tirsdag den 29. maj 2018

Rosen Olivia Vandt


I år blev det Olivia der vandt.
Olivia er navnet på rosen der først sprang ud her i haven.
Sikke en duft og sikke et syn.
Helt specielt når den første rose åbner sig.
Så skydes rosen sæsonen igang. 



David Austin Olivia fik jeg sidste år.
Linda Rosenfe sagde at det var en rigtig Charlotte rose.
Så to stk. til haven,  kom hun med fra Jas roser.



Linda har været min kæmpe store inspirator og 
derfor skulle det lyserøde bed
opkaldes efter hendes blog.



Selv om det var sidste år jeg lavede bedet.
Så er det vildt hvordan det allerede lukker sig.
Her kan i se INDLÆGGET.
Og ja det er udvidet x tre.



Der er stillet vand op til både fugle og insekter.
For hold nu op et smukt vejr vi har haft de sidste tre uger.
Jeg klager på ingen måde.
Jeg stor nyder det.



Alt er lykkedes i det bed lige på nær lupiner.
De vil bare ikke. Fik en masse frø af Lilje. Men kun en meget spinkel spirer er kommet.
Jeg dur bare ikke til Lupiner og er ellers helt vilde med dem.
Men min dobbelte hængepetunia som den glade gartner Leif selv laver.
Den har jeg hvert år og den er så taknemlige og smuk.



Fra nu af og til ind i efteråret, 
kan jeg lave alle mine dejlige buketter til huset.
Den første buket fra haven er med vinderen Olivia.

Fantastisk dag til jer alle
Klem

Charlotte


P.s
Nu vil jeg ud at gøde roserne for vi får regn i nat

17 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Jeg har ellers foreslået dig, at vi bytter vejr, men her skriver du ikke noget om regn.
    Du skriver også, at jeg er langt med roser, min Olivia mangler meget, før den blomstrer. Tænk at det er så forskelligt både med vejr og blomstring.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag vil jeg ikke bytte vejret Lisbeth.
      Her er på vej mod de 30......
      Solen skinner og alt er blevet gennemvædet i to døgn. Det var os der fik den vilde regn og de mange lyn.
      Det strutter her og White night er nu kommet i blomst.
      Jo syntes du er langt med dine roser. Du har mange i blomst.
      Jeg har kun to.

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  2. Kære dronning Fryd
    Det er nemlig bare det skønneste når den første rose springer ud, og som vi talte om i telefonen, er det endnu bedre når vi kan plukke ind til buketter. Uhhh det er så mega dejligt.
    Dit rosa bed går da fuldstændigt amok. Det er nok rosenfeen der har svinget sin tryllestav over det ;)
    Rigtig god aften til jer på Bakkedraget

    Knus og kram
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Endelig ser vi roserne i en smuk varm sommer.
      Tror det er det som gør forskellen. Varmen og solen.
      Her er 2. rose lige gået i blomst.

      Smuk dag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Det er altid spændende, hvilken rose der kommer først. Hos mig er det nu næsten altid Maigold 😀
    Din Olivia er rigtig fin og det er den lille petunia bestemt også.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Lene. Jeg elsker også både rosen og petuniaen.
      Må se om Leif vil ud med et navn på den. Tror han kaldte den Sofia..........
      Må ind og tjekke din rose. Den kender jeg ikke.

      Dejlig varm dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Ha..jeg ved godt hvorfor du ikke har lupiner :o)) det er da fordi at det har man ikke i Casa rosen.

    Jooo altså det vil sige, jeg har den meget smukke staudelupin.Men den har jeg altså købt med go størrelse.

    Og ellers må jeg jo sige jeg er både stolt og imponeret over at have mit helt eget bed opkaldt efter Casa Rosen. Olivia er også sprunget ud her og har været det en uges tid.
    Hvor er det altså bare den yndigste buket du har lavet.

    Jeg havde håbet på mere vand fra for oven i nat eller i dag, men det måtte jeg kigge langt
    efter, Så nyd alt det vand du får i din have.

    Kæmpe knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de smukke ord Linda.
      Ja din træ lupin er et mesterværk. Den er så smuk og glæder mig i den grad til at få en lille baby. Men øv jeg ikke kan få de hvide og lyserøde lupiner til at gro her. Det må være fordi vi er bygget på en myretue......
      Åhhhh vi har fået meget vand. Her er helt vådt og nu er vi på vej mod de 30 grader.
      Det er perfekt alt gror igen, især ukrudt :))))))))))

      Masser af krammer til dig
      Charlotte

      Slet
  5. Uh en smuk ung frøken. Hun må på ønskelisten. Her er det Mary med efternavnet Rose, der kom først i mål. Ja indtil videre stortrives roserne. Har dog været ude og fjerne en hel del små grønne larver. Dem har Hr. og Fru Musvit desværre ikke fået øje på. De behøver slet ikke at flyve så langt væk for at finde mad til de små pipper. Nyd regnens trommen i nat.

    Knus Susanne Joephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er her høj sol og 26 grader på vej mod de 30......
      Så vi har nydt en dag med masser af regn og ubehagelig torden i et døgn.
      Må da lige tjekke din rose. Den kender jeg ikke. Jeg har en Mary rose men det er Kronprinsesse Mary. Elsker at opdage nye roser.
      Her får roserne lus i varmen. Men det er jo fordi myrerne holder dem og malker dem. Som vi har køer. Lidt sjovt ikk.....

      Smuk dag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  6. Svar
    1. Thank you dear friends and a nice day

      Charlotte

      Slet
  7. Hej Charlotte
    Har du fed jord? Mht. Lupiner de er ikke gode i fed jord, derfor de har det godt i grøftekanter og på skranter, de kan ikke lide deres rødder bliver for våde
    Mvh. En blomster nørd😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marianne.
      Det var ny viden.....
      Jeg ved ikke om min jord er fed. Jeg ved at jeg er ret god til at vande.......
      Hmmmmmm øv også.

      Sov godt
      Charlotte

      Slet
  8. Olivia er da så smuk 🌸 Hun er også kommet hjem til mig for anden gang i år, den første blev kørt over af græsslåmaskinen😳 Min søde far slog græsset for mig, og da jeg kom fra job var han næsten færdig, så vi satte os under det gamle æbletræ, og så var han afsløret, Olivia og to Geranium var pist væk ved træets fod! Min fars kommentar med et glimt i øjet: " jeg troede ikke du ville opdage det" 😂 Pyt ens far kan man ikke blive gal på, sød som han er siger han " så har du en undskylning for at komme i Bilka med mors dankort", så var jeg færdig af grin 😀 Han ejer nemlig ikke selv et flinkekort... Så nu håber jeg hun kan få lov at stå i fred bag de to grønne planteholdere. Nyd den dejlige varme weekend fortsat og tillykke med sønnike 🇩🇰 Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Carina.
      Fantastisk beskrivelse om den dejlige rose Olivia og på tur med mors dankort.
      Hold nu op jeg kom til at grine.
      Sikke en sød far du bare har og hjælpsom. Så kan man nemlig overleve alt og grine af det, når han siger det på så sød en måde.

      Sov godt sødesen
      Charlotte

      Slet
  9. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet