fredag den 24. februar 2017

Fastelavn


Så er det på søndag det går løs. Fastelavns søndag.
Som jeg skrev til jer i tirsdags. 
Så skal der pyntes op her i huset til de begivenheder der er muligt at pynte til.
Vi går aldrig ned på pynt!
Men fastelavns boller skal der også til og jeg tro uden at lyve
jeg har opskriften på den bedste slags i hele verden.







 Marcipan masse.
Nørden her deler dem så i 18 lige store portioner!



Ja lidt OCD har man vel altid.  Jeg står med lineal og måler dejen op.
10 x 10 cm og ca. 4-5 mm tykke.
Intet er smukkere end når bollerne serveres på et fad af helt samme størrelse.



Her er de 4 hjørner bøjet ind mod midten. Oven på marcipan kuglen.




Det her er en meget vigtig proces. For lukkes dejen ikke helt.
Så flyder alt guffen ud af bollen.
Så er den pludselig ikke helt så lækker.




Her er alle 18 fastelavnsboller lukket.
Klar til pensling og bagning.




Så er de bagte og der breder sig en fantastisk duft i huset.
Vær ikke nærig med den kakao i vælger til glasur.
Er det en super lækker bønne så er smagen jo nærmest som blødt chokolade.




Kan i fornemme en luftig bolle trods alt smøren, hvor alt er indsmurt i marcipan og guf.




Ja her i huset er der rift om de skønne fastelavnsboller.


Håber i alle får en helt formidabel fastelavns weekend

Masser af knus

Charlotte




Nej nej nej jeg har ikke glemt det....
Nu kommer vi til det spændende og det i alle nok har ventet mest på.
I går sidst på dagen kl. 16.51 trak jeg den heldige vinder af fastelavns giveaway.
Disse tre vat figurer blev ud loddet blandt mine faste læsere her på bloggen.

Den heldige vinder blev
😻😻😻😻


Nr. 70 ud af 123 deltagere.

I kan tjekke om i selv er faste læsere ved at se under
fanen "faste læsere" i højre side.
Lige ved siden af opskriften med fastelavnsboller 👯
Står der "stop med at følge" i den blå bjælke så er i faste læsere.
Står dette ikke, så kan i tilmelde jer der.





Stort tillykke håber præmien kan bruges Katja.
Vil du være sød at tage kontakt til mig og skrive din adresse, så
er der en gevinst med uartige katte og klovne børn på vej med posten.

Tusind tak til jer alle for i var med på legen.
Jeg lover der snart og før end i aner skal komme en ny giveaway.


💝
💝
💝





26 kommentarer:

  1. Wouuuuu hjerteligt tillykke til Katja. Håber hun bliver vildt glad for de frække katte og den bedårende klovn. De fastelavnsboller fik mit mundvand til at løbe ned af hagen Hahaha.... ikke kønt ;0)
    De ser så lækre ud, og jeg er nødt til at afprøve dem.... må man ikke tyvstarte allerede idag?

    Ønsker dig og familien en vidunderlig herlig weekend 🌸
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro du må tyvstarte. Det må man altid når det er noget lækker Lone:)))))

      Fantastisk weekend til jer i Svalehuset
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Nej hvor dejligt at jeg har vundet plejer ellers aldrig at vinde noget. Tusinde tak søde Charlotte og tak Lone. Fastelavnsbollerne ser lækre ud. Nå Charlotte nu må du snart udgive den bog. Dejlig dag til alle knus Katja

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt din præmie faldt i god jord og igen stort tillykke. Jeg sender dem med posten i dag.
      Ja ja den bog der, men tror nu ikke jeg er helt teknisk og dygtig nok til det......
      Virker så besværligt!

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  3. Tillykke til Katja. Uhm de fastelavnsboller ser godt nok lækre ud. Mon du opdager at jeg lige snupper en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du snupper bare en Rita, men kan love for jeg ved hvis der mangler en.
      For de er så lækker at man kan spise så mange af dem. Mangler en stop klods der!!!!!

      Skøn weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Waaw, så lækre de ser ud de boller 🍮 ❤️ - og kæmpestort tillykke til heldige Katja.
    Ha' en fantastisk fastelavnsweekend - jeg skal hjælpe på en af byens cafeer med servering af chokolade og fastelavnsboller til børnene 🌞🌞🌞

    SvarSlet
    Svar
    1. Du får da en helt fortryllende weekend Irene, masser af glade og festklædte børn.

