tirsdag den 15. november 2016

På besøg i Fru Pedersens Have


En helt almindelig fredag blev forvandlet til et eventyr.
Tidligt om morgene drog Frk Hall og jeg afsted til Vemb.
Vi havde fået en invitation fra Anette, som har Fru Pedersens Have.
Julehaven 2016 skulle indviges.



Ja faktisk ved jeg slet ikke hvor jeg skal starte og slutte.
Men ikke nok med vi var utrolig beæret over at deltage i indvielsen
så var det hele et sandt eventyr.
Vi blev modtaget med en varme og en glæde af både Anette og hendes mand John.
De har den smukkeste have under solen, lige meget hvor man vender
blikket hen er der smukke ting og opstillinger at kigge på.
Der er små skure, drivhuse, pavilloner, teresser ja jeg kan blive ved.
Fru Pedersen driver et Bed and Breakfast og man kan leje sig ind
i de smukke gamle træ vogne i haven.
Har man ikke været hos hende, så skal man give sig selv den oplevelse.



Som noget nyt i haven i år har hun fået Julemandens værksted.
Han er flyttet ind og har skabt sig en fantastisk bolig.
Det er i det gamle gåse hus.



Jeg viser bare ikke alt fra huset. Den oplevelse skal i have lov
selv at få. Når i besøger haven.
Der er tænk over hver en detalje må jeg sige.



Uden for står det berømte gåse par. Som Anette selv siger
det mest fotograferede par her i Danmark.
De var ikke helt vilde med mig, de skræppede godt op.
Men nu er jeg ret vild med gæs, så mig kunne de ikke skræmme.



Når man går ind gennem porten til den hvide have.
Så mødes man af dette syn.
De yndigste hvide duer.
Spørg lige om Fru Fryd blev solgt på stedet.
Lige min farve og lige mit ønske!



Se lige hvad duerne i haven har.
Ja jeg er endnu mere solgt.
Den hvide have er bare mig, som jo nok ikke er en overraskelse
for nogen. Bare ordet indikere jo mig!



Vender man sig rundt så ser man ud gennem en port til gårdspladsen.
Lige frem er alle de små sorte huse og til venstre er julemandens værksted.
Se lige en fugle buffet der er opstillet.
Der er så smukt over alt.
Creme de la creme for sjæl og øjne.



Her er en af de vogne man kan leje sig ind på.



Her er en anden vogn set fra bagsiden.
Om det er for fra, bag fra eller fra siden så er der pyntet op.
Det er Fru Pedersens sølvbryllups gave fra Hr. Pedersen.



Lige et kig ind i vognen og dets køkken.



Her kan man se vognen gennem træerne.
Der er så smukt og fascinerende over alt.



Igennem haven er der smukke opstillinger over alt.






Endnu et lille hus på vejen gennem eventyret.



Et kig ind i et af drivhusene.



Eller et kig hen til et af skurene.



Eventyr, eventyr og eventyr!



Frk. Hall var enormt svær at rive væk fra de små bedårende silkehøns.
Men kaffen kaldt. Med både brød og kage.
Her gik snakken lystigt.
Vi var en god flok samlet og de fleste af os har en blog.
Så der blev udvekslet ideer og gode fif.
Jeg mødt så mange fantastiske mennesker.
Merethe fra Aavangs have, samt nogle af mine trofaste følgere.
Så som Eliane og John.
Jeg kan slet ikke beskrive hvad den her dag har betydet for mig.
Virkelig lykke med lykke på.
















Efter kaffebordet og inden vi skulle have den mest famøse 
blomkåls suppe. Gik turen ud i have igen. I mørket.
Haven funklede og glitrede i al sin glans.
Levende lys og kæder over alt.
Skal man i julestemning. Så er det bare at køre op til Fru Pedersen.
Her kan man modtage stemning i overflod.






Jeg er så fyldt af inspiration, gode ideer og en fantastisk jule stemning.
Tusind tusind tak for i åbnede jeres døre op til et helt
fantastisk arrangement, fyldt med fantastiske mennesker.
Virkelig en oplevelse der vil gemmes som et godt og varmt minde.
Håber  alle i andre får mulighed for at besøge
Fru Pedersens Julehave som lige nu dagligt er 
åbnet indtil den 11. december.

Håber i kom lidt i julestemning og fik skønne ideer.
Rigtig fantastisk dag ønskes i alle

Charlotte





21 kommentarer:

  1. Kære Charlotte
    Smukke smukke billeder af en dejlig eventyr have. Det var en vidunderlig dag, delt med søde positive menensker.
    Tusinde tak for at dele et dejligt indlæg, så vi kan nyde det hele endnu en gang.
    Jeg er så klar til at gense haven til påske. Skal du med? 😊
    Rigtig dejlig dag til dig, søde ven 💕

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Lone, det var en helt speciel magisk dag og jeg nød det på alle måder.
      Vi tager da helt klart turen igen på et tidspunkt.....

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  2. Jamen, så fint der er! Jeg har allerede set billeder hos Anette selv og hos Karen, men man bliver ikke træt af billeder fra Fru Pedersens Have :-) De fotos du har taget i mørke er super vellykkede! (Det kan jeg ikke rigtigt finde ud af, synes jeg ...)
    Tak for turen i julehaven!
    Hilsner fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Nana :) det er også en magisk have så man kan sagtens tage smukke billeder. Når jeg tager de mørke billeder så slår jeg ikke blitzen fra.
      Men jeg dækker lidt for den med min hånd. Det plejer for mig at give et godt resultat.

