lørdag den 24. juni 2017

Så sker der noget....


Så sker der noget selv her mod nord.
Trods masser af regn og stormende blæst.
Så lever Pæonerne her.
Er der noget jeg elsker er det Pæoner og den helt vidunderlige duft.



Jeg kan ikke engang huske hvornår disse blev sat.
Men de giver vanvittige blomster hvert år.
Det er virkelig en blomst man kan regne med, selv 
når fingerne ikke er grønne og vejret er som i Danmark.



De står sammen med en af mine andre yndlings blomster
Klatterhortensiaen.
Den hjælper mig med at kamuflere vores frygtelige grimme sten på huset. 







Et kig ind til forhaven.
Som faktisk er et blank lærred endnu.
Jeg skal også til at have gjort noget ved stedet.
Men er aldrig i den del af haven. Så den bliver forsømt må man sige.
Moster Grethe er også ankommet igen i år.
I år bliver der spillet en hel del i haven.
Hun havde været på Hjallerup Marked i år.
Der købte hun paraplyer til alle damerne.
De skal sættes på hovedet og så giver de læ for regnen mens armene er fri.
Der er et leben og grinen hver aften.
Sjovest er det at stå på 1. sal og se damerne løbe rundt med de farvestrålende paraplyer på hovedet.
De forstår at more sig..... selv i regn!




En buket af smukhed er taget inden for i læ for regnen.
De dufter i hele huset og lige netop pæoner
dem nænner jeg at plukke ind hvert år.
Men tror også der er nok til både haven og os.



Selv om de alle er hvide.
Så er det forskellige arter.
Den ene mere smuk end den anden.





Jeg håber i alle vil nyde midsommeren.
Underligt at der nu er sommerferie og vejret stadig tangere forår.
Nu må det vejr altså snart arte sig!
Magter ikke at se på flere paraplyer eller rådne rosenknopper. 

Masser af knus og smuk weekend

Charlotte


22 kommentarer:

  1. Jeg elsker også pæoner. Og hvor er dine bare super smukke. Mine har lidt i vejret og har næsten tabt alle hovederne. Øv øv. Og de var ellers så store og flotte.
    Dog ikke så store som dem jeg så i Frederiksberg have. De var kæmpe store. Sjovt at stå og betragte folk der fik øje på dem. De (som os) var ved at tabe kæben... Og der var fuld at nøøøj, waw, de jo enorme, er de ægte, se, prøv lige og se, har aldrig set så store osv osv. Og der blev taget vildt mange fotos.
    Det var vildt.

    Go søndag Fru Fryd ❤️

    Selvom jeg ikke skriver så tit, så følger jeg dig. Læser alle dine skønne indlæg. Dejligt Moster G er rykket ind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine altid skønne kommentarer og søde hilsner. Jeg ved du er med og ved at hverdagen er presset. Så der er ikke altid lige tid at skrive.
      Dejligt at vide du er her❤️❤️❤️
      Ja de kan blive så enormt store og flotte de pæoner. De er som store duftende skyer. Lette og bombastiske på en gang.
      Smuk midsommer
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Hej Charlotte
    Sød historie om Moster Grethe :)
    Dejligt at du nu har pæoner at glæde dig over, klatrehortensiaen står så fint til huset.
    Tænk sådan en forskel på vejret i vores lille land, I får for meget regn, og vi får ingenting, det kunne godt fordeles bedre :)
    Hilsen fra Samsø
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Ja hende moster Grethe er en værre en. Hun kan altid få smilet frem.
      Ja det er sjovt som vejret er forskelligt. Her mangler vi kun vand pga af blæsten. Her er storm meget meget tit. Så hver anden dag skal der vandes.

      Smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Min første hilsen blev væk ��

    Så nu bliver det en kortere udgave, de Blomster du nævner her vil de kunne leve i krukker. .??
    For jeg får nok ikk en have igen når jeg flytter (og ja jeg venter stadig) de er tit for dyre dem jeg får tilbudt desværre..

    Knuss £ise-£otte ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv at boligerne skal være så dyre. Men så må en altan være din have.
      Jeg ved faktisk ikke om pæoner kan være i krukker men hvorfor ikk!
      Må være dig svar skyldig.
      Håber på en god og hurtig boligjagt for dig.

      Knus
      Charlotte

      Slet
    2. Nej det må komme an på en prøve
      - ja lidt øv at boliger skal være så dyre

      Knuss £ise-£otte

      Slet
  4. Peoner er så fantastiske og hvilken duft. Min er afblomstrede for en uge siden, og den anden har aldrig rigtig været så gavmild med blomster. Har tidligere gravet den op og sat den i overfladen af jorden. Tror jeg må prøve igen og måske finde en helt ny plads til den. Jeg har nemlig fået den af svigerfar, som døde i 2009. Herligt med damerne i haven. det er da skønt, at der er nogle der benytter haven trods vejret. Jeg tror stadig på at vi får en skøn juli og august i haven med masser af sol. Og indtil da må vi bruge weekenden på en anden måde til at lade energi op.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op er dine afblomstret allerede. Mine er lige sprunget ud. Det er sjovt som vejret i landsdelene kan spille ind.
      Håber du får liv i din ene pæon. Det er så vigtigt når den betyder noget særligt.
      Jeg har også to som driller lidt.
      Men tror de står for meget i skygge.
      Her er altid projekter. Så jeg lader op på den ene eller anden måde. Men ville have været sjovere i stegende sol.


      Masser af knus og skøn midsommer
      Charlotte

      Slet
  5. Ååå så nydelige peoner. Hvite peoner må jeg skaffe meg. Mine er rosa,men de har ikke kommet ut ennå.
    Ha ei flott helg
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ud og skaffe nogle Bente.
      Smuk helg til jer og midsommer kvel.
      Klem her fra

      Charlotte

      Slet
  6. Ser fantastisk ud i din forhave - måske er der det, der skal være - enkelt og roligt 😉 Elsker også disse to, men min, for fire år siden, flyttede klatrehortensia, har min mand trådt på tre år i træk, så den er desværre ikke så stor endnu (der er nu sat en sten for den), men peonerne har været fantastiske - trods storm 😤
    Rigtig god midsommer fra det sydlige DK 🍓🍓🍓🍓

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv da også med din hotensia. Men mon ikke det skal lykkedes med at gro. Nu hvor stenen skærmer den.
      Min forhave er død kedelig. Næste år må den stå for skud.
      Men syntes den er så trist at jeg ikke gider være der. Det er jo for dumt at have en spild have.
      Det skal der gøres noget ved😀

      Smuk weekend
      Knus
      Charlotte

      Slet
  7. Hvor er dine pæoner helt vidunderligt smukke. Det første billede er jo nærmest en kæmpestor marengs at se på. Klatrehortensiaen er jo helt perfekt der op ad muren. Har altid gerne villet have en, så den ryger på ønskesedlen, som efterhånden er en kilometer lang.... ;)
    Jeg synes dine damer er så skønne, og det er herligt de har så meget glæde af hinanden og nyder livet, også i regnvejr. Det har vi jo så rigeligt af.

    Ønsker dig og familien en smuk og dejlig søndag
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha😂😂😂😂
      Ja det regn har vi så rigeligt af. Men damerne fjanter rundt med deres paraplyer og spiller alverdens have spil. Her er først ro efter 22. De er ikke til st drive i seng om sommeren. Lige gyldigt hvad vejret siger. De er præcis som små børn der er sorgløse og hygger hele sommeren.

      Masser af knus til jer i svalehuset
      Charlotte

      Slet
  8. Peoner er så vakre, dine er nydelige. Jeg venter på at mine skal springe ut, de er også hvite.
    Jeg har bakt dine knallgode sitronboller, og har laget ett innlegg med oppskrift om det. Tenkte å publisere det i morgen. Skriver selvsagt litt om deg og din blogg også. Håper det går bra☺️ Skal si de bollene forsvant fort her...
    Ps. håper dere får litt bedre sommervær snart!

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor er du bare sød ida. Hvor er jeg glad for i kunne lide bollerne. De er nemlig fantastiske.
      De er endnu bedre hvis de røres 12 minutter på en maskine.
      De bliver så luftige og lækker.
      Hvor er du sød at nævne mig. Vil glæde mig til at læse det.

      Masser af sommer hilsner🍋🍋🍋
      Klem

      Charlotte

      Slet
  9. Hvad med at få vandskuret huset så du slipper for de forhadte gule mursten😉
    Tak for din skønne blog, jeg nyder hvert indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Else.
      Tro mig var det muligt så skete det.
      Men de forskellige murer siger at de sten ikke kan vandskures. Pusset vil springe af og det skal pusset hvert år.
      Da vores gavle er meget meget høje. Og står på en stegl grund. Skal der lejes stillads hvert år.
      Det rækker pengepungen ikke til. Desværre.
      Dem vi har talt med fraråder det og vil ikke give garanti overhovedet.
      🙁😕😔

      Så jeg må leve med de forhadte gule sten😶

      Skøn weekend
      Charlotre

      Slet
  10. Åh så smukke hvide pæoner du har, jeg har den lyserøde Sarah Bernard, men kun 2 i år, så jeg har købt mig til dem til vaserne 😊 Dine står så godt sammen med din klatrehortensia 👍 Dejlig sensommer til damerne og dig 🌞 Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Carina. Jeg er også så glad for dem og venter i spænding på de springer ud. Men ved jo så også at de ikke holder så længe.
      Ville ønske den var remonterende og kom igen hele sommeren.
      Derfor ved jeg også at jeg ikke får flere af dem i haven. Bliver så ked af det hver gang den afblomstre. Så er der et helt år til dens skønhed igen.

      God start på en ny uge.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  11. Godmorgen søde Charlotte, det er lidt vådt derude idag, men skidt pyt. Nu har jeg 4 ugers sommerferie, som skal nydes herhjemme i Casa de Gribby. Er gået i gang med min have. Tak for alle dine smukke og dejlige indlæg på bloggen i de sidste 2 år og stort tillykke med fødselsdagen <3 Du skulle nu alligevel overveje at skrive/udgive en bog. Hav en rigtig dejlig dag. Stort knus til dig og dine fra sørup City <3 <3

    SvarSlet