lørdag den 18. november 2017

Forførende duft i gartneriet


Sådan kommer der forhåbentlig til at se ud nede i vores gartneri til juni.
Gartneriet har I ikke set billeder af. Det skal i nok få lejlighed til engang.
Det er jo Frk. Pots domæne der nede
.
Til tider er jeg langt væk fra blog verdenen.
Ikke fordi jeg ønsker det men Albert-August har udfordringer
og lige nu er det bare ekstra slemt.
Så jeg støtter, trøster, smerte dækker og hjælper alt jeg kan.
Lige nu er jeg bare mere mor end jeg er kreativ.

Men jeg har haft travlt med at plante en nye hæk inden frosten satte for hårdt ind.
Så i hvilepauserne har jeg drønet ud og gravet et par rødder ned af gangen.
(foto lånt på nettet)



Altså hvis i ser her. Så kan i godt se at inden for en årrække
vil stakittet vælte. Det står nu utrolig fast og har set sådan ud mens
vi har boet her.
Men nu vil vi bare være på forkant.
Så den dag det vælter. Så har vi en smuk hæk!



Så det er mega smart at sidde med sin pc i sengen, på sygehuset eller hjemme
og vælge en smuk hæk. Drømme sig til noget fantastisk og skønt.
Efter få dage dukker den op i en kæmpe papkasse.



Selvfølgelig var de tørstige og skulle vandes igennem inden de blev sat.
De var faktisk ret store. 80 cm høje.



Her skulle så gerne komme en smuk hvid uægte jasmin i blomst i juni og juli måned 2018.
Det rigtige navn er

Philadelphus virginalis


Er de ikke bare enormt smukke og så dufter de himmelsk forførende.
Godt der er noget at glædes over når andet gør alt for ondt!
(Foto lånt på nettet)

Smuk dag til jer alle

Klem
Charlotte

34 kommentarer:

  1. Åh, min allerkæreste Charlotte, hvor er jeg ked af at høre, at AA er meget syg igen. Det gør mig så ondt at du og han skal så meget ondt igennem. Sender mange kærlige tanker til ham.
    Duften af uægte jasmin er noget af det skønneste og så har du en hel HÆK af dem. Det bliver eventyrligt at opholde sig i din have, når den blomstrer.
    Jeg sender dig mange kærlige tanker og ønsker Albert-August rigtig god og hurtig bedring. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønneste dig, Eliane.
      Tak for de varme tanker, den smukke buket og alle de lækker specialiteter.
      Du er en sand engel.
      Sådan en hilsen varmer så meget og er så utrolig betænksomt af jer.

      Ja tror det bliver en smuk hæk og Frk. Pots er lige ved at træde på mine tæer af bare begejstring. Hun elsker sit gartneri mere og mere.

      Masser af knus og kram
      til både John og dig

      Charlotte

      Slet
  2. Åh søde Charlotte det gør mig ked af det på dine/jeres vejne. Kunne godt se der måtte være noget galt siden din blok var blevet stille. Håber på det bedste for jer.
    Hold nu op en smuk hæk du får og til lige med en dejlig duft.
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak. Hvor er du bare skøn Lilje.
      Ja det bliver en utrolig smuk hæk og jeg glæder mig vildt og drømmer mig til et hav af smukke hvide velduftende blomster.

      Knus og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  3. Det bliver den smukkeste hæk, som du og Albert-August kan nyde duften af til sommer.
    Jeg sender kærlige tanker til jer begge, det er en svær situation, som jeg håber snart er overstået for denne gang.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Jeg tror desværre at denne gang trækker det ud.
      Alt tyder på det er brudt frem igen. Så nu er det kun at afvente svar.....
      4 uger er længe at vente. Men det er jo sådan det er!

      Jeg glæder mig så meget til varme sol og velduftende blomster i hækken.

      Knus og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  4. Kære Charlotte hvor gør det mig rigtig ondt at høre at AA har det så dårligt , jeg håber alt det bedste for jer og at han snart får det rigtig godt igen , og når det så bliver forår og sommer i kan nyde den smukke hæk i haven , har selv en jasmin i haven de er fine knus og kærlige tanker og hils AA fra mig knuser

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødeste Susanne.
      Vi håber det bedste men er lige nu ikke ret positiv. Men har jo også prøvet det en del gange efterhånden. Bedst som man tror det er væk. Kommer det tilbage.
      Men så må vi drømme og glædes over de skønne ting i livet. Det er hækken helt klart et godt eksempel på. Glæder mig til at gå i bunden af haven og stjæle duften.......

      Knus og en dejlig søndag til dig og Arne
      Charlotte

      Slet
  5. Kære Charlotte
    Hvor er det bare uretfærdigt. I kæmper så mange kampe, og det er så forfærdeligt synd for søde
    Albert-August
    Håber det snart bliver bedre, og han er heldig at have sådan en fantastisk mor.
    Det bliver helt vidunderligt at gå rundt i haven til næste år. Uægte Jasmin er noget af det der dufter allerbedst. Tænk hvor meget sådan en hel hæk må dufte. Godt der findes drømme, og godt de kan blive virkelige.
    Sender masser af kærlige tanker

    Kæmpe knus og kram
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de bedste og varmeste tanker.
      Tak for du er der altid.
      Tak for blomster og guf.
      Tak for dig.

      Du er helt fantastisk
      Knus og klem til jer i Svalehuset

      Charlotte

      Slet
  6. Åhh altså, sødeste kære Charlotte, hvor er jeg ked af at høre at I er så meget ondt igennem lige nu :´(
    Sender MASSER af varmenede, helende, gode tanker til jer begge to og til jer allesammen

    Du kommer til at elske din uægte jasminhæk :-)
    Vi havde en kæmpestor een i forhaven til vores hus på landet, da jeg var gift, og jeg elskede den inderligt :-) - dén bli´r du glad for, uanset væltet eller stående stakit ! LOOL

    Sender den største trøstekrammer til dig, Charlotte, du ér lige præcis dér hvor du skal være lige nu, og dét er hos AA og ikke hos os.
    Jeg tror jeg kan tale for alle og sige at vi ikke render nogen steder ;-)💮💮💮💐

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak søde Helle.
      Alle de gode tanker hjælper, for AA er i bedring. Det går den rette vej.
      Langsom og to skridt frem og kun et tilbage.

      Er sikker på jeg vil elske min hæk. Glæder mig mega meget til at indtage den berusende duft.

      Masser ag krammer til dig
      Smuk torsdag

      Knus
      Charlotte

      Slet
  7. Nej det er bestemt ikke fair, når børn skal gå så meget grueligt igennem, hverken fysisk el. psykisk. Utroligt så tapre børnene kan være. Min venindes datter ( og datteren er veninde med min datter ) har gennem de sidste 6 år kæmpet med leukæmi og formår stadig kun at gå i skole 3 timer om ugen. Så er det jo godt at børnene har så fantastiske mødre, som tanker positiv energi op andre steder. Kan forestille mig, at din hæk bliver et overdådigt syn med en berusende duft. Rigtig meget god bedring til AA og en rigtig god weekend til jer alle.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødeste Susanne Josephine.
      Du har ret man finder kræfter og optankninger mange steder.
      Det er jo forfærdeligt med din venindes datter. Helt ubærligt, samt mega uretfærdigt. Har så svært ved at børn skal kæmpe. Det er ikke meningen. Fatter ikke hvad årsagen til dette skulle være.
      Men der er mange ting jeg ikke forstår.
      De største kammer sender jeg retur til jer og en ekstra til din venindes datter.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  8. De varmeste tanker til dig og hele familien 💕
    Forståelig du ikk er så meget online og kreativ for tiden ..

    Varme Knuss til Jer alle 💕

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Lise-Lotte.
      Ja det er lidt svært at finde tid til det hele for tiden.
      Men det går heldigvis i den rigtige retning........

      Masser af knus til dig og tak for en sød besked

      Charlotte

      Slet
  9. Hei kjære Charlotte, så vondt å høre om Albert August, håper virkelig det går bedre med han nå.
    Sender deg og dere masse varme tanker❤️
    Hekken din blir flott, den duften minner meg så om min barndom hos bestemor.
    Ta godt vare på deg selv,

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønneste Ida for de varme hilsner.
      Det er stramt når AA ikke har det godt. Så ubærligt at iagttage.
      Der er så lidt vi kan gøre og hjælpe med ud over bare at være der.

      Masser af knus og klemmer
      Charlotte

      Slet
  10. Hej søde Lone.
    Jeg har ikke kendt dig så længe at jeg ved hvad det er Albert-August slås med, men det er hårdt når ens barn ikke har det godt. Jeg håber han snart kommer ind i en bedre periode! Og jeg forstår så godt at du sætter resten af dit liv lidt på stand-by.
    Pibeved er en af de skønneste buske, og jeg gad godt have en hel hæk! God fornøjelse med dem!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
  11. Nej, jeg ved ikke hvordan jeg kom til at skrive Lone, Charlotte! (Eller jo, jeg tror det er fordi jeg lige har sendt en mail til en gammel veninde, Lone ...). Det må du i hvert fald undskylde!! Jeg vidste altså godt at det er dig jeg skrev til.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Nana det kan bare smutte. Har selv prøvet det så du skal bestemt ikke undskylde.
      AA er heldigvis i bedring og tak for din søde hilsen.
      Det varmer så meget. For som du skriver når børnene er syge så er man ikke selv ret meget vær. Det giver så store bekymringer når de skal lide.

      Smuk torsdag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Det er virkelig ikke rart med sydom. jeg håber at Albert August snart bliver bedre. Uægte Jasmin det er lige mig ,både hvad blomsten angår og duften ikke mindst. Skøn med en hæk til at tage over. Knus og varme tanker til jer alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Leila.
      Ja en fantastisk smuk blomst og glæder mig så meget til at stjæle duften. Præcis som jeg stjæler duften ved roserne når deres tid er fremme :)))

      Smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  13. Oh dear! hope A and A are feeling well now.. :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear.
      Yes a lot better but not well.

      Hugs from me
      Charlotte

      Slet
  14. Kære Charlotte. De kærlgst tanker herfra, hilsner fra Jens, han sagde: "det hende der med det hvide ikke".... :-) De bedste tanker til AA, det er ALDRIG godt når ens børn lider og ikke lige kan det de gerne vil, puha et moderhjerte kan være fyldt med ønsket om at det ikke var så galt med de børn... Så tusinde tanker til dig, i dag hængte jeg den fineste engel op, og hver gang jeg ser den, vil jeg sende gode tanker til dig og AA... Jeg vil huske at købe de lys til dig til Peters jul, som du er så glad for... Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er da så vidunderlig sød og betænksom Merete.
      Tusind tak for jeres søde hilsen. Jo jeg er hende med alt det hvide :))))))))
      Så smuk en tanke med englen og kan sige dig det hjælper. Her går det frem ad og hver en tanke er medvirkende.
      Åh ja jeg elsker de lys tænk jeg nænner slet ikke at tænde lys i dem. Det er jo frygteligt. Men de er så smukke og så nostalgiske. Du er så heldig de er til at købe hos jer.

      Tusind tak for en dejlig hilsen og knus til jer

      Charlotte

      Slet
  15. Kære Charlotte. Der gør mig ondt at høre at din søn er syg. Sender dig de varmeste tanker til dig og din familie..
    Uægte Jasmin var den allerførste busk jeg indkøbte, da jeg flyttede i eget hus. Den havde jeg ved indgangen til mit kolonihavehus i Danmark. Den havde den skønneste duft, der kom én i møde om foråret, og så var den så fin med sine hvide blomster.
    Alt det bedste herfra, kh Lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak søde Lykke.
      Tak for din varme hilsen.
      Åh ja jeg glæder mig sådan til der kommer blomst på. Den står et sted hvor den bare må vokse vildt og jeg vil kunne afklippe masser af blomster. Jeg tror virkelig jeg har truffet et godt valg.

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  16. Amei o jasmim.
    Boa semana.
    janicce.

    SvarSlet
  17. Det bliver en smuk hæk, og den duft, tænk om den kunne komme på flasker :-) jeg sender de bedste ønsker til AA og hans dejlige mor og familie, håber I får en god julemåned lige om lidt på trods af sygdommen. Kæmpe kram til jer. Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Carina.
      Åhhhhh jeg håber også vi får lidt ro på i december. Men det er altid her at kroppen har det værst. Tror det vejr skifte og så ophør med medicin er en væsentlig faktor.
      Så nu starter møllen igen med at få bevilliget det dyre biologiske medicin. Men det er vejen frem her!

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  18. Oh, you will have wonderful flowers next summer!!
    Beautiful!

    Have a lovely weekend!
    Susanna

    SvarSlet