lørdag den 14. april 2018

Det gør man vist ikke


En regnfuld dag blev jeg kontaktet.
Merethe var ved at rydde op efter sine forælder og sine bedsteforælder på gården.
Som hun sagde. det var der aldrig rigtig blevet gjort.
Hun ved jeg er vild med gamle ting og kan få en masse ud af selv skrot.
Jeg kunne tage lige hvad jeg ville have i bunken der var sorteret.



Der var denne bedårende gamle "sølv" vase med glas indsats.
Ja der er to tårne under den, men sølvet er væk.
Som jeg har vist jer før. Så fik den en gang kalkmaling og voks.
Hvorfor ikke bruge tingene, det er bedre at de bliver brugt end de gemmes væk i et skab.
For man maler jo bare ikke på de gamle "sølv" ting.
Sådan er holdningen ofte!
Men jeg gør. Lige her er min samvittighed meget ringe.



Se hvor skøn den står sammen med mine dobbelte vintergækker.
Den vil jeg bruge altid. Nu er den til glæde og gavn.



Jeg fik også den flotteste platemanage.
Så smukke forskellige krystal flasker med skønne slebne propper.
Den fik altså også turen.
For vil aldrig bruge den til olie og eddike. Der har jeg mit skab.
Nu vil den for fremtiden være vase for smukke små blomster fra haven.
Sikke en dejlig pension at få.




Engang i mellem er det fedt at tænke ud af boksen.
Der er meget mere som så bliver anvendeligt og skaber glæde i hverdagen.
Prøv at kig i skabene og se, hvor meget der gemmes fordi det ikke lige er ens stil. Men
man nænner heller ikke at skille sig af med det. Så er det godt med lidt forbedring og ringe samvittighed.

Smuk dag til jer alle og vær endelig nyskabende
Smuk weekend 

Klem

Charlotte



19 kommentarer:

  1. Så smukt og skøn idé.
    Håber foråret kommer nu - for at blive.
    Her har vi haft en stormende uge med kulde. Øv nød sol og varme sidste weekend. Men ser da det pibler op ude i haven.
    Go weekend Fru Fryd ❤️
    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Henriette.
      Jeg tror foråret er kommet for at blive. Der er en anden luft selv om den er kold...
      Mange forårsbebudere titter nu frem og når først vi har fået dem mod nord. Så kan alle være med.

      Knus og dejlig ny uge
      Charlotte

      Slet
  2. Det er da fantastisk, at du får lov til at redde det gamle skrot og forvandle det til de smukkeste og ikke mindst anvendelige ting. Diamanter er heller ikke smukke, når de bliver gravet ud af minerne. Jeg har dårlig samvittighed, når det kommer til arvestykkerne. Så derfor får de lov til at stå lidt endnu. Men har fundet en god lille butik, hvor private lejer en hylde og sælger ud af både bras og guld. Der går jeg med dig i tankerne, og finder ting hvorpå jeg kan øve mig i forvandlingskunsten. Nu må jeg ud og gøde de sidste roser. Der kom lige en tandpine i vejen. Nu har jeg lommesmerter i stedet.
    Rigtig dejlig weekend.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder helt fantastisk med den butik. Lidt som Guld og Rod i Aalborg. Det er ret genialt.
      Man kan finde så meget guld. Bliv endelig ved at udforske. Det lønner sig.
      Øv med din tand og så lige oven i en konfirmation. Det er ikke altid lige nemt med de penge........

      Smuk ny forårs uge
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Sikken du kan, sådan noget finder jeg aldrig på, der var sikker meget i mine gemmer, som du ville give samme omgang.
    Knus og dejlig weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Lisbeth. Med garanti :))))))

      Smuk ny have uge
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Hej Søde hvor er det nogle gode ideer for tit ser man de gamle sølvting hvor oftest sølvet e4 gået af og de ligner messing , har aldrig tænkt på man kunne male det det ser supergodt ud , og heldigt du fik lov st vælge ud det du kunne bruge det er jo fantastisk , kan du have en rigtig dejlig lørdag Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Susanne.
      Ja det er nemlig en super skøn ide til at genbruge mange ting.
      Jeg nyder de små vaser.

      Knus og smuk ny uge
      Charlotte

      Slet
  5. Det er vist det man kalder upcycling :-) Det er du god til! Det ser yndigt ud!
    God weekend!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Nana.
      Jeg elsker jo genbrug og skabe liv og glæde ved tingene igen.

      Knus og smuk ny uge
      Charlotte

      Slet
  6. Så smukt ❤ Jeg gør nøjagtigt det samme.

    Min datter kikker ofte på mig og sir': "det får vel bare en gang maling �� Og efter jeg har været på kursus i kalkmalingens kunst, er der bare så mange teknikker der skal prøves af.
    Skrot bliver til guld ��

    Skøn dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis Trine.
      Hvad der er nogens skridt bliver til andres guld.
      Det er med at tage for sig af retterne.
      Du er så dygtig til de teknikker.

      Smuk dag og ny sol uge
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Så fine gamle ting, Charlotte!
    Artig å lese om din dyrking av sitrustrær, jeg er også helt bitt av den basillen..
    Ha en fin kveld,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Ja så godt vi begge to havde indlæg med citroner. Det er ret sjovt.
      I går bagte jeg din citron kage igen. Jeg elsker den bare.

      Klem og strålende ny sol uge

      Charlotte

      Slet
  8. jooo, det må man godt. Jeg har arvet en messinglampe med hvid glasskærm efter min far. Jeg ville så gerne have den fremme men det messing blev bare altid en øjenbæ.
    Takket være dig, fik jeg modet. Både lampen og en del af mine lysestager er nu malet og skaber glæde, i stedet for at stå på loftet.
    Så tak for dig

    Knus Katrine

    SvarSlet
    Svar
    1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh hvor er du bare lige super sød.
      Lige hvad jeg trængte til at høre.
      Tusind tak for de vidunderlige ord.

      Knus og masser af smukke sol timer
      Charlotte

      Slet
  9. So beautiful Helleborus and pretty snow drops!

    Have a lovely week!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear.
      In danish snow drops vintergækker. I love them.
      They are spring and happiness.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  10. Jeg ville så gerne have den fremme men det messing blev bare altid en øjenbæ.


    ผ่านเว็บ B2BET

    SvarSlet