fredag den 20. oktober 2017

Chokolade nr. 2557


En dag jeg var nede i Boutique La France, stod den yndigste
gamle franske chokolade form. 
Jeg var solgt øjeblikkelig.
De forme de kan bare noget. Både dekorativt men også historisk.



Inden i er den blank og ser splinterne ny ud.
Men tænk hvor meget chokolade der er kommet gennem den form i tidens løb.



En slags nummerplade har den faktisk også.




Straks fik jeg en ide.....
Det gør jeg jo som regel.
Men den her ide gjorde at formen blev temmelig beskidt.
Så et bad var tiltrængt.



Men den gamle egern form er blevet lige så fin og ren igen.
Kan i mon gætte hvad jeg har brugt formen til......
Skal vi sige jeg sætter et billede op i weekenden, hvad den har været brugt til!




Er helt vild med den!
Jeg ved at Jane har en mere. Næsten magen til. Hun er lige kommet hjem fra Frankrig
og der er masser af chokolade forme i butikken.
Jeg kunne købe dem alle.

Masser af knus og en dejlig weekend

Charlotte

P.S

Projekt forgang tager lidt tid......
Lidt meget tid..... Jeg viste at i nok blev lidt utålmodige
så pauseskærmen er ophørt for en stund
😁😁😁




Opdatering Søndag:
Som lovet kommer resultatet her.
Mange fede gæt i kom med og
hvor var i bare mange som gættede rigtigt.
I kender mig ret godt må man sige.
Fru Egern er lavet i beton og skal pryde haven til jul
💝


31 kommentarer:

  1. Wow!! Cute chocolate shape..

    SvarSlet
  2. Hej Charlotte
    Ja den er flot, jeg gætter på, at du har brugt den til beton.
    Knus og god weekend
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så vanvittig meget ret Lisbeth.

      Fantastisk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Gid morgen C
    Selv om jeg syntes, det er lidt voldsomt i den fine form, så skulle det ikke undre mig, at du har støbt en betonhare, men kan også være en i gips - for at bage en chokoladekagehare i den, det har du nok ikke gjort 🤔🤔🤔
    Dejlig fredag til dig 🐇🐇🐇 😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Irene.
      Ja jeg tog jo den voldsomme metode. Beton........
      Men se hvor fin ren formen er. Gør man det rigtigt kan det ikke ses.
      Du kender mig jo. Ting er her for at blive brugt. Ikke bare stå at pryde.

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  4. Go' morgen Charlotte ♥❤

    Ville os gætte på Beton "form" men kan os bruges som "bageforn" til Honningkage dej 😉
    Ellers har jeg vist ikk lige andre bude , ud over selvfølgelig CHOKOLADE støbNina ♥❤

    Ved slet ikk hvor i landet Jane har butik ..??

    Knuss ❤
    Lise-Lotte Lund

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skam beton søde.
      Hvis du klikker på linket med Janes butik kommer du ind på den.
      Den ligger i Hals. 10 km fra mig UUUUUUUUUHHHHHHHHHHH

      Knus
      Charlotte

      Slet
  5. Hehe jeg VED hvad du har brugt den til ;)
    Glæder mig så meget til at se forgangen når den står klar
    Rigtig god weekend

    Kærlig hilsen og knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi hi ja jeg har vist dig det :)))))))))))
      Åh jeg glæder mig til den bliver færdig. Det tager mere tid end antaget. Men sådan er det når det er noget gammelt lort man bor i. Det er prisen for sjæl og charme som et nyt hus aldrig vil kunne rumme. Og jeg ville ikke bytte for alt i verden :)))))))

      Masser af knus søde
      Håber vablerne har det bedre i dag

      Charlotte

      Slet
  6. Hej Charlotte.
    Jeg tror også der har sneget sig beton i chokoladeformen ��
    Rigtig god weekend til dig ❤
    Kærlig hilsen,
    Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har bare så meget ret søde.
      Håber også i får en helt fantastisk søndag.
      Nu er vores ferie jo slut :((((

      Knus
      Charlotte

      Slet
  7. Kæreste Charlotte

    Jeg tror du har lavet de fineste gips Egern, men igen du kan jo finde på det mest utrolige :o)) bare se din fine RÅ, entre :o))
    Nå men jeg venter spændt på at høre hvad du har fundet på.

    Varme kram og god weekend fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare lækker......
      Nej beton søde ven. Det kan holde til sne og frost.
      Kan lige se små egern i haven til jul.

      Masser af krammer og tanker
      Charlotte

      Slet
  8. Hvor nuttet. Jeg har brugt min form til det sødeste lille påskelam i gips. Så noget i den stil, har du vel også kastet dig ud i. Tror ikke min form duer til beton, da den trods klemmer, er noget utæt. Har for nyligt købt en lille ællingform. Elsker de gamle chokoladeforme, så det er næppe den sidste. Og jeg elsker de små nuttede egern. Sååå 1+1= ny form, hvem ved :-))))

    Rigtig dejlig weekend
    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh bliver i den grad max missundelig. Ælling og lam åh gud hvor fantastisk. Det har jeg aldrig set. Det ønsker jeg mig. Jeg har en høne også. Der har jeg støbt helt vildt. Er oppe på 12 nu. Tænker jo påske.
      Det her beton egern er ret stort. Har aldrig set så stor en form før og den er ret utæt. Men ligger den i en spand med sand mens det hærder.
      Jeg har lavet tre og der kommer ikke flere. For kan se så forsvinder patinaen på formen....

      Smuk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  9. Så utrolig søt og nostalgisk sjokoladeform, blir spennende å se hva du har laget...

    Ha en skjønn kveld og helg, Charlotte,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Ida.
      Så er spændingen udløst......

      Masser af klem
      Charlotte

      Slet
  10. Olá Charlotte, amei as forminhas de chocolate.
    Bom final de semana.
    janicce.

    SvarSlet
    Svar
    1. Olá Janicce.
      No importa lo divertido que yo haga.
      Son tan hermosos y hablan de una larga vida.

      Domingo encantador
      abrazos
      Charlotte

      Slet
  11. Svar
    1. Thank you dear and welcome.

      A lovely day
      Hugs
      Charlotte

      Slet
  12. Sød chokolade form med egern - MEN jeg har mødt to rigtige egern i efterårsferien oppe ved Hadsund
    et brunt og et rødt søde dyr de egern.
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh elsker også egern. De er så smukke og enormt sjove at betragte.
      Håber i har haft en skøn ferie med to hold ferie gæster.
      Må være dejligt med børnebørnene så tæt på.

      En smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  13. Kære Charlotte.
    Ja, selvfølgelig blev der støbt i den smukke gamle form. Virkelig et smukt egern.
    Fandt nogle gamle forme i svigermors hus, men var så dum at spørge kræmmeren der skulle hente rester, om han vidste hvad det var. Nej, men han skulle nok tage det med i bunken. Og så sagde jeg endda TAK. Det var først da jeg googlede chokoladeforme, at jeg så hvad det var. Ak ja, den kloge narrer den mindre kloge.
    Rigtig skøn aften til dig og din dejlige familie.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh nej sødeste ven. Må sige du er bestemt ikke dum. Du er helt fantastisk. Den kræmmer har gnedet sig godt i hænderne og nydt besøget ved dig. Er ked af det på dine vegne. Men pyt så fik vi den oplevelse med oven i hatten. Du er med garanti lige lykkelig af den grund.
      Men man kan ærgre sig så meget.....

      Masser af knus og en fantastisk dag
      Charlotte

      Slet
  14. Hehe - det havde jeg også gættet. Den er blevet rigtig sød. Dem kan du sagtens have et par stykker af i haven - både sommer og vinter. Hvordan sikrer du formen? Er det nok at smøre den?

    Kh, Karen

    SvarSlet
  15. Håber i har haft en skøn ferie med to hold ferie gæster.


    แตกใน xxx

    SvarSlet
  16. I love the old chocolate molds and only have one now an old Father Christmas about 12 inches tall

    SvarSlet