torsdag den 24. januar 2019

Tålmodighed er en dyd




Sidste år i januar var vi godt igang med at lave alt om her i huset.
Vi fik nyt køkken.
Ny forgang.
Samt huset blev vandskuret. Det var sådan de store forandringer.
I kan kigge på de forskellige indlæg ved at trykke på de lysere grå ord.

Jeg skrev til jer at 2018 skulle være året hvor alt var muligt.
Jeg skal da love for der sket en del.
Ting vi ikke troede var mulige da vi købte huset, blev mulige med vilje og arbejdsomhed.
Hvis man gør tingene selv er mange flere ting mulige og man får en
stor selvtilfredshed ud af det!



Jeg sammenligner projekterne i huset lidt med denne terrin.
Jeg havde købt en smuk gammel sag.
Den blev leveret af GLS.
Det skulle have været en julegave.
Men den kunne jeg vist ikke være bekendt at komme med som i kan se.



Så satte jeg mig for, at samle den.
Give det et forsøg. Den var jo alligevel ødelagt.
Et lille skår af gangen blev limet.
Nøjagtig sådan er vi også startet med at renovere huset.
Et lille skridt ad gangen. For Rom blev ikke bygget på en dag.




Det lykkedes faktisk ret godt.
Lige på nær hvis man kigger den på bagsiden.
Det var virkelig et tålmodighedsarbejde.
Nogle skår var så pulveriseret at der måtte efterlades huller.
Må lige sige at jeg ikke håber bagsiden af huset ser sådan ud  når vi har renoveret😁
Men vi efterlader faktisk også huller i form af mangel på afslutning af opgaver.
Men det er pengene der spænder ben. Vi genoptager renoveringen når der er penge til det igen.



Nu står terrinen og troner og ingen kan se bagsiden, hvor den står.
Historien ender godt. For GLS påtog sig hele skylden og betalte for terrinen.
Så nu har jeg et helt lille puslespil der står og smiler af glæde.


Dagens ordsprog:

Rom blev ikke bygget på en dag..... Men det kunne være skønt!
Eller græd ikke over spildt mælk.....

Masser af klemmer og en skøn dag

Charlotte


24 kommentarer:

  1. God morgen Charlotte
    Et imponerende stykke arbejde du har lavet, jeg er fuld af beundring. For tålmodighed har jeg ikke meget af, ej heller snilde, så som jeg skrev til dig, du kan noget, jeg ikke kan, ja du kan meget mere. Sådan har vi hver vores fordele, som er givet os i livet. Hvis du ikke kunne det, havde I heller ikke gået i gang med sådan et gammelt hus. Så pyt med at du ikke kan huske dine blomsters navne, du kan i hvert fald nyde dem, det er hovedsagen. Tænk hvor langt du er nået med din have, siden vi begyndte at kommentere hos hinanden :)
    Kæmpeknus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød Lisbeth. Det er da så utrolig sødt skrevet.
      Bliver da helt glad og stolt.
      Det med haven må komme lige så stille. Vil gerne have dine grønne finger, men det tager vist tid
      og en god portion erfaring.
      Godt vi har hinanden her i blogverdenen til at hjælpe og give gode råd.

      Smuk og skøn weekend
      Vist med masser af sne

      Klem
      Charlotte

      Slet
  2. Hvor er det flot, at det lykkedes at samle terrinen - nu ligner den en med sjæl og mange år på bagen :-)
    Jeg er også imponeret over, at I nåede så meget i 2018.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak. Den var rigtig brugt da jeg købte den. Nu er den rigtig brugt og har masser af brugsspor :))))
      Men er så glad for den blev samlet. Det ser så fint ud. Forfra!
      Ja vi nåede en hel del sidste år. Det er vildt når man kigger tilbage på det.

      God weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Sikke et skønt puslespil du fik samlet søde 😘
    (Også huset) 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Gitte.
      Ja det blev ret godt fra den ene side :))))))
      Huset er vist mere imponerende :)

      Masser af klemmer
      Charlotte

      Slet
  4. Godt gået af Jer med alle de projekter I har lavet 🌹 og blir spændende og se de næste ting I kaster Jer ud i 🌹

    Knuss
    Lise-Lotte 🌹

    SvarSlet
    Svar
    1. Her står det bare aldrig stille Lise-Lotte.
      Der kommer nye projekter konstant.

      Klem og en super duper weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Kære dronning Fryd
    Det er helt utroligt hvad du kan udrette. Kan huske du sagde den terrin ikke var til at redde. Men med din vilje og fingersnilde, tror jeg du kan alt.
    Flot arbejde med både hus og terrin ;)
    Rigtig god dag.

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone hvor er det flot skrevet.
      Tålmodighed tror jeg giver en hel del.....
      Det er nu ikke altid jeg har den :))))))
      Masser af klem og smuk weekend

      Charlotte

      Slet
  6. TILLYKKE med alle de fede ting I har lavet-fed følelse:-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Anette.
      Ja det er rart med at de projekter nu kan vinges af.

      Smuk weekend til jer
      Håber der kommer en ny titel snart

      Klem

      Charlotte

      Slet
  7. Det er da bare helt vildt meget I har nået, Charlotte! Jeg gad godt have hænderne skruet bedre på, så jeg selv kunne lave mere :-)
    Jeg har lidt udfordringer med at svare på din besked på IG. Tror det er noget med min elendige netforbindelse ... Men i hvert fald: Det er så sødt af dig at du bliver ved med at forsøge at lægge kommentarer hos mig. Hvad sker der mon hvis du skriver kommentaren og kun udfylder de 2 første linjer? - Så kan jeg gå ind og tilføje din blogadresse ...
    Hav en dejlig torsdag!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Ja det er rart med de hænder når de virker.
      Tror meget det handler om at turde. Sige til sig selv.
      Hvad er det værste der kan ske.......
      Det er det skal laves om.Det gør ondt på selvtilliden til tiden.
      Men man lære enormt af sine fejl.
      Det var sådan jeg startede.

      Hvis jeg blot skriver de to første linier som den har accepteret så vil den ikke udgive.
      De skal være der alle tre linier.

      Rigtig smuk weekend
      Klem

      Charlotte

      Slet
  8. I har da bare lavet SÅ meget - og det er blevet SÅ godt. Jeg er vild med jeres køkken. Terrinen er et godt symbol på, at skår kan klinkes i langt de fleste tilfælde, og at det aldrig bliver helt det samme, som det var, men genopstår i en ny form, man også kan være glad for. Godt gået :-)
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen.
      Jeg siger dig. Køkkenet er det jeg er aller mest glad for.
      Er ret stolt over at vi næsten kunne lave det hele selv.
      Det syntes jeg er ret godt gået af et par dumpapper!!!
      Men at betale 50.000 kr for at få det sat op. Det var der ikke penge til.
      Så var der nemlig ikke til de andre projekter.
      Du har altså bare helt ret med de skår. Det burde vi i dagens
      Danmark overveje meget mere.....

      Kram og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  9. Oh, good luck for you!
    Your dishes are so beautiful that I wish you can fix that gorgeous ceramic pot.

    All the best!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
  10. Nu bi er ved ordsprogene, er der også et der lyder: alt godt kommer til den der venter. Det er da vist det der sker hos jer 😀 Så dejligt når ens ønsker går i opfyldelse.
    Du slap da helt fint fra den terrine.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Mega fedt med et nyt ordsprog. Tak Lene.
      Ja der kom meget godt sidste år.
      Mange ting blev mulige. Det var virkelig fantastisk og nu kan de nyde.
      Terrinen er super fin, på den ene side :))))))

      Klemmer og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  11. Så fin terrinen ble, Charlotte, du er dyktig!
    Så vakkert med hvit porselen,
    Riktig god helg!

    Knus og klem til deg,
    Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Ida.
      Ja den blev så sød, på forsiden.
      Elsker terriner og hvid porcelæn.

      Klem til dig søde
      Charlotte

      Slet
  12. Nu kan mundtøjet igen tåle at trække på smilebåndet, og det blev der i høj grad, da jeg så bagsiden af din terrin. For den symbolisere så meget vores hus. Manden i huset er bestemt langt fra at være med på mine ideer, og så elsker jeg at rejse. Tænker hver sommer, at nu er det snart sidste chance for at have begge unger med (med mindere vi selvfølgelig betaler når de er voksne). Og mine hænder er ikke så godt skruet på som dine. Men tænker fremover på din terrin, når husfrustrationen melder sig ;-)))))

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja der er virkelig meget vi gerne vil. Ikke altid vi har opbakning på ideerne.
      Derfor er jeg så mega glad for min hjerne bare siger..... klø på :)))))))))
      For skulle Kim være med på råd så levede jeg virkelig et kedeligt liv, hvad angår at kreere :)))))

      Smuk dag i det hvide vilde sne
      Charlotte

      Slet