torsdag den 21. januar 2016

Kufferthjørne






Så må vi i sving med det kreative igen... og sikke et hjørne!
Vildt inspireret af mit nye yndlings blad, Badehotellet og en julegave kom det pludseligt.
Har ganske simpelt behov for lys, lyst og lethed her i den mørke tid.
Men når først ideen indtræder så går det stærkt, for så bombarderes min 
hjerne med den ene ide efter den anden.  







I julegave fik jeg denne smukke kuffert. Den er rigtig gammel og en del medtaget.
Men ikke mere end det sagtens kunne fikses.
Låget som i ser her, er sirligt betrukket med hvidt hør. Så er der trukket smalle bånd og nitter
som danner den smukkeste stjerne.
Jeg tænker sådan på en Davidstjerne når jeg ser på den.
Det er slet ikke rigtigt for det er to trekanter oven på hinanden.






Kanten af stoffet har fået en hyldebort til afslutning.
Små sirlige blomster, som ikke kan ses med det blotte øje.
Først når kameraet kommer på og det forstørres op, ser man skønheden.





Her er rejse kufferten sat i stand, med alt det originale.
Prøv at se noget fantastisk stof som siderne er betrukket med.
Kufferten er blevet malet udvendig fra grøn-brun til hvid.
Men hvor har jeg så lige plads til en stor kuffert, hvor låget absolut skal stå åbent.
Det ville være synd og skam at gemme den smukke udsmykning væk.
Så et hjørne i stuen skulle laves op og må sige det er blevet fantastisk!







Pludselig kom ideen, et rejse hjørne i tid og sted.














Da jeg købte de gamle kufferter til Albert-Augusts værelse.
Var der gamle rejse labels på. Dem rykkede han hurtigt af.
Så de blev gemt til senere brug..... nu!






Så disse mærker er faktisk ægte.




























Her i huset er vi stor forbruger af tæpper.
Jeg kan slet ikke få nok af dem. Så flere steder i huset er der tæpper i klynger.
Intet er bedre end om aftenen at svøbe sig i skønne varme kludetæpper.







Den gamle under kjole har været min mormors som nu er 85 år.
Tænk at hun som lille pige har brugt denne yndige underdel.
Vores tre stoltheder sidder og troner på knagen, de er jo med på tidsrejsen.
Rammerne er dem man kan få smidt i nakken i guld metal. En gang hvid
maling og de passer perfekt i stilen.
Kortet har jeg engang fundet på et loppemarked. Det er over Hjørring Amt som
det hed. Det er fra 1944. Syntes farverne er utrolig smukke og passer perfekt
ind i stilen til alt det lyse.







Lommeuret har jeg fået af min veninde Tina.
Det har tilhørt hendes oldefar.
Men som hun sagde. Jeg ved du får glæde af det frem for det ligger i min skuffe.
Det har hun helt ret i. Det pryder smukt på den gamle knag.






Hatten er faktisk en jeg selv har brugt på alle vores ferier i Tyrkiet.
Den har fået en gang let spraymaling og så har jeg selv lavet 
stof blomster af gammelt patineret bomuld, blonder og perler.







På kufferten står små rammer med ting der betyder meget for mig.
Min morfars butterfly fra da de blev gift. En lok af Ida-Katrines hår.
Et lille kort fra min 40 års fødselsdag og til sidst et billede af min farmor, sammen
med hendes søstre. 








Oldefar Niels Nielsens tårnbuffet er centrum i rejsen.







Selvfølgelig er der smukke hvide Ranunkler i min emalje potte.
Det er der altid på denne årstid. Desværre er jeg ikke ret god til at holde dem smukke.
















Dette blev min rejse i tid og sted. Min helt egen tidslomme.
Hvor hver eneste ting har en helt speciel historie og en helt særlig plads
i mit hjerte.

En rigtig fantastisk dag ønskes i alle i det smukke hvide kolde vejr.

Charlotte






Husk at i også kan finde min side Hos Villa Fryd på Facebook

17 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin gammel kuffert og selvfølgelig skal den da stå åben.
    Dejlig historie om alle de gamle ting. Jeg har jo selv en hel del arvede gamle ting som har en stor betydning for mig. Selvfølgelig kan man finde mange flotte gamle ting men de ting som har været i familien i mange år betyder nu mest.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Rita:)
      Ja det er en utrolig smuk kuffert. Det låg er bare så fantastisk med det smukkeste patina.
      Ja de ting der har været i familien betyder noget ekstra for en. Er der historie med så er det bare mere perfekt.

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  2. At rejse, er at leve....
    Beviset er lige her ♥

    SvarSlet
  3. At rejse, er at leve....
    Beviset er lige her ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så meget ret Henriette... og det kan gøres på så mange måder:)

      Rigtig dejlig dag til dig og dine
      Charlotte

      Slet
  4. Skønt skønt indlæg... Lige til at blive i godt humør af, og dejligt inspireret. Fantastisk kuffert, og hvor mon den har været? Tak for hyggelig morgen historie og rigtig god dag ❤️
    Knus Lone (frkhall)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone...
      Ja den må kunne fortælle enormt mange fantastiske historier... jeg ville gerne være med på en lytter:)

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  5. Hej Charlotte
    Super fint og lækkert indlæg med rigtig mange gode ideer. Skønne opstillinger, som er fint afstemte. Spændende kufferthjørne. Er helt vild med din gyngestol. Sådan en står på min ønskeseddel. De bedste hilsener. Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Kirsten:)
      Jeg er så glad for min gyngestol. Den fik jeg forrige år i julegave af mine svigerforældre. Den var sort og guld. Den havde stået hjemme hos dem i mange år. Har altid ønsket mig sådan en svensk sag. Selv om denne er produceret i Kjøbenhavn som det står under den...
      Jeg har også en på min sydlandske veranda. Intet er bedre om sommeren end at gynge sagte i solens stråler.

      Rigtig skøn dag i det hvide kolde frost vejr
      Charlotte

      Slet
  6. Hej Charlotte
    Et rigtig hyggeligt eventyr,så fine minder og endnu et skønt hjørne. I bliver mange på rejsen så godt kufferten er stor og med så fine detaljer. Det kan kun blive godt :)
    Ranunklerne er vidunderlige men det er en sart dame. Så man må nyde dens skønhed så længe det varer.
    Dejlig aften til dig og dine
    Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Majbrit:)
      Ja det er en skøn rejse af minder, hvor rigtig mange er involveret.
      Fantastisk at kigge på, og mindes de glade stunder.

      Rigtig dejlig weekend til dig og dine
      Charlotte

      Slet
  7. Kære Charlotte.
    Hvor er du altså dygtig, det er et eventyrligt dejligt rejsehjørne du har lavet. Smukt, harmonisk og personligt, det sætter gang i både miner og fantasi hos dem der får lov at kigge med.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Anette:)
      Det er rigtig søde ord.
      Hvor er det fantastisk at få lov at inspirere til yderligere fantasi. For det bliver vi bestem aldrig for gamle til:)

      Rigtig smuk fredag
      Charlotte

      Slet
  8. dejlige billeder, med gode motiver som sætter lidt gang i udlængslen eller de gange hvor kufferten er blevet pakket fordi man skulle ud at rejse. Så dejligt med et hjørne af rejseminder og det kunne være så hyggeligt hvis en kuffert kunne fortælle sine oplevelser, det kunne være spændende at sidde at lytte med
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tusind tak kæreste Kirsten...
      Ja for søren sikke en fortælling, forhåbentlig kun gode minder den kuffert kunne lire af sig. Jeg sad straks på første paket for at drømme mig med i fortællingen.
      Gamle ting er altså fantastiske og kan uden ord sige så meget.

      Rigtig fantastisk weekend
      Charlotte

      Slet
  9. Åh, længes nu endnu mere efter varme og skønne rejseoplevelser. Har nydt solen i dag. Godt at vi lige har bestilt en uges sol sydpå til sommer. Den danske sommer er fantastisk, når den har bestemt sig for at vise sig fra sin bedste side. Der er desværre bare ikke altid garanti for, at det er lige præcis, når vi har tid til at nyde den. Ha' en fantastisk weekend.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man får lidt længsel efter sommer når man ser rejse hjørnet. Sådan har jeg det faktisk også selv...
      Du har så meget ret. Vores sommer er fantastisk, hvis den viser sig fra sin bedste side... det er desværre ikke altid. Så det bliver skønt du med garanti får lov at opleve sommeren i år.
      Solen giver energi og så kan man så meget igen :)
      Rigtig skøn lørdag

      Charlotte

      Slet