      Fantastisk weekend til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  5. Tillykke til Katja 😊.. Uhm en lækker opskrift bliver virkelig sulten nu😘😘😘

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan love dig for de er fantastiske Betina:)))))

      Knus og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Tillykke til heldige Katja. Så er der ikke andet for end selv at kaste sig ud i at lege kattemageren ( ikke at forveksle med Hattemageren i Alice i eventyrland ). Muuums nogle lækre boller. Dem må jeg sætte datteren til at bage, dog med creme, da hun ikke kan lide marcipan.
    Skøn sneweekend til jer.

    Kærligste hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må igang Susanne Josephine. Jeg er sikker på at du formår det. Fru katte mager.
      Hmmmmmm tror ikke den her opskrift bliver super skøn med creme. For det er jo det smeltet smør og marcipan som gør dem så svampet. Er bange for de bliver tørre og kedelige.........
      Desværre!!!!!!

      Uha nej sne weekend er heldigvis ikke her. Vi har høj sol, helt vindstille og intet sne. Vi leger forår........

      Fantastiske weekend til dig og familien
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Bollene ser kjempegode ut, jeg elsker danske bakervarer!
    Ønsker deg en herlig fastelavn, min venn,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Ida.
      Jeg har prøvet din citron kage og må sige mums.
      Jeg vil lave et indlæg med den en dag. For den er som taget fra barndommen.

      Masser af klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  8. Boller op - Boller ned - Boller i min mave - hvis jeg ingen Boller får laver jeg ballade ;D
    De ser godt nok gode ud dine Fastelavnsboller mums
    Knuss og go´ weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have :)))))))

      Skøn weekend til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  9. Kæmpe stort TILLYKKE til heldige Katja:-)))) Hvor ser og lyder de boller lækre, savl:-P Du er simpelthen så go Charlotte, tænk at stå med målebånd;-))) Jeg har altså, også, utroligt mange gange tænkt, at du kunne udgive en bog, nøjagtig som mange andre har tænkt det. Og jeg er sikker på du er teknisk dygtig nok, og at det vil blive en bog fyldt af håndværks og håndarbejde eventyr. Og selvfølgelig er jeg klar over at det vil tage en hel del tid.
    Masser af hilsner og knus med ønsket om en fantastisk fastelavnsweekend
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette for alle de flotte ord.
      Du kan tro jeg gerne vil lave en bog. Men syntes der er så meget at forholde sig til......
      Så meget teknisk og så meget kedeligt. Jeg ville jo bare gerne udfører og tage billeder af ideerne.....
      Jeg må jo så også give lidt slip på bloggen. For tror det bliver alt for besværligt at køre så mange projekter.
      Så at tage springet...... der er jeg nok en kylling!!!!!!!

      Fantastisk weekend til jer
      Stort knus

      Charlotte

      Slet
  10. Først Tillykke til Katja med den flotte præmie :o)
    Og så Kære Charlotte sidder jeg her med mundvandet løbende ned i tastaturet :o) nøøøj hvor er de lækre de boller. Jeg skal på arbejde i morgen og der hygger vi altid lidt ekstra om lørdagen. så det er da selvfølgelig der jeg skal lave de skønne bolder.
    Tak for en god og grundig opskrift.
    Kæmpe knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Linda.
      Jeg vil glæde mig til at høre om de faldt i god "rosen" jord hos dig:))))))
      Masser af knus og god arbejdslyst

      Charlotte

      Slet
  11. Tusinde tak for alle jeres lykønskninger. Glæder mig vildt meget til at modtage de skønne ting. god weekend til alle herinde og altid en fryd at følge din blog søde Charlotte.
    Knus Katja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak igen :)))))
      De små uartige fastelavns figurer er på vej til dig.

      Fantastisk weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Stort tillykke til Katja med den smukke gevinst.
    Mums hvor ser de lækre ud dine fastelavnsboller.
    Hav en herlig fastelavnssøndag.
    Rigtig god weekend.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Anette.
      Ja jeg kan kun sige at man altid bager for lidt af de boller.
      De ryger inden man får set sig om desværre.......

      En god weekend til jer også
      Knus

      Charlotte

      Slet
  13. Det var da heldig for Katja at hun vandt din flotte gevinst,tillykke til hende.Dine fastelavnboller er da fristende og må prøves, tak for opskriften. Jeg har tilladt mig at dele din blog på facebook,for at mine veninder der elsker hvidt i hjemmet kan blive inspireret af dig ,håber det er okay. Hygge herfra med ønsket om en god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Leila hvor er du bare fantastisk sød :)
      Det er i den grad altid okay at dele mine indlæg og bliver meget beæret hver gang det sker.
      Det skal du have mange mange tak for.

      Rigtig skøn weekend til jer
      Knus

      Charlotte

      Slet