søndag den 7. juni 2020

Min egen telefonboks


Os der har en vis alder kan godt huske
hvad en telefonboks er.
Jeg har fået min helt egen Jysk telefon boks.



Ja det er husets navn.
Har lavet et skilt. Elsker unikke skilte i haven.
Vinduerne til huset er fra en gammel læge bolig i Hasseris.
Så lidt fornemt er det da.



Vores driver hus er jo til afslapning og hygge
så der er ikke plads til grøntsager.
Så tænkte at jeg måtte bygge et hus til mine skønne tomater.



Dejligt at så tomater selv og følge deres vækst.
Tror det er første gang det er lykkedes.
Jeg har valgt en italiensk Roma og en Green Zebra fra
Fine køkkenhaver.
(blot info)


Huset danner grobund for et grøntsags rum midt i haven.
Storken har gjort et hvil på taget. Kun et hvil........
Trifolium har jeg betrukket taget med. 
De kløver er så smukke og er gode til at suge overskydende vand.
Nu venter jeg på ærterne kravler op af mit bambus stativ.



Siden de første billeder blev lagt ind til et indlæg så er
det nye hjørne allerede blevet udvidet.
Her tager det bare aldrig stop!



OG......
Så er min først uge gået på mit nye job.
Må sige det er så fantastisk. Indtil videre præcis som jeg havde forestillet mig.
Jeg har gået sammen med en gartner. Så har lært så vanvittig meget.
Jeg har beskåret et halv kirkegård i kugler, pokaler og firkanter.
Jeg stor elsker det. Jeg har nu overtaget beskæringen her hjemme.
Jeg er fysisk aktiv hele dagen. De tre første dage gik jeg 112.000 skridt.
Jeg er brugt og sund træt når jeg når hjem.



Men her slutter arbejdsdagen jo ikke.
For AA sygdom skal jo stadig passes.
Så faktisk er der først fri ved 19 tiden.
Så har vi  haven og alle mine krea sysler.
Jeg kan love jer, at jeg er på.
Derfor er der også ret stille fra mig.
Prøver dog at smide billeder ind på Instagram så i stadig
kan følge med i min hverdag med saks, skovl og efterhånden store maskiner.
For slet ikke at forglemme alle de smukke blomster fra haven netop nu.
Så bær lige lidt over🤍


Den bedste weekend ønskes til jer alle
Krammer

Charlotte


12 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Skønt med en opdatering omkring dit nye arbejde, det lyder simpelthen så godt, det glæder mig at høre, at det lige er dig, jeg tænker, du sover godt om natten, sådan som du er yderligere på hele dagen.
    Din telefonboks er skøn, jeg troede virkelig, at du havde fået fat i et rigtigt eksemplar, indtil jeg læste, hvad du skrev. Du har jo en evne til at få fat i mangle gamle ting, så det kunne godt være. Men det ligner i hvert fald godt. Tomater er faktisk ret nemme, de skal bare pottes om jævnligt, men det har du sikkert klaret.
    Dejlig søndag til dig
    Krammer fra Samsø

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din dejlige hilsen Lisbeth.
      Jeg er lidt bagud med det hele.
      En ny hverdag kræver planlægning.
      Syntes der er så meget jeg skal hele tiden.
      Men lige nu kræver haven også lidt arbejde.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Så lykkes det vist 🤣 sikke savet held jeg har med mig.

    Du har da forkert skilt på "Telefonboksen" 😍 skulle der næsten ikk stå "Jysk Tlf Box" ??

    Ser nu godt ud, hvis jeg har 1 kr med, kan jeg så ringe der fra 🤣

    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Lise- Lotte.
      Tror jeg skal få installeret en telefon mellem tomaterne.
      Dejligt at du nu kan skrive på bloggen igen.

      Skøn fredag
      Charlotte

      Slet
  3. Åh hvor det dejligt, at du er glad for dit nye job, Charlotte! Tænk at du gik 112.000 skridt på de første tre dage. Hvis jeg er heldig, når jeg op på 12.000 skridt på en dag.
    Telefonboksen er herlig - du er så fuld af gode idéer!
    Klem og ha' en skøn søndag aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig.
      Ja der bliver gået meget.
      Mit gode ur har fået ny computer. Den der sad i var slidt op.
      Trods det kun er 26 måneder.
      Men det har gps og kan fortælle mig alt.
      Den siger jeg når mine mål 298% dagligt. Målt ud fra vægt osv.
      Så jo jeg får rørt mig.

      Klem og skøn fredag
      Charlotte

      Slet
  4. Härligt att du trivs! Det förstår jag :) Härliga bilder och alltid lika kul att kika in till dig...
    KRAM från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du sød Titti.
      Kan du have en skøn helg

      Klem
      Charlotte

      Slet
  5. Gratulerer med ny jobb! Høres ut som en jobb du kommer til å trives godt i.
    Telefonboksen din til tomatene, var bare superfin - og ekstra morsomt med storkerede på taket!
    Det ser så flott ut i hagen din, Charlotte!
    Ha en flott uke på ny jobb!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle de søde ord Turid.
      Ja den stork er ret sød. Ham nyder jeg.
      Godt han kun er på ferie her.......

      Klem og skøn helg
      Charlotte

      Slet
  6. Det er da godt noget af en arbejdsdag, men når du trives med det, er det jo fantastisk :-)
    Sikke en fin telefonboks :-) du kan tro jeg kender telefonboksen, jeg kommer oprindelig fra en lille by Gøttrup, som et år blev kåret som Danmarks kedeligste by, nettop fordi en ung mand ringede ind og fortalte at alt var lukket ind og nu blev telefonboksen også taget ned :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ha Lene
      Er du vimmer en historie og ved du hvad, jeg kender godt byen. Gøttrup!
      Ja det er skønt at trives på job. Er spændt på mandag. Der skal jeg klippe hæk hele dagen.
      Tror mine arme vil gøre så ondt. Men glæder mig til at lære de rette teknikker. Så de kan formklippes.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet