fredag den 3. januar 2020

Velkommen 2020


Så blev der nytår.
2020 har indfundet sig og vi er godt igang.
Efter få timers søvn stod vi op 1. januar til et grå grød af skyer.



Selve nytårsaften var ellers det helt store.
Jeg fik krone i håret og Kim havde butterfly på.
Vi var sammen med gode venner som altid.
Fast tradition.



Nytårsforsæt har jeg som altid.
Måske lidt naivt men vigtigt for mig.
Jer der følger mig på instagram så nok jeg lagde denne op.



Julen her er pakket sammen. Der er lidt tomt men rent.
Igen i år fik jeg de fedeste julegaver.
Hvert år overgår det forrige.
Her er det viskestykker med mit logo.



Jeg fik også de skønneste spyd til haven med mosbolde på.



Juletræet er klippet i stykker og nu har roserne fået vinterfrakke på.




Vi har haft frost her mellem jul og nytår.
Men nu er vejret atter blæsende og mildt.



Så mildt at det titter frem fra mine forårs krukker.



Nu går vi mod lysere tider og 8 minutter har også sin ret.
Nu er det forårsløg der skal pryde hjemmet.
Helst overflod.



Den første weekend i året banker på døren.
Mon mit nye franske spir fra juleaften skal på taget.......
Ej vel, skal vist vente lidt endnu med at knokle på.
Håber i alle kom godt ind i det nye år.

Velkommen 2020
Kan mærke du bliver mit år.

Klem
Charlotte

16 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, Charlotte, og ja - velkommen 2020. Hvor har du fået lækre gaver. Viskestykker med monogram er bare så smukt. Dine forårsblomster kigger så sødt op. Tænk engang, jeg så en forsythiabusk i blomst i går.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte og godt nytår til jer også.
      Ja nu er vi igang og det er fantastisk. Kan mærke at året bliver godt. Hvorfor skulle det ikke det!
      De viskestykker er så utrolig fantastiske. Nu skal alle skiftes ud så jeg har ens.
      Faktisk fik jeg også en plaid til stuen med logo på. Er det ikke fedt.
      Det er helt vildt du har set sådan en busk i blomst. Altså verden er lidt af lave ikk!

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Ja du kan bare det der med pynt og du er heldig, at dem du får gaver af, ved hvad du gerne vil have, så kan det ikke være bedre. Flot ser det ud. Jeg skal også love for, at du har fået dækket roserne, jeg dækker ikke mine, men her er jo også lunere end hos dig.
    Rigtig godt nytår til dig, måske ses vi i 2020.
    Klemmer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord Lisbeth. Ja jeg elsker pynt. Det kommer jeg nok ikke uden om.
      De griner her hjemme for jeg laver sådan et tegn med mine hænder og laver en linse som jeg kigger igennem når jeg skal godkende en opstilling. Lidt ocd er der vist over det :)))))))
      Mine roser er kun dækket pga. juletræet. Så må jeg sige at jeg har modtaget en hel del pga. operation og de skal passes lidt ekstra på. Da de jo ikke helt har fæstnet rodnet.
      Håber vi ses 5 juni. Jeg håber sådan på at komme med i år. Hvis alt går vel........

      Klemmer og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Så smukt som altid hos jer søde.
    De viskestykker er vildt flotte. Og det skønne spir der.. altså hvis det er væk en dag har jeg måske en ide om hvor det er.
    Ingen tvivl om st en anden i hvertfald også snart har et 😂

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha du er altså så skøn Anne Dorthe.
      Du får det ikke og tror også det er for besværligt at kravle på taget...... hvis det er der det ender :))))))
      Har ret mange muligheder med det. Er jo vildt smukt altså. Det var en skøn gave.
      Har fået ret mange af dem. Skønne skønne gaver.
      Elsker jul og som du siger er jeg forkælet.
      Det er en dronning med eget spir :)

      Klemmer og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Lækkert hårspænde, fedeste franske spir, jubler, og viskestykkerne er i topklasse. Du er en velsignet Dronning og du har fortjent alle velsignelser.

    Vores lille juletræ, som blev købt i år, fordi min lille dronning Gaia skulle vokse op med et fint og rigtigt træ, det står ude, og ser så nuttet og buttet ud. Mine roser får ikke vinterfrakke på.
    Ha den bedste dag og weekend
    Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de flotte ord Anette.
      Ja spændet fik jeg af Kim i adventsgave. Han syntes det var lige mig da han så det. Må sige at han ramte total plet, altså.

      Det er så god en ide med et træ på rod.
      Det har vi også altid gjort det første år børnene holdt jul.
      Men det fra Ida-Katrines første jul er over 15 meter og står i mor og fars have.
      Mads-Emils der var lige så højt knækkede i en storm.
      AA har vi her i haven. Det er en sukkertop, langsomt voksende. Så det er kun 140 cm trods sine 13 år.

      Og nej mine roser får kun frakke på da de er helt nye. Man kan kalde dem operations gaver :)))))) Så der er ingen rodnet endnu. Eller det har ikke fæstnet sig.

      Kram til jer på årets første weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Happy New Year 2020 for you!

    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Happy new year dear Susanna.
      Hoping you have a lovely time.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  6. Der er ikke noget så skønt som et nyt friskt (have) år. Sikke skønne julegaver, dejligt når ens familie og venner lige ved, hvad der gør en glad :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja et nyt og dejlig år er så skønt. Måske naivt men håber altid det bedste for et nyt år og det bliver altid x 10 bedre end det forrige. Sikke en sjov indstilling.
      Jeg kan mærke året bliver smukt. Det har vi også behov for.
      Håber på det bedste år og have år for os alle Lene, så må det ikke gå rent galt.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  7. Godt nytår og det er vist realisiske nytårsfortsæt, tror jeg adopterer dem. Er nemlig holdt op med at have nytårfortsæt jeg alligevel ikke kan overholde. Sikken vidunderlige jue er at legaver og fantastisk som giverne er med på din smag. Sådan er det ikke her, så derfor køber jeg selv mine gaver :-)))))) Men har ønsket mig et orangeri i fødselsdagsgave, må se om det blot ender med et nyt drivhus. Men det vigtigst er at tomaterne har tag over hovedet. Nu vil jeg også finde havesaksen frem til juletræet, nogle planer er jo sartere end andre.
    Rigtig god bedring til dig <3

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt nytår søde dig.
      Ja det er skønne nytårsforsæt. Sådan nogle der er positive og med omtanke. Dem napper du bare :)))))
      Jeg får altid så skønne gaver. Elsker julen og elsker at få og modtage gaver.
      Er da spændt på om du får sådan et slot i fødselsdagsgave. Tror også jeg vil ønske mig et :))))))
      Har været ved at se på et men det koster jo 200.000 kr. Det bliver vist ikke i det her liv :)

      Masser af klem og fortsat skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  8. Flotte gaver, både spir og viskestykker - der er fin stil over det hele.
    Velkommen til 2020 :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig også glad for alle mine smukke gaver.
      Det er jeg altid Ulla. Får så skønne og ønskelige gaver.

      God nytår til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet