torsdag den 17. januar 2019

Forsinket jule og nytårskort


Jeg vil først starte med at ønske jer alle et fantastisk godt nytår.
Håber i alle hoppede godt ind i 2019.
Vi valgte alle her at hoppe ud i det nye år med åbne arme og fornyet tanke sæt.

Her fra er der meget stille. Jeg håber at kunne lave om på det. Jeg vil forsøge.
Jeg har lagt en del billeder på Instagram, så jer der følger mig der, har kunne følge min hverdag.
Bloggen er helt klart mit foretrukket medie. Den er både dyb og hyggelig.
Men tiden og overskuddet har ikke været der.
2019 bliver året hvor rigtig meget bliver anderledes her i familien.




For mit eget vedkommende så bliver året i år hvor jeg skal miste 
min mormor. Min sidste bedsteforælder.
Mormor er meget syg og tiden går med besøg og mange praktiske ting.
Ting som man slet ikke forudså ville tage tid.
Mange lange og dybe samtaler er foretaget og vi har taget alle de afskeder vi kunne.
Så nu er det så forfærdeligt frygteligt bare at vente.
Så uretfærdigt efter et langt og aktivt liv.



(Mormors bon på dyner og puder, bemærk datoen)

Jeg har været så heldig at få en masse ting af mormor.
Hun glædes sammen med mig og er glad for at vide hvor det hele er endt.
Alt hvad der har med det kreative og med haven at gøre har helt naturligt
tilfaldet mig. Så der er meget der skal restaureres og mange minder der skal i haven. 
Når den tid kommer.



Det bliver også året hvor jeg ikke længere selv må passe AA.
Kommunen har vedtaget at nu er han så stor så han må kunne klare sig selv!
Han bliver 13 år 1. februar. En stor teenager.
Det har været svært at sluge den beslutning.
Når man kender vores hverdag vil man mene helt uretfærdigt og umuligt.
Men der er foretaget en sparerunde i netop den kasse vi hørte under!


(Mormors skammel jeg har sat i stand)

Så nu er alle døre pludselig åben.
Hvad skal jeg lave efter 8 år som hjemmesygeplejerske.
Jeg har masser af ideer, masser.
Men det skal jo også være noget jeg kan leve af.
Så min hjerne køre på højtryk.
Ideer, forslag og job henvisninger modtages med kyshånd.


(her er mormors spejl sat i stand og malet)

Går alt vel så varer det ikke længe før jeg kan komme med en nyhed.
Men jeg har lige behov for lidt mere tid og planlægning før det lukkes ud!
Nej det er ikke et job😊


(påskeklokke fra mormors have. Som nu er flyttet hjem til mig)

Kim er også startet nyt job.
Et helt fantastisk sted med skønne mennesker.
Helt vildt gode arbejdstider. Noget Kim ikke har prøvet i sit voksenliv.
Det har jeg ønsket for ham og pludselig kom en englen og tilbød ham det.
Her er det med at være taknemlig når sådanne døre åbnes.
Her nævnes ingen navne, det vil være synd for Lotte💗



Mads-Emil har næsten overtaget Kims gamle job.
Han er så tilpas med at bruge hjerne på et fysisk arbejde istedet for at kigge i bøgerne.
Det har været mange år på skolebænken og nu er der dømt pause.
Det er noget der falder ham så nemt og naturligt, han er meget arbejdsom og heldigvis vellidt.



(vintergækker fra mormors have)

Ida-Katrine starter nu på sin bachelor og til sommer er hun videre som kandidat. 
Vildt så hurtigt tiden er gået for hende på universitetet.
Hun kan noget som jeg intet aner om. Men det ser flot ud og lyder flot.
Hun er vanvittig klog og med en skøn indsigt og en kæmpe støtte for mig på mange måder.



(en af de sidste buketter fra haven til mormor)

Jeg har fået en ny pc
Jeg hader alt nyt elektronik.
Men det var en nødvendighed.
Så her er Ida-Katrine konstant en liv line.
Alt er modsat og anderledes end det jeg plejer.
Jeg har fået de vildeste og flotteste hjælpe programmer, så det er meget svært at 
navigere rundt i det.
Jeg er billede nørd, så nu kan jeg ikke "bare" redigere som jeg plejer.
Det er med blod sved og tåre den kamp udkæmpes.
Så det her indlæg bliver måske 14 dage undervejs😆


(Den sidste buket jeg har fået af mormor)

Jeg håber, ved at have skrevet dette lille forsinket jule- nytårskort at i har forståelse
for, hvorfor jeg sådan har svigtet jer alle den sidste tid.
Mine kræfter er lagt et helt andet og meget tiltrængt sted.

Den skønnete og bedste dag ønsker jeg for jer alle

Krammer

Charlotte




40 kommentarer:

  1. Kæreste Charlotte
    Selvfølgelig har vi forståelse, du skal have tid til det hele. Især tiden til at tage afsked med mormor, det er vigtigt for dig, og det kan trække i langdrag, det er hårdt. Men godt at I får mange gode snakke.
    Det er triste nyheder, at du ikke længere kan gå hjemme og være sygeplejerske, jeg håber, I klarer det hele, og at du finder noget, du bliver glad for. Sparekniven er fremme i de fleste kommuner, måske kommer der noget godt ud af det og spændende for dig.
    Heldigvis har du jo også gode nyheder med både Kim og Ida-Katrine. De unge kan noget, som vi andre ikke kan, det er en anden tid, heldigvis kan de så hjælpe med noget teknisk.
    Held og lykke med fremtiden for jeres lille familie.
    Kæmpeknus

    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Lisbeth. Det er så flot skrevet.
      Jeg krydser alt hvad jeg kan krydse. For er sikker på det hele nok
      skal gå op i en højere enhed.

      Masser af klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Kære Charlotte, det er en tid med mange forandringer for jer, og det er frygteligt at skulle miste en elsket bedstemor.
    Lisbeth har skrevet det så smukt herover, og jeg ville have skrevet lidt af det sammen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de varmende ord.
      Ja det er virkelig mange forandringer lig nu.
      Men er sikker på vi nok skal komme stærke ud af det.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Selvfølgelig har vi forståelse for at der lige nu er en masse andet der fylder i dit liv. Håber din mormor får en god afsked med livet for en sådan findes også og jeg er sikker på at du gør alt hvad du kan for hende lige nu. Håber du finder et godt job, hvor du kan bruge din kreativitet på en eller anden måde.
    God dag og et stort kram her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rita.
      Ja en afsked med livet kan nemlig være smuk og det er det vi håber på.
      Men når man får tre uger af lægerne og der nu er gået 4 måneder.
      Så når man mange ting man ikke ville have nået ellers.
      Så alt er på plads.
      Jeg satser også på et dejligt kreativt job må jeg sige.

      Smuk dag og weekend
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. God morgen kære Charlotte 🌹
    Det er da en utrolig historie / beretning 🌹
    Kan ikk skrive noget som ikk er skrevet (længere oppe)

    Knuss 🌹

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tankerne Lise-Lotte

      En skøn og dejlig weekend ønskes du
      Knus

      Charlotte

      Slet
  5. Dejligt med et postkort fra dig Charlotte. Var faktisk inde på ig den anden dag for at se om du var okay, kunne se du postede, så blev lettet! (kommenterede ikke for har besluttet at ikke at være aktivt på det medie)
    Når det er sagt, så syntes jeg alle over har sagt alt så godt, at min kommentar blot ville være en gentagelse.
    Du får masser af varme klemmer, store krammer, blide knus, og god energi til alt der røre sig<3
    Knus igen
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette.
      Hvor er det dejlig at man lige bliver holdt øje med. Man ved at noget bekymrer sig.
      Det er faktisk rart at få at vide.
      Tusind tak for dine varme kram og tanker

      Smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Tak for jule- og nytårskortet, Charlotte! Jeg sender dig et knus og håber at 2019 bliver fuldt af gode ting for dig og din familie! Jeg tænker på dig i denne tid hvor du skal tage afsked med din mormor, og jeg håber at I kan gøre livet godt for AA selv om du ikke længere kan være omkring ham som du har været indtil nu.
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Jeg er sikker på at når 2019 er til ende så vil vi se tilbage på året med ny viden og masser af skønne stunder.
      Nogle gange er der bare lidt bakker man skal over og så køre det meget godt igen.....
      Men mange forandringer skal der ske.

      En super skøn weekend til jer i det nye køkken
      Klem

      Charlotte

      Slet
  7. Kære Charlotte. Tak for din beretning. Familien er i sidste ende altid det vigtigste og det er klart det fylder meget hos dig lige nu med alle de ting du har fokus på. Jeg vil ønske dig alt det bedste i den kommende tid.
    Jeg nyder dine historier og smukke billeder og jeg er sikker på der venter dig spændende ting forude.
    Kærlige tanker og knus herfra ♥️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak for din søde ord og omsorg.
      Det er jeg rigtig glad for. Jeg håber du får ret og jeg
      vil finde et skønt arbejde, hvor mine evner kan bruges.

