tirsdag den 24. oktober 2017

Forår 2018


Ja det er vildt er det ikke.
Forår 2018.
Men det er jo nu man skal lægge løg og bestemme hvordan krukkerne 
skal se ud til foråret.
I mit indlæg om det smukke TRUG fortalte jeg at hvide forårs blomster ville 
gøre sig umådelig flot her i.



Så jagten gik ind på billige hvide tulipaner.
For skal da love for der kan være mange i sådan et trug.
Så her ses nogle af de løg der er blevet sat.  Præcis 98 løg. 




Men fandt også en billigere løsning.
2 kilo Narcisser er blevet lagt sammen med tulipanerne.
Købt i Lidl til 50 kr.








Ydermere var jeg så heldig at finde 100 hvide forårs løg i Aldi
til kun 25 kr.



Jeg har også været ude at sætte et hav af både forårs og sommer
Allium, i forskellige højder og blomstrings tider. Hvide, rosa og lys lilla.
Både i det lyserøde bed, omkring eventyr søen og nogle høje sommer
Allium i truet.



Frk. Pots skal også glædes med sin yndlings farve. Så lyserøde tulipaner og 
perlehyacinter er blevet sat i en krukke til hendes store glæde.
Men jeg er skuffet over pris og kvalitet på det lyserøde.
8 lyserøde perlehyacint løg for 50 kr og så manglede der to i posen.
To af de lyserøde tulipan løg var helt mugne og røg ud.
Så pris, kvalitet og navn...... hmmmmmm

Min yndlings lyseblå perlehyacint er sat i en lille potte
 så den kan pryde mussel hjørnet til foråret.



Her er faktisk vild gang i sætning af løgplanter.




Sådan her a la skulle mit trug ved Fonderie de glase gerne se ud til foråret.
Glæder mig helt vildt.
Det er første gang jeg har prøvet at sætte forårs løg, så håber det lykkedes.


De skønneste ønsker om en smuk efterårs dag
Klem

Charlotte


42 kommentarer:

  1. Godmorgen søde det var da en rigtig god ide med at sætte løg i potterne ,men har du dem stående ude hele vinteren eller dækker du dem til med gran så det kunne jeg tænke mig at prøve også så har man jo tidlige forårskrukker før man egentlig planter forårs stedmodere ikke , det må prøves dejligt med alle dine gode ideer , ha en dejlig dag knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød og tak fordi du skriver det til mig.
      Nu står mine krukker overdækket i glashuset.
      Når der bliver rigtig koldt kommer de i drivhuset. Tror de skal pakkes lidt ind.
      Men det er også nyt for mig. Så må prøve mig frem og ellers høste gode råd fra Eliane og Birgitte.
      Smuk dag søde
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Hej Charlotte
    Sikken et forår det bliver, det kommer til at se flot ud, når det hele blomstrer.
    Det er ikke i orden, at der var for lidt og for dårlige løg i poserne, du må klage.

    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tror det bliver flot Lisbeth.
      Ja jeg er godt nok ret trist over den løg kvalitet.......

      Smuk dag på Samsø, her står ned i stænger
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Hej Charlotte
    Sikke mange blomster løg du har fået fingerne i. Jo det sker med løgene at der mangler nogle også at nogle er i råd det har vi da også været ude for alle de løg der ligger til billige penge nu i butikkerne er jo også fra foråret eller sidste år , så måske derfor. I efterårs ferien var vi en tur ude ved Havnø gamle mølle og der kom jeg til at tænke på dig fordi der var mange køer og mange af dit trug på markerne Hi hi. Charlotte trug. Et spørgsmål - har du boret nogle huller i det så overskyende vand kan løbe fra ? ja det var min gemal der spurgte.
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har nok ret Lilje, men man bliver så ærgerlig når der mangler løg eller at løgene bare skal smides ud.
      Syntes 50 kr for 6 løg af lyserøde perlehyacinter er lidt i overkanten :)))))
      Jep der er boret hul i truet. Der er endda indlagt et lille jernrør så det ikke lukker til og lega sten i bunden. Så håber ikke de rådner......

      Knus og dejlig dag trods regn
      Charlotte

      Slet
  4. Det bliver så overvældende smukt til foråret, Charlotte! Jeg glæder mig allerede til foråret ...
    Hav en dejlig tirsdag!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Jeg glæder mig også til alt atter bliver hvidt her i haven..... af blomster ikke sne.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  5. Blir da så smukt et Forår hjemme hos Jer ❤ glæder mig til og se det flor af Blomster der kommer ♥

    Skøn dag til dig ❤
    Knuss fra mig ♥

    £ise-£otte £und

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde.
      Ja jeg håber det bliver helt vildt smuk. Glæder mig til at se resultatet.
      Men der er længe til.

      Knus og skøn onsdag
      Charlotte

      Slet
  6. Fantastisk lovende ser det ud - håber og tror på, at dine indre billeder må blive til virkelighed i foråret 2018 🌷🌷🌷🌷🌷🌷
    Lige nu, så nyd bare en lidt grå og lidt våd tirsdag 🌥🌥🌥🌥 🌞

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Irene.
      Det håber jeg sandelig også.
      Her er massiv regn og har været de sidste dag.....

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  7. Det ser herlig ut, Charlotte, jeg blir i godt humør sv å se alle de tulipanløkene! Gleder meg masse til våren, det er min favorittårstid. Så heldig du har vært med billig løk, jeg har igjen å plante allium løk, håper det ikke er for sent, frosten har kommet her, men det er mildt på dagen.

    Stor klem, Ida🌷

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Ja man drømmer når man ser løg.......
      Her er der ikke kommet frost. Der har været to nætter men det er det.
      Jeg har også plantet Allium. Mange. De er ved at komme op............
      Ja jeg forstår intet!

      Klem og smuk dag
      Charlotte

      Slet
  8. Jeg glæder mig allerede til foråret ...


    แตกใน xxx

    SvarSlet
  9. Du har da haft noget så travlt med at være ude og finde løg og plante, sjovt nok så har jeg næsten de samme som dig :o)))
    Skøønt billede du har lavet til sidst, jeg tror dit trug kommer til at se helt vidunderligt ud til foråret og frk. Pots vil klappe i hænderne af begejstring over din haveglæde.
    Kæmpe Knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rosenfe.
      Jeg takker af hele hjertet for din ide. For er sikker på det bliver smukt.
      Jeg har haft rigtig travlt og har prøvet at finde så billige løg som muligt.

      Masser af varme knus
      Charlotte

      Slet
  10. Ser dejligt lovende ud. Kan genkende flere af poserne fra Lidl. Det er der jeg køber flest løg, for de er oftest af rigtig god kvalitet til rimelige penge. Har før købt de dyre løg i Bilka og fra hollandsk producent på plantemarked. Men kvaliteten har skuffet, og de hollandske løg viste sig at være en helt anden farve. Øv bøv. Har ikke haft det største held med løg i krukker. Tror de er blevet for våde i løbet af vinteren. Så nu droppes de fleste direkte i huller mellem stauderne, men her kan de nu også komme til at stå for vådt om vinteren. Da jeg er lidt magelig anlagt, så går jeg også mest efter de løgplanter, som er flinke til at komme igen år efter år. God arbejdslyst.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi det har jeg også prøvet.....
      Men har ikke så meget forstand på det endnu.
      Der var en Nordmand som var ved at forklare mig noget med løg og hvilke der kom igen. Men jeg tabte noget i oversættelsen og de mange mennesker i Bilka.
      Men håber jeg har valgt rigtigt.
      Ellers må vi på den næste år igen......

      Knus og en dejlig eftermiddag
      Charlotte

      Slet
  11. Ihhh kære dronning Fryd
    Det bliver et smukt forår med alle de skønne løg du har fået proppet i jorden
    Her er vi gået lidt i stå. Der er gang i så meget... ja du ved jo hvad ;)
    Er sikker på dit trug bliver så smukt
    Ønsker jer en dejlig dag

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Lone.
      Ja du har gang i max meget og dejligt er det da.

      Masser af knus og tal for en mega lang samtale i dag :)))))
      Charlotte

      Slet
    2. Hehe i lige måde søde
      Mit øre var helt rødglødende bagefter ;)
      Knus

      Slet
  12. Kære Charlotte.
    Hvor er det vidunderligt med alle de smukke blomster der er lagt i krukker. Det er et stort arbejde du har gjort og du har gjort dig mange tanker om det.
    Jeg må dryppe lidt malurt i bægeret: som Liljes mand siger, så rådner alle løgene, hvis du ikke har boret huller i dit trug. Det er også vigtigt at alle krukkerne står i tørvejr hele vinteren ellers rådner de også. Vi stiller vores krukker på en palle og lægger en presenning over. Det er ikke så smukt, men det virker. Vi har mange gange stået med en krukke med rådne løg, indtil vi lærte at dække dem over.
    Kan anbefale dig Claus Dalbys bog " I Potter og Krukker".
    Hvis du har et drivhus eller en overdækket terrasse kan du stille dine krukker der. Du finder sikkert på noget yndigt frem for en presenning. Ha. Ha. Ha.
    Kærlige tanker fra Eliane.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare dejlig Eliane, altid.
      Du kom heldigvis ikke malurt i bægeret for der er skam hul. Dræn og det løber så fint ud.
      Så håber løgene vil komme til foråret.
      Jeg sætter mine krukker i drivhuset til vinter. Men skal de overdækkes pga kulde eller for de ikke får vand!

      Masser af knus og en dejlig eftermiddag til i to skønne mennesker på Fyn
      Charlotte

      Slet
    2. Åh, tak søde Charlotte. Hvor er det dejligt at du ikke kender ordet fornærmet! Har du nogen sinde set en fornærmet Vædder? Nej, vel.
      Hvor er jeg glad for at der er hul i dit trug. Det er SÅ trist at stå med alle de rådne løg.
      De skal overdækkes for ikke at få vand.
      Hvis det bliver frostvejr, så fryser jorden til og når det så begynder at tø, så står vandet og kan ikke komme ud af krukken før det hele er tøet. De kan sagtens tåle frost.
      Når du har lagt løgene skal krukken vandes godt igennem, så sættes den i tørvejr og skal ikke vandes før til marts.
      Så dit trug finder du noget smart at lægge over;)))
      Hvor bliver det smukt til foråret! Så gennemført.
      Også en skøn eftermiddag til smukke dig.....

      Slet
    3. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sådan.......
      Det vil sige mine krukker kommer i drivhuset og truet skal pakkes ind i plastik på toppen og indhyldes i gran og mos, kogler pynt så det grimme låg er dækket.
      Tusind tak for hjælpen skønne Eliane

      Slet
  13. Svar
    1. Ohhhhhhhhhhhhhhhhh thank you dear Krishna.

      Lovely day to you
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  14. Sikke en god ide med blomsterløg i dit fine trug :0)
    Vi har faktisk også et gammelt vandtrug stående her på gården.. Lige nu er det plantet til med lavendler, men måske skulle jeg køre et smut forbi planteskolen og købe lidt løg til det..ja, det tror jeg at jeg vil - tak for inspirationen ;0)
    Dejlig dag til dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor er du bare sød.
      Tusind tak.

      God tur på planteskolen
      Charlotte

      Slet
  15. Nu vil jeg glæder mig til forår 2018,for det bliver helt sikkkert et smukt forår hjemme hos dig. Skønne løg du har valgt. hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig.
      Du kan bare glæde dig kan du. For jeg håber og tror på et hav af smukke hvide blomster.

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  16. Det skal blive noget så flot til foråret. Der er noget at se frem til :)
    God uge
    Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Birgitte.
      Ja det håber jeg sandelig.
      Det har kostet knaster, sved og arbejde at proppe så mange løg i jorden.
      Så glæder mig til resultatet.

      Smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  17. Hej Charlotte. Det bliver bare så flot med alle de løg. Du bliver garanteret endnu mere glad for dit trug. Det giver så mange muligheder. Det er mange løg du har fået lagt. Det er sådan et hyggeligt arbejde at lægge løg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Birgitte.
      Har du også løg i dit trug?
      Åhhhhhh jeg er ikke så vild med det løg liggeri....... så vil jeg hellere så meget andet.
      Måske fordi det er første år og jeg skal lære det.

      Knus og smuk eftermiddag
      Charlotte

      Slet
  18. Spændende! Næsten lige ved du skal have et blomsterlogo til alle de blomster der skal vises frem næste år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhhhhhhhhhhhhhh ha skat jeg ønsker mig et logo til jul.
      Mine yndlingsblomster er:
      Mistelten, rose, cafe au lait dahlia, liljekonval og hyacinter.
      Så har du lidt at gå efter :)))))))))

      Masser af knus og smuk dag
      Mor

      Slet
  19. Sidste år lagde jeg løg i krukker, og det blev forrygende godt. I år har jeg potter stående på rad og række i drivhuset - alle med løg til hele foråret. Glæder mig allerede til at se spirer :-)
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hvor det bare lyder smukt Karen.
      Bare ved fortællingen giver du inspiration.....

      Masser af knus

      Charlotte

      Slet
  20. Godmorgen...
    Hvor er de da også bare smukke.
    En af mine store planer for haven 2018 er at få Dahlier i den, så det vil jo være en skøn Give Away for mig, at vinde.
    Hav en god dag
    Susanne

    SvarSlet