mandag den 29. maj 2017

Havefest hos Fru Pedersen


I fredags var vi en hel flok som var indbudt til fest i Fru Pedersen have.
Jeg var der også mod jul sidste år.
Så det var med stor spænding at turen atter gik mod Vemp, for
det er to vidt forskellige årstider at se haven på.
Lige som sidst kørte jeg med Frk. Hall men med Hr. Hall bag rettet denne gang.
Stemningen var høj og glæden stor for nu skulle vi atter møde vores have venner.



Som altid blev vi modtaget med åbne arme af både Hr. og Fru Pedersen.
De er så gæstfrie og varme.
Over alt er der disket op med lækkerier.
Om det er i haven, til bords eller i privaten.
Man kan bruge oseaner af timer på at kigge detaljer.



Masser af have venner fik krammer og snakken gik lystigt.
Ja så lystigt at man glemte både tid og sted....
Den er nok rettet til Anettes Flora og jeg. For vi talte så meget at vi glemte at komme 
ind til middagen. Men Fru Pedersen fandt os heldigvis til sidst.
Der sad de alle og ventede på os og skulle igang med anden portion....
Merete, Nana, Karen, Frk. Hall, Annemarie, Eliane og deres mænd.
Men heldigvis er det kun til at grine af og viser hvordan vi hyggede os sammen.




Nu er jeg ret detalje orienteret og straks så jeg denne kolibri.
De daler ned fra de store træer i haven.













Kan i forstå man glemmer tid og sted!
Det her sted er fortryllende fredfyldt og skønt.






Ude som inde i de små huse er der detaljer man bare må nær studere.
I år har Viola fået vaskeri hos Fru Pedersen.



Det er fortryllende at kigge på det her billede.
Prøv at se lys kuglerne i græsset og træerne i vandet.



Frk. Hall dagdrømmer.
Hun var total fascineret af alle de krukker som stod rundt omkring.
Tror hun tænker på hvordan hun spare sammen til så mange krukker...



Se nu her en sød vogn.
Jeg er solgt og den giver så meget inspiration for mig.



Se lige hvad den indeholder.
Man bliver friste alle steder.
Så mange skønne dyr haven også har.



Se lige ham her.



Detaljer over alt.



Til middag fik vi salat her fra huset.




Tusind tak for i ville se mig igen Anette så skønt et værtspar i er.
Tusind tak til alle for en helt fantastisk stemning og dag.
I er så skønne og hyggelige at være sammen med.
Det er virkelig de mange kilometer vær.
Et super fantastisk sted som kun kan anbefales.
Det skal bare opleves live.


Masser af knus og en god start på en ny uge

Charlotte


30 kommentarer:

  1. Kæreste Charlotte.
    Tusind tak for sidst og for de skønne, skønne billeder derfra. Det var et helt vidunderligt vejr og helt vidunderligt selskab. Dejligt at se, at mændene hyggede sig lige så meget.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Så meget i lige måde skønne dig.
      Så dejligt at se jer begge to igen og så i de mest fantastiske omgivelser.
      Glæder mig så meget til vi ses igen.
      Masser af knus og en dejlig dag

      Charlotte

      Slet
  2. Jeg er helt enig :-) Det var en skøn dag i en vidunderlig have som jeg under alle haveinteresserede at se! Dine billeder fanger stemningen så fint. Tak for linket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Nana. Selv om billederne viser en del så giver det slet ikke den rigtige stemning. Den må bare opleves.
      Karen lærte mig første gang vi mødtes at det er vigtig at hjælpe hinanden på vej.
      Så tænkte at i alle lige får et lille link.

