søndag den 29. marts 2020

En uge mere.......


Så starter vi snart på uge 3.
Corona er godt nok en gæst jeg ikke ønsker i vores hverdag og vores land.
Her i huset er påsken aflyst. Lige ledes min runde fødselsdag, AA konfirmation.
Mads-Emils højskoleophold på Fyn og Ida-Katrine kan ikke komme 
ind på Stanford i USA og tage sin sidste eksamen.
Gud hvor er den virus skyld i meget. For alle i verden.



Men må sige at det langsommere gear vi køre her i huset er godt til en afveksling.
Ingen aftaler, ingen møder og intet stress.
Dagen går med hjemmeundervisning.
Men i den grad også med havearbejde.
Vi har haft det mest fantastiske vejr i mange dage nu.



Det meste af haven er ved at være luget igennem.
Græsset er nu blevet klippet og kanterne hakket.
(ikke her på foto)
Det husker jeg aldrig er sket i marts før.



Jeg er endda så godt med at der er bundet stativ og gjort klar til dahlia.



Der er forspiret tomater.



Så har jeg vundet de mest fantastiske have bøger på 
Så der er læsestof når solstrålerne skal nydes.



Samt det fedeste højbed, der bliver rust om nogle måneder.
Det er sat i forhaven der har dette tema.....
Er endnu ikke helt klar over hvad der skal i!
Det er også vundet på instagram hos Landhave.dk



Det blev også ugen hvor det er et år siden vi har mistet mormor.
Tænk der er gået et helt år uden hendes havevandringer og hygge hos mig.
Mormors klem og milde latter.
Jeg forstår det slet ikke og savnet er absolut ikke mindre!
Men godt hun ikke skulle opleve Corona.



Duerne fik også indviet sin nye gård.
Nu kan de selv gå ud og ind som de lyster.
I fred for alle de slemme høge vi har omkring os.
Der er en værre konversation, men de forstår også det med 
at holde god afstand. 



De små 
Marie og Frede Hansen
Ja de bliver bare større og større.
Spiser nu selv malet korn.
På instagram i min story køre jeg en følgeton med dem.
Men jer her på bloggen skal ikke snydes.
For de er virkelige så søde og nyder at have dem i stuen.
De er afsat og får et skønt hjem om nogle uger.



Her laves så mange projekter at det er for vildt.
Jeg har lige lavet det vildeste projekt ever.
Det må komme en anden dag.
Men i det smukke vejr vi har. 
Der står ideerne simpelthen i kø for nytænkning.

Nu vil jeg ønske jer den bedste søndag i sommertidens tegn
Masser af klem til jer

Charlotte




22 kommentarer:

  1. Tillykke med de dejlige gave, Charlotte, og det var spændende at se dueungerne nu. Men du har helt ret - det er en barsk tid i øjeblikket, og vi må bare prøve at få det bedste ud af det. Din have ligner jo en drøm!
    Klem og ha' en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh du er altså altid så positiv Gitte.
      Tak for dine skønne ord.
      Ja duerne er fantastiske. Er ret glade for dem.
      Men ved de får det skønneste hjem, ever.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  2. Godt der også kommer noget godt ud af coronaen, intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Og I kom ned i gear, det er altid godt, vi når alle en masse i vores haver, ting som vi ikke havde nået, hvis ikke coronaen havde været der, men der er desværre også ting, vi går glip af, det er absolut ikke nemt, vi må glæde os over de gode ting.
    Tænk at det allerede er et år siden din mormor døde <3
    Her er det isnende koldt og blæsende, så selvom solen skinner, venter jeg lige lidt med at gå ud.
    Dejlig søndag til dig
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Lisbeth, der er også gode ting i denne tid og dem skal vi altså prise os lykkelig for.
      Tror vi kommer til at vende op og ned på mange ting fra nu af.
      Ja det er et år siden. Tænk hvor vildt. Jeg savner hende konstant. Specielt haven var vores fælles pasion. Underligt hun aldrig skal se hvad jeg går og udretter.
      Jeg har været ude hele dagen. Her har været så smukt vejr.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Så herlige bilder fra din hage, Charlotte!
    Ja, man får virkerlg gjordt mye i hagen i disse tider, det er en kjærkommen aktivitet🌞
    Inspirerende å se hva du lager.

    Det er uvirkelige tider,
    Take care,

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Er i også i karantæne eller hus arrest.
      Godt vi har en have at kunne bruge noget energi i.

      Klem og dejlig aften til dig
      Charlotte

      Slet
    2. Hei og god ettermiddag, Charlotte🌸
      Vi som familie er ikke i karantene, men her er det også hjemmeskole..
      Vi holder oss mest mulig hjemme, tror det er ganske like "regler" i Danmark og Norge.
      Heldigvis er vi friske, godt dere også er det.
      Ha en fin kveld,

      Klem, Ida

      Slet
    3. Godt at i er raske og har det godt Ida.
      Det er en svær situation som vi aldrig har prøvet før.

      Pas på jer selv
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. Ja den forbandede Virus, er os skyld i de unges fest "Karnevalet" er aflyst 😥
    Synd for jeres Fester - Rejser m.m. heller ikk bli'r til noget.
    Men de små Due børn vokser da fint 💟
    Søndags Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mange ting er helt uvirkelig Lise-Lotte.
      Heldigvis kommer mange ting tilbage næste år.
      Tror vi vil blive meget taknemlige når alt det her skidt er over.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  5. Kender ingen så kreativ som dig, du er gudeskøn. Knus Iris

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er simpelthen bare så sød Iris.
      Tusind tak for dine søde ord.
      De varmer så meget.

      Klem fra duebørn og mig

      Slet
  6. Jeg synes nu I er ganske hårdt ramt af Corona-aflysninger, helt så slemt står det ikke til her i familien.
    Sjovt at følge de små dueunger og de store er godt nok flotte.
    Du er godt med i haven - jeg har også fået luget nogle af bedene men er langt fra færdig, jeg arbejder stadig inde på kontoret.
    Men hold op hvor har det været et fantastisk vejr den sidste uge.
    Ha' en god ny uge og hold humøret højt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ulla.
      Det har været et fantastiske vejr rigtig længe. Lige afbrudt af tre dage med storm.
      Men nu er påskevejret over os og det er vildt smukt.

      Klem og god aften

      Charlotte

      Slet
  7. Kære Charlotte. Hvor er det synd for Jer med alle de aflysninger. Men nu kan det da være at Ida- Katrine kommer hjem til Albert- Augusts konfirmation. Håber hun får sin eksamen og at Mads- Emil får et nyt ophold i Oure. Og du søde ven, du skulle rigtig have været fejret. Det har du fortjent. Men vi forårsbørn må holde en fest til sommer når krisen forhåbentlig er ovre. Vi ser jo heller ikke vores børnebørn for tiden, og Herman fylder 5 år d. 11. april, der må vi samles på Nettet. Vi er helt isoleret og Johns sønner handler for os, da John jo er i højrisiko gruppen.
    Hvor er det skønt med det vidunderlige vejr. Os der har en have at gå ud i, er jo bedre stillet end så mange andre.
    Sender mange kærlige tanker til Jer alle. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Så dejligt at høre fra dig Eliane.
      Ja sikke alt det her Corona kan lave rav i den.
      Det passer ikke. Bliver Herman 5 år...... ej altså det forstår jeg slet ikke.
      Ville måske sige max 3!
      Tiden går og klokken slår og nu har vi to snart fødselsdag.

      Mange klemmer og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  8. Hej Charlotte
    Jeg er sikker på i to bliver fejret godt trods de manglede gæster, du er så god til at lave en fest, også i hverdagen. Glæder mig til at se hvad du/i finder på når du runder og AA skal konfirmeres <3
    Heldige dig, stort tillykke med de flotte gevinster!
    Og så er det spændende at følge med i skabelsen af din have.
    Masser af solskinds-smil
    Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid sød og positiv Anette. Tusind tak.
      Jeg har valgt ikke at skulle fejres i år.
      Jeg har altid holdt på fra børnene blev født at vi fester den dag man har fødselsdag.
      Det kan vi jo så ikke i år.
      Så jeg har droppet den runde fødselsdag. Lidt underligt at der ikke skal ske noget.
      Ang. konfirmation så kan jeg oplyse at temaet er Gamerfest.

      Klemmer og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  9. It is good to make the best of the sitution. The garden books look very interesting. Take care and stay healthy! Hugs Yvonne

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Yvonne.
      Nice evening to you.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  10. Hei Charlotte. Kjenner at jeg blir rent misunnelig på klimaet hos deg. Her ligger snøen i store hauger fremdeles.
    Ta vare på deg selv og dine i denne vanskelige tiden.

    Klem fra meg

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh vi har så smukt et vejr Bente.
      I dag har der været høj sol og i påsken lover de op til 20 grader.
      Jeg nyder det så meget.

      Masser af klem
      Charlotte

      Slet