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  3. Hvor er det fint Charlotte. Bliver i rigtig julestemning :-)
    Rigtig god uge
    ♥ Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Birgitte.
      Det besøg gav også lige mig et skub mod juleglæden:)

      Rigtig dejlig torsdag
      Charlotte

      Slet
  4. Kære Charlotte.Tusind tak for alle de dejlige billeder fra Fru. Pedersens vidunderlige julehave.Nød hver og et.Villle gerne have været med...........men lidt langt væk hjemmefra.
    Men besøgte selv haven en dejlig forårsdag for et par år siden.
    Og håber da meget at se haven igen.
    Anette er bare fantastisk til at indrette rundt omkring i huse og haven.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan kun give dig ret Jette. Et dejligt sted.
      Smukt alle steder og så dejlig en varme stedet udsender.

      Skøn torsdag til jer
      Knus
      Charlotte

      Slet
  5. Hvor ser det bare fantastisk ud. Super flotte billeder og skønt i havde en fantastisk dag. Skrev for et par år siden til fru Pedersen, at hendes julehave sagtens kunne hamle op med jul i Tivoli. Og det ser ud til at haven bliver mere og mere fortryllende for hvert år. I forstår alle at sælge haven, så en enkelt overnatning bliver sat på ønskelisten. Der er desværre for langt til et julevisit, så jeg må nyde alle jeres skønne billeder. Tusinde tak for rundvisningen.

    Rigtig god uge

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine, sikke en god ide med en overnatning. Det er virkelig som i en drøm at gå rundt der.
      Virkelig så flot alle steder og man ser nye ting på hver runde man går.

      Dejlig skøn dag til dig
      Charlotte

      Slet
  6. Skønne billeder fra en skøn have. Det pudsige er at det egentlig ikke er selv haven man bliver bjergtaget af. Det er alle de hjørner, kroge og huse som bare oser af hygge og smukke opstillinger. Når lyset så bliver tændt overalt, ja så er man solgt. Lyder til i har haft en fantastisk dag og sikke en ære at være blandt de udvalgte til at opleve premieren.
    Rigtig god aften.
    Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Majbrit, det er de skønne kroge og hjørner man betages af. De smukke indrettede huse og rum.
      Jeg er så beæret over at være inviteret. Jeg stor nød hvert et sekund!

      Rigtig dejlig torsdag
      Charlotte

      Slet
  7. Fru Pedersen og fru Fryd er bare det hotteste, så dygtige I begge er, og vil dele og dele med os, det er fantastisk! Sikke en tur I fik derned til fru Pedersen. Uha, det ville være fedt at se den, men der er langt, men håber en dag, også at kunne opleve den.... De billeder du har taget er utrolig fine, selv i mørket kunne du fange stemningen, hatten af for at du har så godt styr på dit camera's muligheder. En dejlig tur rundt i fru Pedersens have. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare fantastisk sød Carina. Tusind tak for de flotte ord.
      Du må helt klart opleve det. Sammel nogle veninder og lave en fantastisk tur ud af det.
      Jeg skal helt klart afsted igen, meget gerne til sommer. Det kan være vi skulle arrangere en kæmpe fælles tur......

      Rigtig dejlig dag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  8. Kære Charlotte.
    Smukke billeder fra i fredags. Tak for siddt. Knus Iris

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Iris og så meget i lige måde.
      En rigtig dejlig dag med så mange skønne oplevelser.
      Nu er der tanket lidt op til både krop og sjæl.

      Dejlig torsdag til dig
      Knus
      Charlotte

      Slet
  9. For en eventyrlig dag dere har hatt !!
    Jeg har mange ganger drømt om et besøk i Fru Pedersens have ..
    drømt om en overnatting i skurvognen ..
    Kanskje en gang ...
    Inntil da nyter jeg virkelig den flotte reportasjen du deler ..virkelig inspirerende og flott !!
    Jeg er ingen god bloggevenn for tiden .. men du er alltid i tankene mine .
    Nå går vi en herlig førjulstid i møte og jeg gleder meg til å følge med deg på bloggen .
    Gode ønsker og klem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Så dejligt at høre fra dig igen Anna:)
      Du ved jo jeg kan blive helt bekymret for dig.......
      Så det er fantastisk at læse dine altid søde kommentarer.
      Du må ønske dig et ophold i den magiske have. Det er sådan en oplevelse.

      Masser af varme knus og tanker til jer
      Charlotte

      Slet
  10. Så heldig du har vært, Charlotte, hagen og husene ser bare helt fantastisk ut! Dette måtte være litt av en førjulsopplevelse,
    Riktig gode dager til deg,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan love dig Ida, der indtrådte juleglæden sig.
      Man bliver så inspireret og så glad af at besøge haven.

      Rigtig skøn helg
      Knus
      Charlotte

      Slet
  11. Hej Charlotte...
    Sikke dog nogle skønne og fantastisk flotte billeder du har taget i Anettes have.... :)
    Det var super hyggeligt at møde dig og flere andre bloggere...
    Skønt at få sat ansigt, stemme og lidt personlighed bag bloggen ....
    Håber vi kan være heldig at mødes igen ... et andet sted engang.. hvem ved !!
    Ha' en dejlig aften
    Susanne

    SvarSlet