mandag den 26. juni 2017

Det bliver aldrig det samme igen...


Jeg har længe ønsket mig en køkkenmaskine. En helt bestemt en.
Jeg kiggede bare på udseende. Tænkte slet ikke på egenskaber.
Så min drøm om en maskine brast.



Min svigermor ville give mig en køkkenmaskine i fødselsdagsgave.
Vi havde aftalt hvilken. Men da hun stod ude i butikken sagde den sødeste ekspedient.
Hvis det er til gærdej. Så har den ikke flere kræfter end en lille hånd røremaskine.
Der brast min drøm. Den smukkeste køkkenmaskine ever, ville jeg aldrig få.
For nok elsker jeg smukke ting, men er de ikke effektive så gider jeg dem ikke.



Så jeg sagde pænt nej tak.
Jeg gik i flere uger og undersøgte markedet. Men der var ingen jeg "brød" mig om.
Lige indtil jeg så et svensk program. Der stod maskinen.
Den blev undersøgt, tjekket og studeret.
Til min fødselsdag stod så denne  maskine fra min svigermor.



Vores køkken er forvandlet til et bageri.
Jeg har nu haft maskinen i godt 2 måned og vi har ikke købt brød siden.
Jeg tror ikke det kan betale sig økonomisk at bage brød selv.
Men vi ved hvad vi putter i munden.
Har bagt så meget at min ovn stod af.
Så nu er jeg også indehaver af et nyt komfur!



Maskinen har fantastisk egenskab.
Kan magte 5 kg dej af gangen.
Der sidder en spartel på kanten af skålen så alt dej ryger automatisk ned.
Det er skålen som drejer rund og derved er det ikke helt så farligt at stikke 
fingerne ned mens den køre. Samt enormt nemt at komme ingredienserne ned
mens den er i gang. 



Der er forskellige redskaber med og to skåle.
Jeg er altså helt solgt.



Her bliver bagt rugbrød.



Flutes til Mads-Emils madpakke.



Franskbrød til morgenbordet lørdag.
Dejen står bare i køleskabet og venter på at blive bagt.
Virkelig nemt med kold langtids hævning.



Ja og ciabatta boller til en god salat.
Må lige fremhæve den skønne balsamico. Den er fra Venedig.
Ida-Katrine har været ned og studere arkitekturen og byggeri i vand.
Hun havde bl.a denne fantastiske balsamico med hjem til mig. 

De viste gær brød er blevet fast inventar i brødskabet.
Så kommer alt det andet brød der eksperimenters med.
Det tager tid at udvikle lige præcis det der passer ind i familiens smag.

Jeg kan varmt anbefale denne køkkenmaskine, den er der bare gods i.

Fantastisk dag til jer alle der ude
Knus

Charlotte


31 kommentarer:

  1. Godmorgen Charlotte.
    Det er sjældent, at jeg kan sige at en en elektrisk maskine er flot, men det kan jeg nu 😍 Hvilken maskine, men som med så mange andre maskiner findes denne også i forskellige typer. Vil du evt. fortælle hvilken type du har været så heldig at få?
    Ellers vil jeg blot ønske dig en rigtig dejlig mandag 🌼🌻
    Mvh. Jannie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jannie☺️ Hvor det glæder mig at jeg ikke er den eneste som syntes den er lækker. Er meget meget glad for den og den er altid i brug. Til alt. Lige fra brød og kager til koldskål og flødeskum. Den er fantastisk med de to typer bageskåle der er med.
      Stål til gærdej og en gennemsigtig til kager. Der er 4 forskellige kroge.
      Jeg ved kun den er købt på nettet via en svensk hjemmeside. Assistent Ankarasrum.
      Kan fortælle at det også er kokke og prof der benytter den.
      Håber det kunne give dig et lidt større indblik.

      Smuk aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
    2. Godmorgen Charlotte, og tusinde tak for dit svar. Det vil bestemt hjælpe mig på vej til denne smukke maskine. Det er bare så godt med anbefalinger, uanset hvad man nu har af ønsker og behov, så tak. 😚
      Rigtig god dag.
      Knus
      Jannie

      Slet
    3. Velbekomme søde dig :)
      Smuk dag selv i regnvejr.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  2. For Søren en lækker maskine. Den passer jo lige til dig kære dronning Fryd.
    Hvor må det bare være en drøm at tilberede lækre brød.
    Familien må være himmel henrykte, for der findes ikke noget bedre end lunt nybagt brød.
    Hjerteligt tillykke med den flotte gave.

    Rigtig god sommerferie og mange knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Lone💗
      Tror de er ved at vende sig til at det er sådan det bliver for fremtiden. I starten syntes de godt nok det var noget grovt brød og rugbrødet var mindre i skiverne.
      Det er vane mennesker jeg deler hus med 😂😂😂

      Smuk aften skønneste dig
      Knus

      Charlotte🕊

      Slet
  3. Jamen, den er virkelig pæn, Charlotte! Og at den så også er effektiv er jo ikke dårligt ;-) Jeg har også kun køkkenmaskiner som jeg synes er pæne. Bortset fra brødristeren. Jeg ønsker mig en pæn brødrister!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Nana😂
      Jeg tror bestemt også min brødrister og kaffemaskine trænger til en udskiftning. De er så grimme.
      Det må ønskes til jul.

      Fortsat skøn aften
      Charlotte

      Slet
  4. Lækker - lækker maskine du er blevet den heldige ejer af ♡
    Jeg er selv på udkig efter en Køkkenmaskine - kan din os piske hvider til Marengs. .??

    Jeg har os en Bage / Ælte maskine ☆
    Har endnu ikke selv fået den afprøvet - men denu kan sættes til om aftenen , så ælter den dejen og bager det "og vipti" så er der frisk bagt Brød når man står op ;D

    Knuss til dig ♡ fra mig ♡
    £ise-£otte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lise-Lotte og ja den kan bare det hele til ug kryds og slange. Kan simpelthen ikke sige noget negativt om det.
      Jo måske kunne jeg godt tænke mig en hvid porcelænsskål 😂😂😂
      Men da det er skålen som drejer er det vist ikke muligt.

      Lækkert med en bage maskine. Kan du så lomme i gang med at bruge den. Må være så lækkert.

      Knus og skøn aften

      Charlotte

      Slet
  5. Kære Charlotte, jeg har haft min assistent i 4 år snart og jeg er sååååå glad for den har efterhånden en masse tilbehør, og den bliver flittigt brugt nem at håndtere og nem at rengøre. Og så laver den smør på ingen tid hvis man glemmer flødeskummet
    😉. Den har pisket litervis af skummende koldskål. Tillykke med den, du vil elske den. Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for så skøn en tilbage melding. Jeg kan love for jeg allerede er monster glad for den. Den er endnu skønnere end jeg regnede med.
      Du har ret. Det hele kan smides i opvaskeren. Meget rengørings venlig.
      Mener der er fem års garanti på den. Hvilket er super flot💛💜💗


      Smuk aften i blæse vejret
      Knus

      Charlotte

      Slet
  6. Hej Charlotte.Tillykke med din nye maskine.Godt du fandt en der både var pæn og effektiv.
    Har selv en Stor Kenwood som er meget stærk.men den står ned i skabet når jeg ikke bruger den.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette.
      Er også meget glad for den.
      Jeg ville have en som kunne stå fremme altid. Så den hurtigt kan benyttes. Derfor var udseende også rigtigt vigtigt.
      Glæder mig allerede så meget til julesmåkagerne.

      Smuk aften🌸🌸🌸
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Hej Charlotte
    Tillykke med din nye maskine, godt du fandt den, brødene ser lækre ud. Jeg kan også bedst lide koldhævning, der er ikke meget arbejde ved det.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lisbeth.
      Jeg er også dybt taknemlig. Den bliver vold brugt som jeg siger. Her bages i et væk.
      Ja koldhævning er virkelig perfekt i en hektisk hverdag ☺️

      Rigtig dejlig aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  8. Hei Charlotte, den maskinen ser både fin ut og virker jo veldig bra. Det går nok fortere å bake med den. Jeg har ikke kjøkkenmaskin, men nå vet jeg at denne er bra😊 ha en fin kveld,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Må sige det er 100 gange nemmere med en maskine frem for hænderne. Gærdejen bliver så meget bedre nu. Så luftigt.
      Maskinen er fra Sverige 🌹

      Klem og skøn kvel
      Charlotte

      Slet
  9. Dearest Charlotte, I absolutely agree with you. I bake my own bread as well, because I like to be sure about what I'm actually esting.
    Your kitchen robot looks so great!
    have a nice week.
    Hugs
    Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Nina.
      Your have right. So Nice to bake your one bread. It is tasty and light.

      Lovely evening to you
      Hugs

      Charlotte 💗💛💜

      Slet
  10. The bread looks so fresh and delicious!

    Have a lovely summer week!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanne🌸🌸🌸
      Ohhh i love bread. All kind.

      Lovely week to you too
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  11. Tænk at en køkkenmaskine ligefrem kan være smuk. Har selv en KitchenAid, men den kan ikke trække så store portioner ad gangen. Så er det heldigt at de nye brødtyper laves af meget lind dej. Det er nu meget sjovt at eksperimentere med brøddejen. Kan som regel få et lækkert brød ud af, hvad der nu lige er i skabet. Er enig i at koldhævet brød er skønt. Da jeg for nyligt var i Rom bagte vi boller hver morgen. Fortsat god arbejdslyst i køkkenet.

    Kærligst Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Da vi var i Rom bagte vi boller....... altså det lyder som et sandt eventyr Susanne Josephine. Jeg tror du har rigtig meget forstand på gærdej. Har jeg fornemmet over længere tid. Ville ønske jeg kendte lidt til dine brød. Jeg er jo ny på området, så lang vej til at blive så rutineret som dig og bare bruge hvad vi har.

      Smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Sikke en drøm af en maskine. Jeg er helt misundelig, selvom min gamle Kenwood har lavet alt vores brød i 20 år - og det er ikke engang løgn - + brød til B&B'en. Den er en slider, men ikke så spændende som din nye :-)
    Jeg køber meget mel i Lidl - bare sådan et lille sparetip. Deres lyse speltmel er supergodt, og det er deres 12% proteinmel også.
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må jeg huske Karen. Tusind tak for tippet.
      For ja mel kan være ret dyrt.
      Inden jeg fik denne her lånte jeg min svigermors orange Kenwood. Men den tog jeg livet af. Den var også kun 30 år:))))))))

      Knus og dejlig sol dag
      Charlotte

      Slet
  13. Hej Charlotte. Tillykke med den fine maskine, den lyder godt nok effektiv. Øj hvor er det noget lækkert brød du bager. Jeg kan godt forstå, at du er i fuld sving. Det er ret sejt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Birgitte. Når Linda og dig kommer på besøg så lover jeg at bage :)))

      Knus og skøn onsdag
      Charlotte

      Slet
  14. Sikke en lækker maskine, som bare gør bagningen til en leg ♥
    Der er ikke noget bedre end hjemmebagt brød - Jeg elsker også og bage.
    Flutesne ser også rigtig lækre ud, vil du dele opskriften på dem på et tidspunkt ♥
    Rigtig god aften.
    Knus Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anja.
      Ja det er en helt ny verden af lækkerheder.
      Jeg skal nok dele opskriften på et tidspunkt. Glemmer jeg det så må du lige holde mig op på det:))))))

      Smuk dag
      Charlotte

      Slet
    2. Ja det må det være, så lækkert og ikke nær så hårdt for armene, vel ♥
      Jeg har min lille Kitchen Aid, ikke den bedste til store portioner men det går endnu.
      Det lyder godt, Tak ♥ Det skal jeg nok.
      God aften til dig.
      Knus Anja

      Slet