fredag den 26. februar 2021

Det kan ikke skjules


 Jeg ved der er forår.
Lige meget hvor vi  kigger hen er der små spirer.
Indendørs har jeg længe leget gartner.
Jeg har fået en ny forårs passion.
Jeg er total skudt i de gamle æg og juletræer.
Lavet af æld gamle smykker.
Så jeg solgte min mussel tekande og vupti kunne der komme et påske æg.
Samt et juletræ.
De er svære at finde i de dusede farver. Men det lykkedes mig, med 
hjælp fra Nicoline. Som sælger disse.


Når påskepynten begynder så småt at komme frem
så er der tegn på forår.
Mormors vintergækker vælter op i år.
Er dybt taknemlig over de vil kommer her i haven. 
Det har voldt problemer men ikke i år.



Min japanske kvæde er også gået i spir.
Den er så vanvittig bedårende og en fryd for krop og sjæl.



 Her er den jo. Et glædeligt gensyns foto.
Den er vild bedårende med de hvide blomster
og giver de mest duftende grønne kvæder.



Duerne er begyndt at ligge på æg. 
Ved ikke om det er for tidligt.
Det er ikke lykkedes dem at få unger endnu.
Men Maude bruger sine kræfter lige nu på at ruge.



Søen er nu begyndt at åbne sig.
Det skarpe øje her kan tælle tre fisk.
Guldfiskene har overlevet. De er ekstrem hårdfører.
De kan næsten fryses ned i en isterning og overleve.



Det er koi'er der er vanskelige og dem er der en del af.
De er ret kostbarer og vildt tamme. De spiser jo af hånden.
Mange tager dem ind i kar om vinteren. Men vi har valgt de skal 
blive i søen hos deres venner.
Så vi håber valget var rigtigt.
Det ved vi endnu ikke. Men her er en hvid koi.
Så en har overlevet.



Så skete det....
Mange vil nok sige, det havde vi set komme!
Kim var slet ikke overrasket da han kom hjem og så hende.
Hun er kæmpe stor og langt større end mokkerne.
Jeg har fået en ny smuk hønemokke. Blomme.
Hun er 5 år og skal leve hendes alderdom hos os.
Hun ligger ikke æg hver dag så hun skulle have været sendt på himmelfart.
Det kan jeg slet ikke bærer. Elsker jo fjer børn.



Blomme er slet ikke vant til berøring og nus.
Men hun har ikke fået andet siden hun flyttede ind, 
så hun kan blive fortrolig med mig.
Hun har fået luse og loppekur.
Så der ikke kommer utøj til de små hønemokker.
Men Bertha den store skude vil ikke acceptere hende.
Hun jagter hende og hakker.
Så jeg står ude og kigger og holder øje.
Havde aldrig faldet mig ind det ville give store problemer.



Bodil gør hende intet men måske hun støber kuglerne med sin galpen op.
Jeg har forsøgt med guf så de lige som glemmer Blomme.
Som her hvor der indtages lune nudler og ristet pølser.
De er møg forkælet. Men jeg elsker dem.
Blomme har sovet inde hos os i nat.
Håber på en ny dag med nye muligheder.
Det her skal bare lykkedes.
Kan mærke Blomme gerne vil. 
Hun er så tillidsfuld og jeg kan bare kæle hende nu, på et døgn.
Det er vanvittigt så lidt der skal til.



Har i forstand på høns og familiesammenføring
Så er jeg klar til de bedste tips i verden.

Må i have den aller bedste forårs weekend

Klemmer





17 kommentarer:

  1. Godmorgen Charlotte
    Åh, hvor jeg håber, at dine høns vil kunne sammen - jeg forstår dig så godt med hensyn til Blomme, der skal have en tryg alderdom. Dejligt også at en del af dine fisk har overlevet!
    Du er da helt fantastisk med smukke ting. De gamle æg og juletræer lavet af ældgamle smykker er bare så fine.
    Ha' en rigtig god weekend, kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle dine flotte ord Gitte.
      Ja jeg håber virkelig de tre kommer kan enes. De er så søde på hver deres måde. Nu kan blomme og Bodil gå sammen. Så skal Bertha bare komme efter det.
      Jeg elsker gamle smukke ting. Det er som om de taler til mig😅😆😂

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Åhhh waw sikke et yndigt æg ���� Virkelig smukt Fru Fryd. Glædeligt Forår til dig ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er det ikke i den grad fantastisk. Det kunne jeg virkelig ikke stå for. Ønsker mig mange flere.

      Rigtig glædelig weekend
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. God morgen Charlotte
    Nå nej det er jo ikke morgen mere, jeg har været ude på morgenturen knap 1½ time i friskt vejr, det lune vejr er væk men solen kom da frem.
    Sikken en masse du har at vise i dag. Jeg har desværre ingen forstand på høns, det er nok ikke nemt at blive accepteret i en flok, som er vant til at gå sammen. Der går lidt tid, håber det lykkes. Heldigvis ser det ud til, at der er liv i guldfisk og forhåbentlig også i koi´erne.
    Knus og dejlig weekend
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det bare sejt med en gå tur hver morgen. Jeg kan huske fra jeg løb at man bliver umådelig frisk.
      Ja de høns fylder meget hos mig. Mange vil nok ryste på hovedet. Men de er mine kæledyr. Så søde, kærlige og dunede. Når bare ikke jeg kommer slæbende med nye😆😄

      Den dejligste søndag
      Klem til jer

      Charlotte

      Slet
  4. Så deilig å se nydelige vårbilder hos deg.
    Veldig flott at fiskene i dammen har klart seg gjennom den kalde vinteren.
    Her er det varmegrader og sol, all snø er borte, så nå er vårfølelsen kommet hos meg.
    Ha en nydelig helg, Charlotte!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde beskeder Turid. Tænker på min kusine fra Færøerne som har samme navn, når jeg skriver dig🤍
      Ja her er vår nu men frost om natten. Så vi skal stadig passe på at sætte blomster ud.
      Nu er 1/3 af søen kun is. Men vi kan desværre ikke se alle fisk endnu. Men nu går der nok ikke længe.

      Klem og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  5. Min gamle æggepusher Helene, der døde mæt af dage for nogle år siden, holdt altid hønsene adskilt, når der kom nye. De slås, når de bliver sat sammen. Hønsene kunne se og høre hinanden, men ikke røre. Efter en tid, hvor de alle kom til at 'lugte ens', var stridighederne overstået. Måske det er løsningen hos jer også?
    Kvæden er bedårende - det var hos Claus Dalby, jeg første gang så en kvæde, der ikke var rød - sådan en vil jeg gerne have :-)
    Knus og dejlig lørdag til dig og dine fjerede venner, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor er det sjovt Karen lige netop det har vi gjort.to indhegninger ved siden af og op af hinanden. I dag skal de prøve at lukkes fri. Jeg håber så meget for de er så fantastiske på hver sin måde.
      Jeg tror du kan få en del kvæder der ikke er rød efterhånden. Grøn og gul har jeg også set.
      Det må på ønskelisten.

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  6. Tillykke med Blomme, det er nok ikke så nemt med sådan en familieforøgelse, men forhåbentlig lærer de andre at acceptere hende. Hønsene har det godt hos jer !
    Ja, det er forår, så dejligt og jeg nyder at se dine kreationer og indkøb.
    Skal da også love for at du har fået skaffet materialer i dit forrige indlæg :)

    Rigtig god fortsat weekend til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine ord Ulla.
      Ja jeg læber til huse.
      Det skete igen i går. Har lovet jeg stopper. Mens jeg ikke kan lave noget....
      Jeg starter på job den 20 marts. Så der er ikke længe til jeg må gå helt amok igen.
      Elsker høns. Tror altid jeg har gjort det. Der er noget fortryllende over dem. I går aftes lå Bertha på min mave i sofaen og så tv med mig.
      Vi er vist lidt skører her i huset.

      Klem og en fantastisk søndag
      Charlotte

      Slet
  7. Jeg tror sørme min kommentar forsvandt forleden, og i weekenden har jeg været ude i det dejligste forårsvejr. Nu ER det nemlig forår.
    Hvor er det en bedårende kvæde. Jeg havde engang en, der lignede æbleblomster. Og frugterne dufter skønt.
    Held og lykke med gokkemokkerne.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. De hønemokker tager livet af mig lisbeth. De er stadig ikke venner. Men mon ikke det kommer. Vi giver det lige en uge mere.
      Åh den kvæde lyder skøn.var det ikke noget at få den igen?

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  8. Åh vilka härliga vårtecken hos dig! Sötaste hönan också :) Hon kommer att få det bra hos dig...jag skämmer bort mina höns också med godsaker, hm...men det är dom värda!
    Alltid lika kul att kika in till dig Charlotte.
    Varm kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord Titti.
      Vi to har i al fald høns til fælles. Elsker at kigge indenom dig og se dine dejlige hønse billeder.
      Høns er så utrolig skønne

      Klem og dejlig aften
      Charlottr

      Slet
  9. Hej Charlotte
    Mit råd kommer desværre nok lidt sent men så har du det til en anden gang.
    Når jeg får nye høns, venter jeg til det er mørkt og de gamle er gået i seng. Så sætter jeg de nye op på pindene og næste morgen, tror de gamle at de er en del af flokken. Høns er pragtfulde men nok ikke verdens klogeste dyr.
    Jeg har høns næste på samme måde som dig. Vi bor på landet og har ret meget plads, så her er de havehøns, forstået på den måde, at de har et stort område, der bare er hegnet med lavt hegn og hvor der altid er grønt. Vores hønsehus er temmelig stort, så det kan måske forklare at der aldrig er slåskampe. Mem altså har jeg sat nye høns ind på denne måde mange gange og det er altid gået godt.
    Du er så ikke den eneste der har høns "til pynt". Min gamle Inga blev ca 12 år og havde ikke lagt æg i årevis men når jeg satte mig i haven, kom hun og hoppede op og lagde sig til at sove.
    Nu er det en ældre Maran dame jeg har gående og hun er for sød til at aflive

    SvarSlet