søndag den 14. maj 2017

Reparere skaderne


Aller først rigtig fornøjelig og glædelig Mors Dag i dag til jer alle.
En gammel tradition som stammer helt tilbage til 1600 tallet.
Hvor alle børn og unge fik fri den 4. søndag i fasten for at mødes i kirken med familien.
Da denne tradition var ved at uddø i 1872 tog en amerikansk kvinde traditionen op for
at ære sin mor. Den spredte sig og i 1910 kom den til Danmark.
Næsten alle lande har en Mors Dag,  det er dog meget forskellige datoer vi har den på.




Det jeg vil vise jer i dag er at jeg har lavet en ny misbænk.
Måske kan i huske at da URD var på besøg fik vi smadret en del.
Bl.a vores misbænk ved driver huset.



Men nu har vi fået en ny og forbedret kvalitet.
Stadig af genbrugs træ og et gammelt vindue.
Selvfølgelig er Sisses stensil brugt med mit logo som pynt.
Inden jeg mødte Sisse så malede jeg selv navnet på potter og ting. Meget besværligt.
Så de krukker jeg har med håndmalet navn er ved at være nostalgi her hjemme.



Kan i huske indlægget om mine tallerkensmækker.
De er nu kommet i misbænken.
Der skulle gerne vælte et flor af hvide blomster frem til sommer.



De står flot og fornøjeligt i læ.
8 ud af de såede 10 frø er kommet.



Om der er regn eller rusk står de fint her.



En lille opstilling ved misbænken går jeg aldrig ned på.
Jeg er så utrolig glad for min nye oliven på ranke.
Det er noget jeg aldrig har set før og fornøjes meget over den.
Har jo en kæmpe kærlighed for oliven og citrus træer.

Helt igennem fantastisk dag til jer alle
Håber jer der er mødre bliver godt forkælet og hædret hele dagen

Knus


Charlotte


11 kommentarer:

  1. Hmm, 🤔 måske er det en misbænk jeg mangler til mine fire forkølede ærteblomster det blev til af hele to pakker frø. Nå, det bliver ikke i år, men du har da sørget for en fantastisk morsdag til dig - ser (som det plejer) rigtig godt ud. Her i byen er der Tulipanfest og jeg er på vej op at pynte en af byens dejlige cafeer med tulipanranker, som blev bundet i går 🌷🌷🌷🌷🌷
    Ønsker dig en herlig dag 💃🏼💃🏼

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Irene.
      Hvor lyder det som en smuk fest. Det ville jeg gerne have set.
      Ja syntes godt nok også de ærteblomster er slået fejl ved mig.
      Satte 40 op af stakittet og der er kommet 12.
      På modsatte side satte jeg også 40 og der er kommet 14.
      Der har jeg godt nok ikke været særlig heldig :(((

      Fantastisk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Skønt med en flot mistbænk��

    Jeg vil også ønske dig, en vidunderlig forkælelses dag.
    Her hvor jeg er (i Danmark), skinner solen �� Jeg håber, den dukker op i Jylland senere ��

    Kærlige hilsner,
    Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Annastasia.
      Håber også du havde en skøn søndag.
      Her blev vejret bare ikke godt!

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  3. Ville ønske jeg havde en større have, så der var plads til en mistbænk. Men må glædes over det jeg har, og alt er jo en prioritering :-) Kan jo hurtigt få gode ideer fra div. havebøger og blogs.Spireprocenten på mine ærteblomster er heller ikke prangende i år. Købte også en hvid skærmblomst fra Claus Dalby. 1 ud af 6 frø spirede. Der bliver nusset om den ene plante. Skøn oliven på bøjle. Det har jeg aldrig set før. Havde engang det sødeste lille oliventræ, men det tørrede ud trods flittig vanding. Men åbenbart ikke nok vand. Så pas på dit fine træ. Har egentlig ikke rigtigt fejret mors dag, siden jeg selv blev mor. Vil i dag fejre en kær venindes fødselsdag i stedet. Men traditionen er sød nok.

    Så glædelig mors dag til jer alle.
    Kærligst fra Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du havde en skøn søndag og du også blev lidt forkælet.
      Ja det med større have. Men en lille have er hyggelig og så er det jo creme de la creme som er i den. For pludselig skal man max prioritere.
      Lige som med mine ærteblomster. Har købt 9 poser. Men er jeg heldig er det kun en pose som er kommet. Der må i den grad ligge en fejl hos producenten i år!

      Masser af knus og skøn tirsdag
      Charlotte

      Slet
  4. Så skønt at du får rettet alle skaderne, og det er så fint med mistbænke. Jeg har også to i år. Hvor er det flot med den oliven på bøjle. Håber du har haft en rigtig dejlig mors dag. Jeg fik en stor flot HVID buket af mine to dejlige børn.

    Rigtig god aften
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Lone.
      Tak jeg havde en fantastisk dag.
      Ja den oliven er rigtig sød. Er helt vild med den.

      Masser af knus og smuk tirsdag
      Charlotte

      Slet
  5. Hvor er mistbænken fin. God idé med en smal mistbænk, så kan man meget nemmere komme til at luge.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ingeborg. Den er tænkt som en "rum" deler ved driver huset. Så pynter den til lige og den er smuk fra begge sider.
      Elsker ting som er praktiske og smukke på samme tid.

      Rigtig dejlig onsdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  6. Top hyggelige kroge og detaljer - som altid
    God weekend
    Annette

    SvarSlet