torsdag den 15. august 2019

Et godt rosen tips


Den anden dag skulle jeg have mine veninder til spisning.
Vi mødes ca. hver 4. uge og hygger med god mad og masser af snak,
på skift hos hinanden. Det har vi gjort i 22 år.
Dette var min borddekoration.
Det gamle store franske mælkefad fik smukke roser som pynt.



Bordet blev pyntet op med roser.
Alle de remonterende roser er nu i gang igen.
Det er pragtfuldt.




Rundt omkring blev der pyntet op med duftende roser.




For noget tid siden slog jeg dette foto op i en rosengruppe på FB.
Der blev grinet meget og alle var vi enige om, at sådan 
ser vores fødder ud om aftenen.
Der kom en del tips om hvordan disse grimme have fødder kan holdes pæne.



Så jeg besluttede at lave fodbad til mine skønne veninder.
De havde haft en hård dag på arbejde.
Så velfortjent blev de placeret i sofaen.
Så blev der serveret te, vand og kage!



Da de store servante skåle kom ind med rosenvand, roser og
bagepulver. Der var de i den syvende himmel.



Venskaber skal hyldes og det gjorde vi så.
Fødderne blev så rene og bløde. Mens snakken gik lystigt og grinene 
fløj hen over stuegulvet.



Sikke en hyggelig aften
glæder mig allerede til næste gang vi skal mødes.

Rigtig dejlig dag
Rosenklem til jer alle

Charlotte


17 kommentarer:

  1. Nej hvor hyggeligt, det er da vidst en ny opfindelse til venindekomsammen :)
    Jeg har nu ikke så sorte tæer, når jeg går i haven, jeg har ofte røjsere på, dem går jeg mærkeligt nok bedst i.
    Tænk at alle dine remonterende roser er i gang igen, det er mine ikke, men der er knopper eller nye skud på vej.
    Knus og fantastisk dag til dig
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var vildt hyggeligt Lisbeth og fødderne blev så bløde.
      Jeg har også været kendt for altid at gå i gummier, som jeg kalder dem.
      Jeg bruger enten gummier eller sandaler. Der er næsten ikke andet i mit skab.
      Jeg hader mine fødder skal pakkes ind. De har jo aldrig nogensinde strømper på. Ud over når jeg løber. Så gummier her om sommeren bliver for indelukket :)))))))

      Klem og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  2. Lyder som en kanon aften, skønt at læse I har gjort det i så mange år 🥀 "Bagepulver" den var ny, har jeg aldrig hørt om før 🥀 hva effekt har det Charlotte...??
    Knuss
    🥀 Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også de piger Lise- Lotte. Vi får det bedre og sjovere for hver gang. Selv om vi ikke tror det er muligt.
      Bagepulver bobler op og gør fødderne bløde og fjerne de mørke rander.

      Klem og skøn fredag
      Charlotte

      Slet
  3. Det var da en super ide med en gang fælles veninde fodbad hygge og du er så god til at gøre lidt ekstra ud af det.
    Mine tæer ser i øvrigt også sådan ud når jeg kommer hjem fra haven :)))
    Det må være alt det vand i har fået der får roserne til at remonterer igen ..Mine er først lige startet. Jeg tror de er lidt bagefter i år.
    Knus og kærlige hilsner fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er nærmest ikke til at få rene de fødder. Tænk når man kommer ind på vores hvide gulve med de tæer :))))
      Tror du har ret. Vandet har gjort noget ved roserne. Der er nok at tage af til buketter igen.

      Klem og en fantastisk fredag
      Charlotte

      Slet
  4. Elsker den slags tøse aftener. Du gør det simpelthen så smukt, og endda til ekstra luksus, med fodbad, og ikke bare fodbad, for der er også smukt serveret <3(min fantasi ragte ikke længere end til den blå balje;-) en af mine veninder ville blive noget stiv i det hvis jeg fandt sådan et bad frem til os, øjjjj det kunne være sjovt at se hendes reaktion:-)))))))))
    Tak for at være med på en kigger i jeres univers!
    Sidder også og tænker hvad er bagepulveret godt for?
    KNUS og skønneste dag til dig, fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de meget fine ord Anette.
      Du må prøve at servere sådan et fodbad næste gang.
      Fødderne bliver så rene og bløde af bagepulver. Det bobler jo op og kan fjerne mange render.
      Jeg ejer jo ikke ret meget plastik. Jeg hader det. Selv i køkkenet er det glas og porcelæn jeg bruger.
      Hvis jeg har 10 plastikbøtter i køkkenet så er det det. Jeg har bestemt at hverdagen skal være en fest. Så vi benytte smukke gamle ting :)))))))))

      En fantastisk fredag ønske i
      Klemmer

      Charlotte

      Slet
  5. Ih, sådan nogle venindeaftener er så hyggelige! Jeg får faktisk selv besøg af tre søde veninder i aften. Jeg har ikke fire pæne baljer, så jeg springer fodbadet over, men hvor er det en god idé! Jeg vil bruge den en dag :-)
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber i havde en skøn aften.
      Ja brug endelig ideen. Den gør så meget lykke.

      Klem og skøn fredag
      Charlotte

      Slet
  6. Hvor har du pyntet smukt med roser! Og sikke en skøn idé at veninderne fik fodbad, mens I hyggede jer :-) Mine remonterende roser er også i fuld gang igen. Så dejligt!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en fantastisk aften Gitte.
      Fantastisk med de duftende roser. Jeg elsker dem. Selv om løvet ikke er for smukt.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  7. Jep, kender det at have ikke kun 10 men 20 sorte negle efter en god dag i haven. Og man kan sagtens bruge en spade iført klip klapper, selvom man ikke ser det i Søren Rye's programmer. Godt tip med bagepulver, for det har en husmoder altid i huset. Det er straks værre med fodsalten. Nu skal det bare blive tørvejr igen, så roserne kan nydes i haven.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja både hænder og fødder ser forfærdelig ud efter en havedag.
      Her bruges også klip klapper til selv det hårdeste arbejde. Jeg ville kunne løbe maraton i dem.
      Mine fødder elsker luft og frihed :))))))))))

      Klemmer og en fantastisk dag
      Måske i skal forbi spangsberg nu der er weekend......

      Charlotte

      Slet
  8. I can almost feel the scent of those roses!
    So lovely and the foot bath is the best in the summer.

    Happy August for you!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet