fredag den 19. april 2019

Glad påske


Så blev der påske her i huset.
Elsker denne årstid. For påske er lige med hygge og havetid.
Her kan man virkelig få ladet op af både krop og sjæl.
Vi har så mange projekter vi gerne skulle nå i påsken.
Men frem for alt skal vi hygge med familien.
Så nu må vi se hvad vi når!


De gamle påskelam er klar og linet op.



Kim er faktisk ret skidt for han elsker at give dem et myrespark.
Så bliver der ren kaos i familien. Børnene griner og jeg skælder ud.
Tror bare det er sådan det skal være.



De hjemmelavet P-Tærter er klar.



Det samme er de hjemmegjorte påskeæg.



Der er også bagt påskereder til børnene med appelsin smag.




Støbt beton høns ud af en gammel fransk chokoladeform.
Så er vi klar med bordkortene til påskebordet.



I år blev det i svagt blå.




Påskeharen har været forbi mit lille æbletræ.
Der er smukke håndmalet æg på.



Ene af forskellige små håndmalede blomster.
De er da yndige og ret sjov at dekorere træet med.
Jeg tror altså vi er helt klar til at indtage den skønne højtid.



Selv den smukkeste påskehilsen er kommet med posten.
Vi håbe jeg næste år får mulighed for at gøre det samme som Eliane.
For det er virkelig en smuk tanke.

Jeg vil ønske jer alle den bedste påske.
Nyd nu familien og hinanden og bevar traditionerne

Jeg slutter som jeg begyndte. For løvehovedet er et af mine projekter i påsken.
Det fik jeg i fødselsdagsgave af Frk. Hall. Så nu skal jeg selv trylle en fontaine frem
Jeg har en del vilde ideer i hovedet

Krammer og masser af påskeæg

Charlotte


23 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud, chokoladerne giver ekstra mundvand her til morgen. Du har mange talenter.
    I må have en hyggelig familiepåske, hvor du også når nogle af dine mange projekter.
    Krammer
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Åh ja man vil gerne det hele. Den her påske er heldigvis ligeligt fordelt.
      Mange år siden den har været så skøn.
      Ville ønske du var på Instagram. For her ligger jeg små bider og videoer op af min hverdag.

      Skøn dag til jer
      God 1. påskedag

      Charlotte

      Slet
  2. Elsker påske, selvom jeg elsker julen mere. Men på en eller anden måde, er påsken mget mere afslappende, da der er mange færre forbededelser og gøremål. Elsker også de små gamle får. Er ved at starte min samling. Men ingen myrespark her, dertil har fårerne for gamle skrøbelige ben. Har også gennem flere år støbt i mine chokoladeforme, men i gips.Synes det er nemmere at skære de overskydne gips væk end beton, men så bliver de selvfølgelig mere rustikke. Desværre ruster formene bare indevendigt. Så fint med de lyse blå toner og udvidelse af farveskalaen :-))))
    Nu skal jeg i gang med chokolade og andre ingredienser. Ingen påske uden P-tærter og Bounty-æg

    Fortsat god påske til jer
    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker da ingen påske uden P-tærter og Bounty-æg :)))))) har det på helt samme måde.
      Ej hvad ligner det også til med myrespark. Jeg stjernede da også lige lidt ud....... Det kan de slet ikke holde til.
      Altså nogle af mine fortager ikke skade. Andre har det hårdt med beton. Jeg sliber altid mit beton med en stor fil. Så kommer det overskydende af. Er der meget kan du nappe det med en tang.

      Fortsat skøn påske
      Klemmer

      Charlotte

      Slet
  3. Der er intet så dejligt som påske højtiden, hvis du spørger mig. Har altid elsket den. Du får da virkelig udrettet en masse kære Queen
    Husk nu også at nyde det hele.

    Påske kram
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg stor nyder det hele Lone.
      Hver anden dag er det hygge med familie og venner og hver anden dag er det haven.
      Det er simpelthen bare alt for fantastisk.
      Elsker påsken. Meget mere afslappet end julen og også meget billiger og endnu bedre vejr.
      Påsken er lige som med håb forude.

      Krammer til jer
      Charlotte

      Slet
  4. Happy Easter!
    All your decorations and chocolate looks so lovely.
    I love that Easter card too!

    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna and a lovely easter for you and your family.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  5. Greetings from Poland. I hope you will enjoy a beautiful day, filled with joy, celebration and people you adore.
    Glad påske!
    Hugs, Anita.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you for your greetings from Poland.
      Thank you for the nice word.

      Happy easter
      Charlotte

      Slet
  6. Der går jeg godt snøvsen ❣ ser lækkert ud det hele ❣
    Glad Påske 🐥🐣
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte.
      En skøn påske til dig og pigerne også.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  7. The Easter egg is so beautiful!
    Happy Easter..

    SvarSlet
  8. Hvor er det indbydende at se dine hjemmelavede påskeæg og p-tærter! Du har også den fineste pynt.
    Ønsker dig nogle hyggelige og skønne påskedage. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Håber også i får nogle smukke dage i det dejlige vejr.
      Det er jo vil som om vi har sommer.
      Er sikker på at i nok skal opleve noget spændende.
      Det er i jo mester i.

      Krammer
      Charlotte

      Slet
  9. Altså, hvor ser det lækkert ud. Smukke gaver du har fået. De små får er så søde og spinkle :o)

    Rigtig dejlig påske til dig og hele familien.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde rosenfe.
      Ja masser af skønne gaver.
      Elsker også de små får. De kan bare noget.

      Skøn påske i kolonien
      Krammer

      Charlotte

      Slet
  10. Så mange fine ting, Charlotte. Nyter dine bilder,
    ja det er godt å være sammen med familien.
    He er det så nydelig vær, skal ut i hagen å fikse litt!

    Påskeklem,Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Her har været det mest fantastiske påske vejr.
      Vi har gået i top og shorts. Det har været helt fantastisk og mange ting er ordnet i haven.

      Smuk aften
      Klem

      Charlotte

      Slet
  11. Håber I har nydt påsken og familiehyggen - der ser bare så fint ud hos dig, og sikke mange lækkerier du har fremtryllet.
    Vejret har jo været totalt skønt - nyd den sidste påskedag :)
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak.
      Du kan tro påsken er nydt. Jeg husker virkelig ikke en bedre påske nogensinde.
      Her har været både tid til hygge og arbejdet i haven.
      Har sådan nydt det og orker slet ikke hverdagen i morgen.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  12. Kære Fru Fryd ❤️
    Forsinket påske hilsen.
    Måtte da lige kigge igen .... Og igen. Ser jeg blå? Nej det kan ikke passe. Grå måske? Måtte læse... Skal jeg ha briller? Nej, der står BLÅ. Den er god nok. Godt nok svagt blå - skrevet af Fru Fryd ❤️
    Jamen jamen, hvem skulle ha troet det? Ja ikke mig ha ha Men for dælen, hvor er det smukt. Virkelig et smukt og indbydende bord.
    P-tærter med tvilling, den idé nupper jeg. Haps haps.

    Kh Henriette

    SvarSlet