      Masser af kram og smuk weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  8. Beautiful Anemones, Muscari and Helleborus!
    So lovely old dishes you have.
    All the best for year 2019 and loads of sunny days!

    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna
      and a lot of lovely and stunning day to you too.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  9. Beautiful Anemones, Muscari and Helleborus!
    So lovely old dishes you have.
    All the best for year 2019 and loads of sunny days!

    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
  10. Varme og kærlige tanker fra mig til dig og din familie kære Queen
    ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Lone.

      En smuk og hyggelig weekend til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  11. Lis Coskun Laursenjanuar 17, 2019

    De bedste tanker til dig og din familie, søde - du ved heldigvis, hvor du skal bruge din tid og kræfter, så "glem" bare os for en tid, selvom du er svær at undvære. Håber, at I trods alt får et godt nytår på den ene eller den anden måde <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lis for de flotte ord.
      Jeg er sikker på 2019 bliver et smukt år.
      Vi skal bare igenne lærdom og et par bakker. Så kommer det hele til at gå op i en højere enhed.
      Jeg lover jeg ikke er for langt væk og vil prøve at give jer nye oplevelser noget tier.

      Masser af kram og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  12. Kære Charlotte
    Rigtig godt nytår..
    Jeg sender mange kærlige tanker din vej.. idag ville min mormor været blevet 92 år.. Hun døde for 2 år siden - 4 dage efter sin 90 års fødselsdag..du kan tro jeg savner hende og mindes. For minderne har jeg jo heldigvis stadig.
    Idag har jeg sat fine hvide tulipaner i mormors vase..
    Jeg håber du på trods af situationen lige nu, får et dejligt 2019..
    Mange virtuelle kram til dig
    KH. Gårdejerinden ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde dig.

      Tusind tak for de flotte ord og din deling af minderne om din mormor.
      Ja vi skal leve videre på minderne og jeg har heldigvis haft lov at have min mormor længe.
      Hun er jo total åndsfrisk. Så der kommer stadig mange skønne historier frem når energien er til det.

      En smuk dag til dig og nyd tulipanerne en ekstra gang
      nu der er weekend

      Knus

      Charlotte

      Slet
  13. Vi har også meget længe været alt for forkæler med smukke indslag fra din kreative hånd. Og nu har du fået selv mig med på instagram, så nu kan jeg få dagens positive pust på en kedelig togtur, når jeg er på arbejde i kommunen. Heldigvis ikke i en af de afdelinger, som gennemtvinger div. besparrelser. Håber alligevel at alt går op i en højere enhed for jer derhjemme. Og spændende hvad det kan bringe med sig. Håber det bedste for din mormor, det giver ingen mening, at den sidste tid skal trækkes i langdrag. Savner stadigvæk min farmor hver eneste dag. Hun ville nok synes det var fjollet, hvis hun vidste, jeg tænker på hende så tit. Har alt for lidt ting til minde om hende. Min heldigvis gav hun mig selv de fine gamle engle til juletræet. De er endnu ikke kommet på træet af frygt for at børnene skulle ødelægge dem. Og så kom niecen til, men hun er nu snart 7 år, er dog en pilfinger. Men tænker de må frem til næste år. Har lige erfaret at det meste af min farmors julepynt nok er givet videre til salg på loppemarked. Men minderne er jo lange de vigtigste.

    Kæmpe knus og snart dejlig weekend fra Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak for alle de smukke og varme ord Susanne Josephine.
      Ja vi har det med at tænke på dem vi har mistet og holder meget af.
      En sagde engang til mig at hver gang man tænker på en afdød så får de større vinger som engle.
      Din farmor må have enormt store vinger og måske er der en mening med du fik netop de gamle engle.
      Kan de måske ikke hænge i vinduet. Eller ligge lige så fint i en æske med silkepapir så de kan komme frem om julen uden de får slitage.
      Jeg er sikker på vi nok skal komme igenne det hele her hjemme. Det skal bare løse sig. Det er så usikkert det hele endnu. Men mon ikke en eller anden vil ansætte mig......

      Masser af klemmer og en skøn weekend
      Charlotte

      Slet
    2. P.s
      Nyder du er kommet på instagram. Så er der total tovejs kommunikation.....

      Slet
  14. Happy new year! I love the story you have been written.
    Instead of everything you'll have a great year, I wish.
    XOXO

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Krishna and a happy new year.
      I hope too.

      A lot of hugs
      Charlotte

      Slet
  15. Så fint å høre fra deg igjen, kjære Charlotte.
    Håper du får mange fine stunder med din mormor, og at ting går som du ønsker i året som kommer.
    At det er de små nære ting som er de viktigste er iallefall helt sikkert.

    God weekend,
    Mange klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Ja det er nemlig de nære ting som er vigtigst.

      Masser af klem og god helg
      Charlotte

      Slet
  16. Forståelse har du i hvert fald fra mig og varme tanker og medfølelse også. Det er meget at skulle rumme så store forandringer og jeg ønsker dig og familien et godt 2019. Lige nu er det måske mest afskeden med din mormor der fylder - hvor er det fint at du er der for hende og bringer livet videre i hendes fine ting.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde hilsen.
      Det hele luner og det er så rart med forståelse.
      Det at være i afskedens time hele tiden er enormt hård.
      Den har vi været i rigtig længe og vi har handlet det vi kunne.
      Så nu skal tiden komme og mormor er så parat og ønsker det endeligt.

      Masser af knus og skøn lørdag
      Charlotte

      Slet
  17. Kæreste Charlotte
    Har virkelig savnet dig men har fuld forståelse for din situation. Måske skulle man give det der insta en chance :-)
    Jamen søde Charlotte, du er da selvskreven som plejer/handicaphjælper. Det vigtigste er at man er god til at sætte sig i andres sted og drage omsorg. DET KAN DU. Og det kan jeg sige uden at kende dig personligt.Ud over det, har du i forvejen en del erfaring med personlig pleje (AA)
    Min veninde startede som hjælper ved en handicappet uden nogensinde at have rørt det fag eller noget der bare minder om. Faktisk havde hun passet sin taxaforretning i 30 år.
    Senere tog hun respirationskursus og har passet et par stykker med ALS.
    Der findes mange typer af de stillinger, nogle steder er det også om natten men hvor du har dit eget værelse og sover men der SKAL være nogen. På nettet og tjekke min pige, tænk hvis den helt perfekte kreative pige, sidder og mangler en dejlig hjælper.
    Alt mulig held og lykke med jeres nye hverdag, hvad den så må bringe

    Kærligst Katrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for et utrolig fint indspark her på bloggen Katrine.
      Sikke mange gode løsninger og ideer du har. Samt utrolig flotte ord til mig.
      De varmer helt utroligt. Det er virkelig så smukt skrevet.
      Jeg kan fortælle dig, at mit sidste job var at kørt som natsygeplejerske.
      Mest til psykisk syge. Dem brænder jeg rigtig meget for.
      Jeg har også været personlig hjælper. Passet skæbner med trakalkanyler, med både hjerneskader og sklerose.
      Så jeg har været i faget en del år.
      Men nu syntes jeg at have så meget sygdom her hjemme at jeg gerne vil noget andet.
      Men måske jeg slet ikke egner mig til andet..... det må komme an på en prøve.
      Har utrolig mange ideer jeg går og tumler med.
      Det er så svært, som at starte forfra.

      En fantastisk aften ønskes du
      og tak for smukke ord
      Knus

      Charlotte

      Slet
    2. P.s
      Må sige at du bliver nød til at komme på Instagram :))))))

      Slet
  18. Ønsker dig bare alt det bedste i 2019 ❤️��❤️
    Knus Irene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød.
      Smuk dag til dig

      Knus
      Charlotte

      Slet
  19. Uh Charlotte, sikke meget der sker hos jer, forstår fuldt ud hvor du har lagt al din tid og energi �� At vide I må sende jeres søde mormor i forvejen i 2019... Ved I heldigvis har brugt/bruger megen tid hos hende, det er dejligt at tænke tilbage på engang. Åh, de pengekasser bestemmer bare alt for meget i forhold til barnet og familien, AA er jo ikke rask bare fordi han går ind i teenager årene, og så er ens Mor altså bare nr. 1, det er ikke en fair beslutning, ønsker jer alt det bedste, og håber du finder et ønske job. Dejligt at læse det går godt for Kim og de to unge mennesker i deres job og karrierer. Alt det bedste til jer alle. Du får en krammer på kramme-dagen Idag kram Carina ��

    SvarSlet
  20. Åhhhh så sød du er Carina ❤️
    Ja det er svært at tage afsked. Selv om det er skidt. Så kan man sige at vi har fået lov at tage en god afsked.
    Hvor tænker du bare rigtigt altså. Lige præcis det jeg vil frem til. Man er ikke stor stor bare fordi man bliver 13.
    Mor er altså nr. 1. Når der er svære og hårde tider.
    Ja præcis det er så fint med Kim og de store. Nu må der komme lidt ro på der.
    Ja jeg er så spændt på hvad der skal ske med mig. Håber bare der lykkedes noget godt.

    Smuk dag til dig søde
    Klem💜

    Charlotte

    SvarSlet