søndag den 21. juni 2020

Haven sprudler


Så gik endnu en uge og den sidste uge har klart indikeret sommer.
Det har været et helt forrygende vejr.
Jeg elsker sol og varme men det kan være hårdt midt på dagen.
For der knokles på en kirkegård.
Lige nu er vi startet på at klipper hæk.
Satser på mormor armene forsvinder for 8 timer med en hækklipper/motorsav.....



Bliver lige nød til at vise jer en af "mine" kirkegårde.
Jeg har 4 i alt.
Her er så smukt og fredfyldt.



Når jeg kommer hjem fra job er det første jeg gør
at gå en hurtig tur i haven.
Se hvad der nu er sprunget ud.



Der er nyt hver dag. Om det er stauder, roser eller frø jeg selv har sået.



Når jeg så har taget en hurtig tur.
Af med de tunge sikkerheds sko.
Så er det direkte op i bad.
Måske jeg skulle tage et billede en dag.
Jeg er så sort af jord så det er solcreme i sig selv!!



Har jeg tid og AA ikke skal til behandlinger.
Så er jeg ude at binde dagens buket.
Sommeren igennem har vi friske buketter i huset.
Det er et most her i huset. Jeg nyder dem og glædes over 
duften og det er muligt af have sådanne skønheder i haven.



Så snart jeg har tid og mulighed.
Så knokler jeg fortsat i haven.
Hvis ikke det er formklip af buske og træer ja så er det projekter.
I denne uge fik jeg lavet mig en lille fransk terrasse. 
Syntes sådan klinkerne indikere frankrig.
Er så træt af at gå og flytte ting på græsset.
Så nu bliver der lavet platforme istedet for.



Da Frankrig er kendt for sin lilje.
Så har jeg for en rum tid siden.
Jeg har jo vist denne skulle laves når tiden blev til det.
Men jeg har sat ene af forskellige hvide liljer.
Store som små.
Den her er ret sjov.
Jeg siger jer der er en duft!



Krukkerne strutter smukt.
Men de kræver vand i denne tid.
Så efter maden bruges min aften på vand.
Tv er en saga blot.



Og så må jeg bare erkende at jeg ikke kan komme ind
om aftenen. Jeg stor nyder haven og vejret.
Men det dur bare ikke....
Det er alt for hårdt dagen efter.
Så det må være næste uges prioritet!

Syntes i der er for stille her på bloggen, fra mig.
Så hop på Instagram og følg mig der.
Næsten dagligt ligger jeg nyt op.


Den bedste søndag ønskes i alle
Klemmer

Charlotte


19 kommentarer:

  1. Så härliga sommarbilder!
    KRAM från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er altid så sød Titti.

      Skøn søndag til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Selv når du arbejder, har du styr på tingene og haven, det ser super ud hos dig. Tænk at du kan nå det hele, imponerende.
    Ja det er svært at komme ind om aftenen, men hos går jeg ind 21.30, så kan jeg bare ikke mere, men jeg er jo også noget ældre end dig ;)
    Dejlig søndag til dig
    Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for alle de rosende ord Lisbeth.
      Jeg syntes slet ikke jeg når det hele.
      Jeg forsøger, men trætheder melder sig også.
      Jeg vil så gerne gøre klar til sengen kl 22......
      Men når det knap nok :))))))

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Det er sådan en skøn tid vi har lige nu, og din have er bare yndig! Og hvor er det dejligt, at du er glad for dit job - som du endda får muskler af :-)
    Dejlig søndag til dig og familien!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tiden er altså helt fantastisk.
      Se lige et vejr vi har varme så det batter.
      Er helt kogt når jeg har fri :))))

      Skøn aften til jer
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Nyter din hage og dine buketter, Charlotte!
    Skjønner ikke hvordan du rekker det, alt🌻
    Har også sådd jomfru i det grønne i år, håper den kommer og at ikke sneglene spiser opp alt.
    Det er masse av dem her i år..

    Klem og skjønn søndag,
    Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så sød Ida. Tusind tak.
      Tror heller ikke jeg når det hele.
      Har så mange ideer at det er umuligt at nå i mål.
      Hader snegle så meget.
      De er ikke til at få væk og de kan ødelægge så meget.

      Klem og fantastisk aften til jer også
      Charlotte

      Slet
  5. Og hvor sker der meget hos dig, du er et energibundt uden lige, Charlotte!
    Det er så SMUKT det du viser, især det fra dit hellle <3 <3 <3
    Rigtig god søndag til dig og familien!
    Klem fra Anette(som ikke nyder varmen så meget det gør noget, sveder nok i forvejen;) og vi har ikke meget skygge her, endnu;-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette.
      Mener du virkelig det. Syntes ikke der sker helt så meget som jeg ønsker.
      Ja jeg koger også men elsker jo varme og sol så meget.
      Så må vi spise masser af rødkløver :))))))

      Krammer og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  6. Så fina sommarbilder.
    Carin

    SvarSlet
  7. Det må virkelig være hård arbejde at gå med en hækklipper hele dagen og så i den varme. Jeg hørte engang om et menighedsråd, som havde lavet aftale med en massør om at alle medarbejdere på kirkegårdene blev tilbudt massage især i den tid, hvor de klippede hække, en rigtig god ide.
    Sikke en fin terrasse du har lavet, skønt med sidde pladser i haven.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig et hårdt fysisk job. Det tror man ikke lige.
      Jeg syntes det er et genialt menighedsråd.
      Det kunne være skønt med sådan en gang massage.

      Klem og skøn aften i varmen
      Charlotte

      Slet
  8. ih.. arbejder du på kirkegårde... det har du måske altid gjort? (undskyld hvis jeg ikke har fulgt ordentligt med). Jeg ser heller ikke TV og fordeler min tid ligeligt mellem havearbejde og strik i haven :) Man kommer alt for sent i seng i denne tid, det er ikke altid sjovt når vækkeuret ringer 5.30.
    Din have ser eventyrligt smuk ud, tænk at du får bundet en buket hver dag - det er sørme så fint.
    Skøn ide med sådan et plateau hvor du kan have nogle af dine fine ting stående.
    Jeg må sige at du når meget og er til stor inspiration.
    Ha' et par dejlige og varme dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød Ulla.
      Tusind tak for så mange fine ord.
      Det bliver jeg virkelig glad for.
      Altså har gået hjemme og passet AA i 9 år.
      Så nu er jeg startet med at arbejde igen.
      Så har kun været på de her 4 kirkegård i 1 måned.
      Jeg stor nyder det. Kan være ude hele dagen og lære så meget skønt.

      Klem og smuk aften
      Charlotte

      Slet
  9. Jeg nyder dine smukke billeder, Charlotte Og hvor er det spændende også at se en af 'dine' kirkegårde. Tænk at du har hele fire, du skal passe. Du må komme i godt form.
    Kram og ha'nogle dejlige sommerdage

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Gitte.
      Du skal vente og se den ene jeg er på.
      Den er et levn fra fortiden. Så lille kirke og selve kirkegården er nærmest en have.
      Vores frokost stue er selve kirken.
      Her er så smukt og helt fantastisk.

      Klem og skøn sensommer aften
      Charlotte

      Slet