søndag den 1. marts 2020

Selvforsynende .......


Den her Cosmo har jeg fra Sverige.
Den har leveret hele sidste sommer og lige til den første frost tog den i oktober.
Den har været med i de fleste af mine buketter sommeren over.
Den er en drøm af en sommerblomst.




I efteråret har jeg tage frø fra mine skønne sommerblomster.
Noget jeg aldrig har prøvet før.
Men blev inspireret til at forsøge det.



Det her er også en yndling.



Tror jeg har frø nok til en hel have af disse skønheder.
Der står stadig frøstader i haven. De pynter  sådan ved den brune bare jord.
Har kigget i nogle af dem og de spirer.



Denne her er der selvfølgelig også masser af frø fra.
Den er også fra Sverige.



De lyserøde solsikker blev taget ind inden fuglene spiste alle frø.
Det var nogle af de frø jeg kæmpede for, fra USA, som jeg har skrevet om tidligere.



Frøkenhat i laksefarve har jeg aldrig set før.
Den har så udsøgt en sart farve.
De er ligeledes fra USA.
Man kan finde mange sjove ting rundt omkring i verden.



De mest bedårende lyserøde prinsesser er også blevet tørret.
Håber det lykkedes. For der er mange penge at spare ved selv at tage frø.
Nu vil jeg give det et forsøg.
Lykkedes det ikke. Så er det ikke det jeg skal bruge tiden på.



Alle frø er tørret og de er sorteret fra aks og kronblade.
Hvis det hedder sådan, men det lyder prof!
Så har jeg valgt at pakke frøene i smukke små poser.
Så er der også til en skøn værtindegave.

Hvem kunne ikke tænke sig en hvid drøm af en Cosmo til sin sommerhave.


Skøn forårsdag vil jeg ønske til jer alle
God søndag og 1. marts
Klem

Charlotte



4 kommentarer:

  1. Hvor er den svensker lækker😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså lige præcis det den er. Er vild med den.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  2. Så mange fine blomster, Charlotte!
    Den grønne valmue? må jeg også ha!
    Gleder meg så til vår og blomstring igjen,

    Ha en super dag,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er nemlig ret lækker den valmue Ida.
      Den er jeg også ret glad for.
      Jeg kan fornemme at våren er over os.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet