søndag den 5. december 2021

Årets spot



Det hele startede faktisk med at jeg blev inviteret af Merethe.
Til at lave årets spot.
Et billede samme sted årets 12 måneder.
Her er mit yndlings spot på grunden og valget er enkelt.
Det blev for mig årets spot i 12 måneder Hos Villa Fryd.
 



Sikke nogle vinter måneder vi var igennem.
Jeg troede aldrig sneen ville holde op.
Mange år siden vi har haft så hård en vinter.
Så meget frost og sne og desværre viste det sig også
senere, at mange af mine stauder, græsser og roser gik til.
De kunne ikke klare denne vinter.


Da sneen endelig forsvandt så kom der vand og blæst. I store mængder.

Jeg hader begge dele. Det værste vejr man kan tilbyde mig.

I marts var der så voldsom blæst at pergolaen braste sammen.

Samtidig fik vi store vandskade på 1. sal og måtte erkende der nok

skulle et nyt tag til.



I april var der både vanvittige gode dage og sne vejr.
April var lige så lunefuld som den så ofte er.
Jeg har oplevet vi har haft shorts på til min fødselsdag og lige så mange gange
har der været snevejr og frost.
Jeg fik bygget mig en ny pergola, roserne havde det hårdt uden støtte.
Ja så var der jo også måneden hvor jeg fik en skade
med mit venstre ben. 3 uger og 21 behandlinger senere var jeg
klar til job igen.
Påsken skulle ellers bruges til at lave forhaven om med de 9 ton stigrus.
Men det trak godt nok ud.



Men i Maj startede jeg med at grave græs og jord af i forhaven.
Det var så varm en weekend. Jeg svedte så jeg var ved at smelt.
Men nu var jeg så ufattelig træt af at se på den bunke stigrus.
Vi nåede langt. Meget langt.
Både i forhave og baghaven.
Det bedste vi nogensinde har gjort ved haven er stigrus.
Det kan så varmt anbefales. Men det skal være det rigtige.
Ellers har det ikke den ønskede effekt.

 


Men der var stadig 3 ton tilbage i juni.
Vi besluttede at de skulle ligges ved søen i forhaven.
Der er det så besværligt at klippe græs.
Så vi fik lavet en smuk inddækning der omkring.
Hold nu op det pyntede at græsset blev skrottet.
Juni var også måneden med fester. Ferie og gæster.
Ida-Katrine blev ingeniør. Mads-Emil havde fødselsdag. Vi var på ferie i 
København hos min søster. Vi var i Ribe, Rømø og Tyskland.
Forinden havde vi været på Brøndums hotel i Skagen.
Masser af fede sølvbryllupsgaver blev indløst nu Corona tillod det.




Endelig efter en del måneder er de mange ton stigrus væk.
Fordelt i forhave, ved sø og i baghave.
Simpelthen det bedste jeg har gjort for haven nogensinde.
Haven bliver mere og mere som jeg drømmer om.
Måske pga. mit job og den viden jeg får.
Det er ikke så tilfældigt mere. Meget mere gennemtænk.
En hobby på et helt nyt niveau.



Så blev det dejlige august.
Måneden der altid er fantastisk og med lange skønne sommeraftner.
Det var måneden hvor vi tog hele familien med en uge i sommerhus.
Vi nød vestkysten og hinanden.



Nu er det så jeg bliver fanget lidt her.
For jeg har ikke skrevet de sidste måneder.
Så nu skal der tænkes tilbage.



Oktober var måneden hvor vi startede med at pynte med gran på job.
Det er noget af det skønneste jeg ved.
Her må man være kreativ hele dagen og få penge for det.
Det var også måneden hvor vores forældre havde Guldbryllup.
Det er stort når man skal fejre nogle der har været gift i 50 år.
Festen blev holdt på Løkken Badehotel.
Der hvor de mødtes for 52 år siden.



Yes så skete det.
Det vi havde ventet på siden marts.
Et nyt tæt tag så vi kunne slippe alle spandene på 1. sal.
Vi har simpelthen gjort det bedste for vores gamle hus.
Den gamle madamme står skarpere end nogensinde før.
Måneden bød også på en ferie i København.
Vores forældre, søs og jeg blev foreviget hos en fotograf.
Noget jeg aldrig troede jeg ville lade mig overtale til.
Det blev også dagene hvor Mads-Emil flyttede hjemmefra.
Man glæder sig vanvittigt på børnenes vegne og samtidig bliver der 
revet et lille stykke af ens hjerte ud.



Det er ganske simpelt de bedste håndværkere vi nogensinde har haft.
Da sneen væltede ned. Løb de endnu stærkere så taget kunne blive tæt.
De sagde inden jul er vi færdig. 4-6 uger.
Det tog dem 3. Er fuldstændig målløs som de kan arbejde.
Jeg var selv oppe i 12 m højde. De sidste 2 meter på øverste platform kom jeg aldrig.
Det gjorde Kim til gengæld.
Jer der følger med på Instagram,  har været med på mange ture på det stillads.
Set mange billeder og hørt mange glædes udbrud når jeg hver dag kom fra job.

Når jeg sådan kigger på året
så er der godt nok sket mange skønne begivenheder.
Vi er taknemlig for rigtig meget.

Blogland der i mod har jeg svigtet lidt. Min tid er knap.
Som alle i andres.
Så mit sociale medie lige nu er blevet Instagram.
Jeg blev derfor helt forskrækket da jeg opdagede
der var udgivet et indlæg.
Havde glemt jeg havde sat et på.

Men så får jeg mulighed for at ønske jer alle godt nytår
Pas godt på hinanden og jer selv




5 kommentarer:

  1. Flot kavalkade fra samme sted 😊 og samtidig et godt overblik over alt det, du har nået (og der er sikkert endnu mere). Det har sørme været et travl år.
    Godt nytår.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
  2. This is a great motivational article. In fact, I am happy with your good work. They publish very supportive data, really. Continue. Continue blogging. Hope you explore your next post
    wordpress
    blogspot
    youtube
    ភ្នាល់បាល់បក

    SvarSlet
  3. Flot og hyggeligt overblik

    SvarSlet
  4. Goddag!

    Jeg arbejder ved SkiltDirect, som er et svensk/danskbaseret skilte- og etiketfirma, der fremstiller skræddersyede skilte til professionelle. Grunden til at jeg kontakter dig, er at vi er interesserede af din blog, og jeg vil så forhøre mig om du ville være interesseret i et potentielt samarbejde.
    Jeg glæder mig til at høre fra dig, og få mulighed til at præsentere samarbejdet nærmere.

    De bedste hilsner,
    Elin.
    SkiltDirect ApS
    order@skiltdirect.dk

    SvarSlet
  5. Thanks for your dedication to helping others learn

    SvarSlet