tirsdag den 28. maj 2019

Når man planter farligt


Jeg har lavet et nyt hjørne ved vores trappe.
Jeg har lagt sten og så har jeg benyttet en af mine støbte beton sten.
Men det farlige her,  er i højre hjørne.....



Min store mentor Rosenfeen er bestemt ikke tilfreds med mig.
For jeg har plantet en humle.
Som hun siger, en helvedes plante der spreder sig.
Men jeg er så vild med den i buketter og jeg er jo vild med 
alt der vokser ekstremt hurtigt.



Jeg er glad og det ved jeg også Rosenfeen bliver
når hun får en smuk sommerbuket med humle.



Jeg er faktisk ret vild med blomster.
Jeg kunne bruge hele min løn på dem.
Men min onkel er vist ikke enig......






Ham og jeg har det bare så sjovt sammen.
Vi er begge to blomster elsker og nyder ofte en tur i havecenter sammen.
Jeg er så priviligeret at have så ung en onkel.
Vi er jo som søskende og har mange fælles interesser.




Jeg mangler altid blomster.
Som her hvor jeg er ved at starte med at pynte op.
Faktisk skulle vi vente til huset er malet.......
Men hvem kan blive ved at vent!
Man er vel en pynte gås




Haven blomster over alt.
Maj er den skønneste måned.
Her er virkelig håb og optimisme.
Nyd de sidste maj dage

Knus til jer alle

Charlotte



18 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Sikken et dejligt positivt indlæg, maj er skøn om end lidt kølig i år, men hellere det end tørke, for planterne elsker det. Bortset fra det holder jeg med rosenfeen, humle er no go, jeg håber, du kan styre den.
    Herlig dag til dig
    Klem
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Må bare sige at jeg elsker humle og nok har gjort altid.
      Er det ikke sjovt som vi er forskellige.
      Men måske det er her erfaringen træder i kraft.........

      Skøn dag
      Klemmer

      Charlotte

      Slet
  2. Du er så god til at lave haven utrolig hyggelig, Charlotte - og tænk at have en onkel på din egen alder, som du deler interesser med og joker med.
    Ha' en dejlig dag
    klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte, hvor er du bare sød.
      Ja min onkel er guld vær. Vi har altid fungeret som søskende.
      Han er en efternøgler og jeg er en upser....... Så vi kom ganske tæt på hinanden.

      Smuk torsdag med nye oplevelser
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Dejligt med masser af blomster, dejligt med smukke ting i haven og dejligt at have sådan en ven, som ovenikøbet er din onkel ;)
    Kan kun holde med i at maj er en skøn måned.
    Det med humlen...... du kommer nok til at lave MAAAAANGE buketter hihi. Ej, du må bare sørge for den ikke overtager alt. Jeg havde engang en hvid snerle. Uhhh den kvalte alt, da den voksede så hurtigt og bredte sig vildt. Er bange for humlen gør det samme.
    Kan godt forstå du ikke ku vente med at pynte op. Du er osse så go til det.
    Rigtig god dag

    Knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle dine søde ord Lone.
      Ja maj er virkelig vidunderlig, men syntes den er kold og våd i år.
      Slet ikke som de sidste par år.
      Næste år skulle den gerne være smuk og varm. Specielt 8. maj til AA konfirmation.

      Masser af klem
      Charlotte

      Slet
  4. Synes os Humle er smuk til mange ting 💕
    Hvis den er så livlig til og gro og sprede sig, må den da være super fin til Altan kasser 🌾 ...??

    Tak for din fortælling 💕
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er måske en god ide Lise-Lotte.
      Men kender endnu ikke planten "mellem" fingerne.
      Så aner ikke hvilket stort rodnet den får.
      Måske er den skøn i en kæmpe krukke.

      Klem og en skøn dag
      Charlotte

      Slet
  5. Humle er herlig - og du kan jo bare klippe den, når den bliver for voldsom. Vi har et humlehegn ud mod engen - det er vildt flot. Jeg kører forbi vores Billigblomst på vejen til og fra arbejde - det er svært at køre forbi, især nu, hvor de også har nye danske kartofler til en fornuftig pris. Så har man jo en undskyldning for at gå derind :D
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg syntes også den er enormt smuk Karen.
      Men tror nu mere det er problemet med den hopper og spreder sig over alt.
      Men mon ikke jeg får styr på krabaten.
      Åhhhh nej kører du forbi hver dag....... puha det ville min konto ikke magte.

      Klem og dejlig torsdag
      Charlotte

      Slet
  6. Der er ikke noget en saks eller spade ikke kan klare, siger hende med en meget lille have. Havde engang en humle, men den fik ikke nogle blomster. Det er vist noget med han og hun planter. Men op røg den. Her i haven skal planterne præstere næsten med det samme og der er skrappe krav til lang blomstringstid, dog med enkelte undtagelser. Venter tålmodigt på at geranium summer skies blomstre efter at havde boet her i 2 år. Han er godt nok vittig ham din onkel :-) men hvad mon han selv lavede der i Billig blomst :-))))) Her er plantebudgetet for i år brugt op, altså næsten da. Er allerede ved at skrive ønskeliste til næste år's planeindkøb. Glæder mig til at følge din humle.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker din måde at skrive på Susanne Josephine.
      Ligger helt færdig af grin når du skriver, planterne skal præstere. Men det er jo rigtigt i en lille have.
      Så er det her og nu eller ud til højre.
      Onkel Tommy er så vittig og var vi ynger så ville han blive kaldt stand up komiker. Han kan få alle til at grine og i godt humør. Ham har jeg været max heldig med.

      Klemmer og god tur til Frederiksberg
      Charlotte

      Slet
  7. Blomster får man aldri nok av, Charlotte!
    Jeg har plantet humle i en krukke, den står på verandaen, gleder meg til den begynner å klatre.
    Så fin betong sten du har laget,
    God kveld til deg,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Så er vi da nogle stykker som nyder den plante.
      Jeg er spændt på om der kommer blomster på den.
      Havde glemt det med han og hun planter.........

      Rigtig skøn dag, her regner max
      Klem

      Charlotte

      Slet
  8. Åhh så vackra bilder och din trädgård är helt magisk! Alltid lika kul att kika in till dig...
    Vårkram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Titti.
      Smuk fredag

      Klem
      Charlotte

      Slet
  9. Kan godt lide du planter farligt/vildt;-)

    Vi har også to humleplanter, og har haft det vel omkring 4 år, de er stadig ikke farlige, og det måtte de ellers gerne være, for de skal være vægge og tag sammen med en kaprifolie i en cirkel af stammer-så her er tålmodighed en dyd. Men lige pludseligt tager de fat, for det plejer vildbasser at gøre;-))))

    Det er nogle lækre plantestativer/vægge du har lavet, det ser godt ud som de står der og danner indgang og rum! Og den støbte sten er lækker(du er GO) og dine billeder er lækre, og din sms-samtale sjov:-))))
    Ha en god dag i fødselsdagens tegn
    Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette for de søde ord også om min nye beboer i haven.
      Jeg håber den vil vokse godt til og sætte masser af klokker.
      Så skal der bindes kranse og buketter.
      Ja jeg er ved at se om jeg kan danne masser af rum i haven.
      Kan godt lide man ikke bare kan kigge gennem det hele men skal gå på opdagelse.

      Smuk søndag vi har sol i dag
      Klemmer

      Charlotte

      Slet