fredag den 18. september 2020

Efterårs pynt


Jeg er en af dem som har en svaghed for humle.
Jeg glædes hvert år over når de kommer frem.
For mange af jer siger det ikke er noget at få ind i haven.
Jeg er vist ret så anderledes på det punkt 😊
(Tryk lige på teksten og se en forskel)




Jeg må indrømme den har livskraft.
For på blot et år er den i toppen af blommetræet.
Men jeg elsker at se de smukke bjælder.
Jeg har faktisk overvejelser om udvidelse!!!



Jeg syntes det er hyggeligt med oppyntning.
Så her får den efterårs gas med humle, æbler og græskar.
Vi har jo et strålende vejr til at nyde det i.




Jeg nyder der er pyntet op ved kælderindgangen.
Pynt og hygge skal vi bestemt ikke gå ned på.



Man kan mærke at have sæsonen lakker mod enden.
Jeg har ikke så meget tilbage i haven.
Så inden julepynten skal op, nyder jeg de her sanke ture,
hvor man finder brugbart pynt til havens stilleben.
Krukken her er en sølvbryllupsgave. Som jeg har omtalt på instagram.
Tror den vejer 10 kg. Den er stor og lækker.




Det skarpe øje så nok før at jeg har fået en syrenhortensia.
Det er nyt for mig.
En ny plante som haven skal fyldes med.
Jeg har været blændet af ordet hortensia som Linda sagde til mig.
For dem kan jeg ikke have i haven. Det bliver skrammel og skifter ofte farve.
Men i sølvbryllupsgave fik vi sådan en smuk busk af Peter min værkstedsmakker.
Den hedder Bobo og er så smuk. Den skulle ikke skifte til lyserøde kroner.



Faktisk har jeg lavet en test. For sidste år købte jeg denne 
syrenhortensia. Limelight.
Jeg ville teste om den kan være i vores have og forbliver i farven.
Det gør den. Så nu er den godkendt på matriklen.
Så er det ud at bruge gavekortene på flere af slagsen og helt klart en opstammet.
Vi fik så mange fede gave til sølvbryllup.
Jeg viser lidt hen af vejen.


Den bedste dag og weekend
ønsker jeg for jer alle
Krammer

Charlotte



10 kommentarer:

  1. Godt du har fået syrenhortensia ind i haven, den kan man ikke leve uden.
    Jeg er forundret over, at du ikke har haft den før, jeg vil mene, at den lige er noget for dig.
    Og så kan den tage over for den manglende blomstring hos roserne, som burde være ved at remontere nu.
    Klem og dejlig weekend.
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt vild med syrenhortensia.
      Men som Linda sagde til mig. Jeg har holdt mig fra dem da ordet hortensia indgik.
      Kan du ikke huske jeg har gravet alle mine hortensia op. De dur ikke her i haven.
      Så troede også det gjaldt denne busk.....
      Så resten af gavekortene til planteskoler skal bruges på syrenhortensia. Ved lige hvor der skal stå en opstammet.

      Klem og vidunderlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  2. Vil med din Humle opsætning ❣
    God weekend til dig & Familien ❣
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Altid er du så sød og pligtopfyldende med kommentarer.

      Rigtig dejlig weekend til dig også
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Til lykke med sølvbrylluppet!
    Jeg vidste ikke, at der er nogen, der ikke kan lide humle. Jeg elsker den, som du :-)
    En af mine absolutte yndlingsplanter er hortensia Annabelle. Den skal du måske også se lidt nærmere på ...?
    God weekend!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for det Nana.
      Ja i dag er det jo en måned siden vi blev vækket med morgensang.
      Ja jeg kender den godt. Den er så smuk.
      Men en ren hortensia skal jeg ikke have i haven.
      De ændre desværre farve og bliver meget skramlet.
      Tror ikke jorden dur her i byen.
      Kan se det er det samme problem alle vegne.
      Så alle mine er gravet op og kørt til Casa Rosen.

      God lørdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Jeg er vild med humle lige som dig - de er bare så dekorative, de små fine bjælder.
    Og din hortensia er vel nok flot! Du er så god til at pynte op, Charlotte. Skønne billeder!
    Ha' en dejlig weekend, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle de rosende ord.
      Jeg elsker pynt og stilleben. Tror aldrig det forsvinder.
      Nyder at gå rundt i haven og se de fine opstillinger.
      Både sommer og vinter.

      Rigtig skøn søndag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  5. Ja, du er god til at pynte op - det ser så fint ud altsammen og humlen er meget dekorativ. Mon ikke du kan holde den lidt i ave, så den ikke går helt bananas.
    Limelight er en skøn busk, men her i haven skifter den altså til vissentbrunt i takt med at efteråret sætter ind - stadig ser den fin ud.
    klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du sød Ulla.
      Elsker jo at pynte op. Det er så hyggeligt.
      Min Limelight stod fint grøn sidste år og håber den også vil gøre det i år......

      Skøn aften
      Knus

      Charlotte

      Slet