søndag den 15. marts 2020

Sensation i Korsbæk



Så skete det, sensation i korsbæk.
Jeg har ventet, holdt vejret og knebet mig i armen.
Er det faktisk virkeligt.



Her troner Kresten frem i sin rede.
Han passer godt på de to æg Elisabeth Friis har lagt ham.
Han er den fødte far, beskytter og opdrætter.



5. marts sket det så.
Jeg var nærmest med under fødslen.
Forældrene er op fostret i hånden af min veninde AnneDorthe, 
fra helt små.
Så de er rimelig okay med at jeg er tilstede.



Her kan man se den madpakke en due har med sig i ægget.



En uge gammel og har ikke åbnet øjnene endnu.
Mange syntes ikke de er spor kønne.
Men når man elsker duer og lidt skævhed.
Så er det de sødeste skabninger.
Løgposer kalder kim dem...... så kan man selv tænke sit!




Kresten er så god til at passe på sine unger og made dem.




Rent faktisk har jeg oplevet dette før.
Sidste gang vi havde hård nattefrost. Der døde det sidste hold af deres unger.
Det skete så for disse to i går efter -7 graders frost.
De lå og var stendøde og iskolde.
AA og jeg begyndte at give førstehjælp og varme.
En time og de var total fit for fight.
Nogen vil sige jeg er sindsyg!



Men mine 4 par duer er hyggeduer.
Jeg nyder den ro og glæde de kan tilfører i livet.
Præcis som nogen har det med hund og kat.
Et brændende ønske at få unger.
Så den chance måtte jeg ikke miste. Nu de var blevet så store og fine.



Hver 4. time er der mad.
Forældrene vil jo ikke have dem igen når først jeg har knoklet med dem.
De bor inde i alrummet under en varmelampe.
Det bliver to helt specielle håndtamme duer.
Som søger nyt hjem om 5-6 uger vil jeg tro om alt går fint.
Måske er de ikke de smukkeste nu men om få uger 
vil det være de smukke højstjerter!
Er nogen mon interesseret i disse små overlever!

Skøn søndag til jer alle
Klem

Charlotte


15 kommentarer:

  1. Åh, hvor er det dog rørende at læse, Charlotte - og at se dine billeder.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Hvor er du bare sød Gitte.

      Skøn aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Det må ha været i sidste sekund du fandt dem. Hvor var det godt :) at i fik dem genoplivede. Måske du kunne bruge Kims gamle underhylere til at holde dem varme med, der jo da ligesom indsyet løgposer i :)))))
    Håber du finder det helt rigtige hjem til de 2 små.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Linda. Den er faktisk ret god.
      Jeg må lige gennemse skabet.
      Men de er så livlige nu, at de vist hurtigt smutter ud af de løgposer.
      De er afsat. Der var en del der var nok så interesseret.

      Klem og fantastisk aften

      Charlotte

      Slet
  3. Ja men tillykke med familieforøgelsen, det er jo en lykke, når du er så glad for dem. Mon ikke også du kan finde et godt hjem til dem.
    Klem og dejlig søndag

    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Det er virkelig lykke. Derfor var det jo også så trist at de afgiv pga. kulde.
      Der er fundet et godt hjem til dem.

      Klemmer og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  4. Sikke en smuk historie, dig og AA er et par fantastiske "duemødre" for de små grimlinger <3 Syntes Lindas forslag er fantastisk, griner;-)))))))Mon Kim vil ofre et par?
    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha små grimlinger. Ved du hvad Anette. Det tror jeg de fleste syntes.
      Jeg syntes de er yndige. Er det ikke sjovt så forskellige man kan se på skabninger.
      Men som jeg har sagt før. Så tror jeg duen er min sjæleven.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  5. Der sker meget på næsten ingen tid. Godt at du nåede at rede dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er i den grad så utrolig glad for at vi fik liv i dem igen.
      De er så søde altså.

      Klem og dejlig aften

      Charlotte

      Slet
  6. Du gør det så fantastisk flot.
    Når jeg fortæller dug hvordan du skal gøre kører der en film på din nethinde og vupti er det en realitet og virkelighed også hjemme indenfor hos dig. Selv om det skulle du i hvert fald ikke. 🥰😍❤️
    Jeg er så mega stolt sf dig. Jeg havde jo lovet dig at vise dig det men eftersom vi er i karantæne for Corona virus var den mulighed der jo slet ikke. Tænk at to mennesker kan være så ens. En siger noget og den anden ved så præcis hvordan. Som en film fr den ene til den anden. Så indlysende og nemt. Du er fantastisk. ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så utrolig sød AnneDorthe. Så hjælpsom og så god til at lære fra dig.
      Er dig evigt taknemlig. Tænk hvis ikke du kunne fortælle så nøjagtigt. Så var det her aldrig nogen sinde lykkedes.
      Du er en fantastisk due mor og jeg er glad for at have stået i lære hos dig.

      Klem og fantastisk aften til jer
      Charlotte

      Slet
  7. Sikke et drama, Charlotte ! Jeg vidste slet ikke at du havde fået hvide duer og så serverer du en spændende historie for os med drama i. Godt at du og AA var så snarrådige, nu har du så fast arrbejde de næste mange uger, kan jeg forstå :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo Ulla. Vi har haft duer siden i sommers.
      Jeg tror det er mit sjæledyr.
      Jeg er så forfærdelig glad for dem.
      Så det var jo en stor glæde at få de første unger og en enorm sorg at de døde.
      Så var der bare et at gøre........
      Det er så lykkedes og når de bliver store nok. Flytter de til en fantastisk have.

      Klem og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  8. Kære Charlotte
    Jeg er stor dyreven/elsker men syntes også man kan gå etisk over gevind. Men prøv at høre her: dine dueunger skal jo ikke ud og leve vildt. De skal være kæledyr. Så du og Aa er bare helte. De vil aldrig ane uråd eller føle de mangler noget. Jeg kunne have fundet på at gøre det samme hvis det var en af mine kyllinger.
    Jeg syntes de er super grimme men samtidig noget af det mest nuttede. Og det er jo ikke udseendet der afgør om man er sød.
    Jeg kan så lige tilføje at hvis de ligner Kim´s "løgposer", så ville jeg tage ham med til lægen, når Coruna krisen er slut ;-)

    SvarSlet