      Skøn dag
      Charlotte

      Slet
  3. Kære Charlotte
    Det er bare spot on, Anette og Johns gæstfrihed og glæde, og den stemning der gennemsyrede hele dagen var så fantastisk-den sidder igen i kroppen som glæde og lethed og føles bare så godt.
    Du har så mange skønne detaljer med i dine billeder, og nogle af dem så jeg slet ikke.....
    Billedet af Lone er et stort hit her, smukkere og mere poetisk kan det ikke blive, det er som skabt til noget jeg ikke lige kan finde ord for.
    Som sagt på et andet medie 1000 1000 tak for sidst, det var en stor og meget glædelig fornøjelse at møde dig og snakke, ja der blev tiden lige væk, og jeg skulle have været kørt inden aftensmaden, rart jeg allige fik den dejlige mad med.
    Ja det var en stor fornøjelse og glæde at møde alle.
    Jeg bemærkede også at mændene hyggede sig meget.
    Vi ses snart:-)
    Store og varme klem og den dejligste dag, og et klem mere fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Også tusind tak for link herfra:-) må se om jeg kommer i tanke om mere jeg har glemt;-)

      Slet
    2. Du er bare så sød Anette. Hele vejen igennem både inden i og uden på.
      Jeg er i den grad også glad for at have mødt dig rigtigt nu. Det er meget sjovere end at skrive bag skærmen.
      Glæder mig max til den 17. Der er heldigvis ikke længe til nu.

      Masser af knus og kram og en formidabel aften til dig
      Charlotte

      Slet
  4. Kære dronning Fryd
    Så dejlig en dag, foreviget med dine smukke billeder. Du fanger alle de lækre detaljer, og du ser ofte lige det, vi andre måske ikke får øje på.
    Det var en herlig dag med mange skønne mennesker. John og Anette er det perfekte værtspar. Dagen og aftenen var så fyldt med gode oplevelser, og jeg var vist noget træt på hjemturen ;0)
    Tak for en dejlig dag, og et flot indlæg

    Rigtig smuk dag til dig
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og i lige måde sødesen.
      Det var virkelig en skøn dag.
      Må sige vi fik talt en del og kørte en del rundt i rundkørsler og lave svienkeærinder på turen ud. Men hjem var vi vist alle mere tamme.
      Tør siges vi var trætte af alle de mange indtryk, detaljer og livlige snakke dagen igennem.
      Skøn som vi bare kan sammen.

      Skøn aften og masser af knus

      Charlotte

      Slet
  5. Jeg melder mig glad i koret, der takker jer allesammen for en dejlig dag. Det er sjovt at se billederne, for de viser jo lige præcis, at der er så meget at se i haven, når så mange mennesker tager så forskellige billeder. Jeg vil linke til dit og de andres indlæg i mit næste indlæg, så læserne kan tage på en udvidet tur og se haven gennem mange øjne.
    Glæder mig allerede, til vi ses igen.
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så meget ret Karen.
      En dejlig dag og ja vi tager så forskellige billeder og jeg elsker at se de forskellige indlæg. For nok har vi været samme sted men vi ser og opfatter forskelligt.
      God ide med have vandrings linket. Så er der dømt rundtur i Fru Pedersens Have :)

      Knus og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  6. Waww, hvor du viser os en dejlig oplevelse - tror næsten man er med - men man er kun lidt grøn i hovedet af misundelse 🤢
    Nej, selvfølgelig ikke - misundelse er en grim ting - måske når jeg selv helt der op en dag 👒🌱🌳🌸🎋☘️ 👍

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de smukke ord Irene.
      Missundeles kan også være god på den gode måde....
      Den kan få sat processer i gang og jeg syntes du skal ønske dig en tur op til haven.
      Der må komme en lejlighed hvor det er muligt.
      Jeg har besluttet at invitere min mormor på 87 med der op og så må hun tage nogle veninder med. De elsker haver.
      En køretur på knap 3 timer er ingen sag i hyggeligt selskab.

      Masser af knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  7. Dejlige billeder fra den skønne have, som jeg endnu har til gode at besøge (men det ER planlagt ind til sommerferien).
    Tak for kigget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh så har du meget til gode. Det er så smukt. Er sikker på det vil fylde rygsækken med skønne oplevelser.
      God tur der op til sommer.

      God aften
      Charlotte

      Slet
  8. Hej Charlotte. Hvor har i dog haft en skøn oplevelse. Jeg var også inviteret, men måtte takke nej, da vi skulle i sommerhus på Sjællands Odde og jeg kunne jo ikke være to steder. Jeg håber, jeg bliver inviteret en anden gang igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv hvor ærgerligt Birgitte.
      Men så havde du andre skønne oplevelser i sommerhus.
      Er sikker på du nok skal komme der op og ved du med garanti vil elske det.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  9. Hej Charlotte
    Godt at høre, at I også har haft en dejlig dag. Du må en gang komme med herover til os, jeg inviterer jo også jævnligt bloggerne.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth det vil jeg rigtig gerne. Kan jo se hvor meget du har tjek på de forskellige ting i haven. Jeg har så meget at lære.

      God weekend
      Charlotte

      Slet
  10. Er ikke i tvivl om, at i har haft en fantastisk dag. Kan næsten fornemme romantikken og roen gennem de skønne billederne. Det er en lang tur fra København men ikke umuligt, hvis man altså kunne finde en chauffør ;-) Og nej vi har vist ikke vært mere heldig med vejret end i har i dag. Så må det ligeså godt regne til de tørsige blomster og mit nyplantet æbletræ.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det var hyggeligt Susanne Josephine.
      Haven er så stor at man nemt kan blive væk i tid og sted.
      Et nyt æbletræ...... godt du fik et nu skadedyrene havde ødelagt det gamle.
      Er spændt på hvilken sort?

      Knus og fabelagtig pinse
      Charlotte

      Slet
  11. Looks so beautiful!

    Happy summer days for you!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna
      and a nice weekend to you too

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  12. Hei Charlotte, for en nydelig hage hos fru Pedersen, skjønner godt at du glemte tid og sted på en slik plass...
    Jeg elsker blomster og hager, det må ha vært en opplevelse å rusle rundt der. Hyggelig å treffe andre bloggere også,
    Skjønn dag til deg,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro den er lækker Ida.
      Man bliver så inspireret af at gå og kigge.
      Samtidig fantastisk at møde andre blogger som du skriver.
      Det bliver jo ens havevenner og man deler så meget med dem.

      Knus og fantastisk Pinse
      Charlotte

      Slet
  13. Det lyder som I alle har haft den skønneste dag sammen hos fru Pedersen 😀 Skønne billeder I giver os, men ja I tager billeder på jeres helt egen måde, hos dig søde Charlotte kunne jeg blive i tvivl om de var fra fru Pedersen, du fanger alle de små detaljer, som vi ellers ikke altid får med. Spejlbassinet du har fanget er jeg helt fjollet med 👍😀 Men når I alle søde kvinder spammer os med alle de billeder på jeres blogge, bliver jeg endnu mere ærgerlig over, jeg ikke har været der (endnu🙏), håber stadig... Så kan kun sige TAK for rundturen. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak for alle de skønne ord Carina.
      Du har lagt mærke til vores forskelligheder på billederne og hvor er det bare skønt at vide der er en som kigger med over alt.
      For det er virkelig forskellige rundture i føres på.
      Jeg håber du får mulighed for at komme med.

      Husk i øster anlæg den 17. juni står Anette fra Anettes Flora og sælger på havemarkedet. Der kan du i al fald hilse på hende.
      Lone og jeg skal klart ind og hilse på.

      Knus og en helt fantastisk pinse
      Charlotte

      Slet
  14. Hello Charlotte,
    this is such a romantic and inspiring garden. The little cat is so cute.
    Have a nice weekend,
    Christine

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you and the same to you Christine.

      Lovely and sweet hollyday
      Charlotte

      Slet
  15. Inspirerande bilder från en jättevacker trädgård!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvarSlet