torsdag den 21. marts 2019

Drømme


Nogen har sagt til mig at jeg er blevet bidt af en gal havebacille. 
Her nævnes ingen navne. 
Men jeg tror Fru Pedersen har helt ret.
Jeg har brugt lidt regn dage på at kigge til alle mine frø.



Her må ikke grines...
Men jeg endte på 41 forskellige poser.
Dertil kommer også alle løgene til liljer og dahlia knoldene.



Så jeg er begyndt at lave små have skitser for ellers har jeg da
slet ikke styr på det.
(Det har jeg nu alligevel ikke)




Der bliver omsat en del frø, men slet ikke nok.
Kan i huske jeg viste jer det grimme stakit der var blevet sat op,
da vi var på ferie. Der er nu sat navne på blomsterne, til denne sommer.




Mor har påtaget sig opgaven at plante mine forskellige græskar.
Min have er simpelthen for lille til de indkøbte frø.



Jeg drømmer om at ligge i driverhuset og kigge ud på 
de smukkeste blomster .
Jeg håber på et forår der snart giver varme, så haven kan indtages.

Smuk torsdag og snart weekend
Knus

Charlotte


18 kommentarer:

  1. Sikke en god idé med tegninger over, hvor du vil have de forskellige blomster. Du er ikke alene om at glæde dig - jeg glæder mig også til at komme i gang i haven og har også kigget på alle mine frøposer :-) Billedet fra dit drivhus får mig til at ønske mig sådan et.
    Klem og ha' en dejlig forårsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør det virkelig meget nemmer at se med sådan en skitse Gitte.
      Er glad for jeg brugte tiden på det.
      Åh ja det er skønt med et driverhus. Der nyder jeg mange stunder i løbet af sommeren.

      Smuk dag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Ja du går da all in nu, skal jeg love for. Respekt for det, det kræver en del arbejde, men bare du har tiden og tålmodigheden, så skal det nok gå. Du får ikke tid til byggeprojekter til sommer ;)
    Held og lykke med det hele.
    Klem og dejlig dag

    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Lisbeth. Sig endelig ikke sådan. For jeg har bestemt ikke tiden.
      Men tror jeg har tålmodigheden.
      Byggeprojekter er der næsten altid plads til :)))))

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  3. Holy moly det bliver et kæmpe blomster paradis. Det bliver skønt at ligge i driverhuset og se på alt det smukke.... hvis der bliver tid 😆
    Rigtig god dag og knus

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal bare blive tid Lone.
      Det er min årstid. Så må jeg gå på speed og undgå søvn.
      Elsker at ligge i driverhuset og kigge op gennem himmelen.

      Smuk dag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. Ha ha, Fru Petersen har ret, du er hårdt ramt. Du har opdaget at haven også er et rum man kan dekorerer og fylde med blomster og du er et naturtalent, det viste du sidste år.
    Jeg er sikker på at du giver os alle baghjul i år (med alle de frøposer) jeg er meget spænd på hvad du har besluttet der skal op af naboens hegn ?
    Kæmpe knuser fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøn er du altså Linda.
      Tak for de fine rosende ord. Jeg syntes bestemt ikke jeg er et naturtalent.
      Jeg kæmper mig frem. Håber det lykkedes.
      Jeg har besluttet at det skal være duftblomster op af stakittet.
      Måske naboen har duft allergi :)))))) Ej det sagde jeg bare ikke.
      Selvfølgelig bliver det hvidt. Et samsurium af roser (er sat) Din trælupin (er sat)
      så ene af forskelige ærteblomster fra England, Sverige og USA.
      Liljer og iris i et blandet rod. Håber det vil se smukt ud!

      Masser af krammer
      Charlotte

      Slet
  5. Jamen, det er så fantastisk hvad der kan komme ud af en pose frø (eller 41 ;-) ). Dine skitser er super pæne. Sådan nogle kan jeg ikke finde ud af at lave. - Men jeg har sået frø, og jeg håber at vi begge vil få en sommer fuld af de skønneste sommerblomster :-) God fornøjelse med den videre planlægning!
    Kærlig hilsen Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg virkelig også Nana.
      Jeg orker ikke det med at så indendørs. Så jeg sår direkte på stedet.
      Dog har jeg mine ranunkler og franske anemoner til at ligge fint i jorden i kælderen.
      De kommer så fint og så få kan jeg overskue :))))))

      Skøn dag til dig
      Klem

      Charlotte

      Slet
    2. Det var dog de yndigste haveplaner, jeg endnu har set - hvor er det smukt lavet!

      Slet
    3. Ej tusind mange tak. Syntes du virkelig.
      For mig er det jo nærmest en streg tegning.
      Men kan oplyse de ikke holder vand mere.
      Kom lige til at købe nye roser.......

      Skøn søndag aften
      Charlotte

      Slet
  6. Ah, det kommer til å bli flott Charlotte. Så fine hageplaner du har laget.
    Jeg har ikke helt fått til dette med å så inne, så ønsker meg drivhus også...
    Men noen sorter er fine å så direkte ute, heldigvis.
    Nok et vakkert innlegg fra deg, det nytes.

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved du hvad Ida. Jeg orker ikke det med at så indenfor.
      Syntes ofte planterne bliver gule og ranglede.
      Jeg er meget bedre til at så direkte på stedet.
      Jeg må ikke have knækket koden til forkultivering.

      Massser af klem
      Charlotte

      Slet
  7. 💟💟💟 I love all 💟💟💟

    Klem til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig.
      Lækker søndag aften.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  8. Dear! your handwriting is spectacular. I've also started in my front yard. We have big plan. Let see how much we can do.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohhh you are so sweet.
      Thank you.
      Yes lets see how much.

      Hugs
      Charlotte

      Slet