fredag den 5. januar 2018

Nu sker der noget


Kan i huske projekt forgang.
Her ser i et før billede, men ellers kan i  tage et tilbageblik HER.
For nu sker der noget.
Der har været masser af forhindringer som har gjort det har trukket ud.
Så i får renoveringen i etaper.
A la Tour De France........



Heldigvis blev jeg færdig med træ arbejdet til jul.
Jeg har selv renoveret gangen. Lagt nye gulve og sat perlespot op.
Man er vel en rigtig gør det selv!!!!



Så skulle der males.
Selvfølgelig med Annie Sloan som jeg er så stor fortaler for.
Så turen gik ned til min pusher Gitte, som har Living by Langeland
Hun har et voldsom stort, loggende og lækkert udvalg.



Jeg blev introduceret for en ny maling.
En maling som har voks i sig.
Den er beregnet til vægge, træ og lofter.



Efter jeg har revet en væg ned og vandskuret væggene samt sat små stjerne lys i loftet.
Så skulle jeg prøve at male loftet, med den nye maling.



Den er vanvittig fed at male med og har en super dækkeevne.
Prøv lige at se mine perlespot efter første lag.
Ja rigtigtig de er færdige og skal ikke vokses.
Det er genialt.
Gitte har bare sagerne som vi siger her mod nord.
Man skal blot huske at farven godt kan være en anelse mørkere
end møbelmalingen. Det er voksen som gør det.



Så er det gulvets tur.
Her bruger jeg igen Annie Sloan, men møbelmalingen.
Giver den to lag da det er gulvet.
Så kommer det spændende nu skal der males mønster på gulvet.
Her har jeg fået en stencil fra The White Cottage den har jeg
brugt til mange ting. Tror det er den 3. jeg bestiller.
Det mønster er bare lige mig har brugt den på SKABE og  SKUFFER b.la.



Jeg afslutter hele gulv arbejdet med to gange mat lak, igen fra Annie Sloan.
Jeg stor elsker min nye gang.
Den er blevet helt perfekt og jeg har fået lige det udtryk jeg har ønsket.
I julen gik folk ud og ind og gulvet er bare til at tørre af.
Jeg er meget imponeret over den store slidstyrke.
Men det er den matte lak jo også kendt for og er så tillige mega hurtigt tørrende.
Nu skal der fremstilles dekorationer til gangen så den kan indrettes.

Så er det bare at ønske jer alle en helt fantastisk dag
Den første weekend i 2018.
Husk at fyld rygsækken med drømme


Klem

Charlotte


33 kommentarer:

  1. Jeg er imponeret, du er en rigtig gør det selv kvinde, og så med den energi.
    Klem
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tsk Lisbeth. Det er fantastisk at finde ud af man faktisk kan. Sjovere at være uafhængig. Er så dårlig til at have tålmodighed til at vente på andres tid.
      Masser af knus og skøn aften

      Charlotte

      Slet
  2. Fantastisk resultat Charlotte 💕 Jeg er stor FAN 💕 Fordelen ved ikk og bo til leje , man kan male alt selv , et malet GULV er bare så flot 💕
    Knuss
    Lise-Lotte 💕

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lise-Lotte.
      Jeg elsker også malet gulve. Vi mangler kun at male gulvet i stuen. Så er de malet over alt.
      Du har ret. Når man ejer må man alt. Men det kan også være ulemper må jeg sige🤪

      Knus og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Fantastisk stykke arbejde. En rigtig DIY kvinde, og hvor er det blevet smukt derude i jeres forgang. Men du er lidt ond ;0)
    Kan slet ikke vente med at se indretningen hehe...
    Rigtig dejlig weekend

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi hi Lone. Du skal nok få lov at se indretningen. Så snart jeg er færdig. Så køre jeg et indlæg.
      Tak for alle de skønne ord og tak for i dag.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  4. Ja du er bare noget helt for dig selv Charlotte - det ser godt ud... man kan sige du......
    follow your dreams - the know the way...
    Knus
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lilje.
      Så fine ord og så skønt et citat.
      Rigtig dejlig aften og weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  5. Imponerende Flot ❤
    Sikke en modtagelse at få når man træder ind af døren ❤
    Helt kongelig. Tænker man som gæst kan fornemme at her bor en dronning ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød Trine. Tusind tak💗💗💗

      Rigtig skøn aften og weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Hvor er det blevet flot, Charlotte! Jeg kunne godt bruge dig her en uge :-)
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Karen.
      Jeg må da lige komme forbi. Så skal vi nok få udrettet noget😂

      Rigtig skøn weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Du er simpelthen den sejeste gør det selv kvinde jeg kender, hvor er du dygtig. Det er helt vildt flot og gennemført, jeg er så vild med det, især gulvet er så smukt.
    Fortsat god arbejdslyst med indretningen, jeg glæder mig til at se mere.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh tusind tak Anette for de dejlige ord. Føler mig da helt som en super helt.
      Jeg elsker det gulv. Det er så kønt et mønster.

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  8. Du er bare min store heltinne Charlotte !!
    Du er så dyktig ! Gratulerer med den skjønneste diy gangen jeg har sett...
    Jeg er helt betatt ... og det gulvet altså ...wow....
    Du er jo bare dronningen 💞
    Beundrer deg !
    Klem Anne


    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh tusind tak søde Anne.
      Så flotte store ord
      Jeg beundre i den grad også dig.
      Godt vi kan inspirere hinanden.

      Klem og smuk helg
      Charlotte

      Slet
  9. Godt Nytår Fru Fryd ❤️
    Hvor ser det bare helt fantastisk ud. Du så sej Fru Handy Fryd ❤️

    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Henriette.
      Tak for de flotte ord.
      Et godt og lykkebringende nytår til jer også.

      Knus
      Charlotte

      Slet
    2. Misundelig på det gulv

      Slet
  10. Ååå gangen ble fantastisk fin. Elsker stensilen på gulvet.
    Ha en finfin dag
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Bente.
      Så dejligt at høre fra dig igen.

      Klem og skøn helg
      Charlotte

      Slet
  11. Du er da bare så go' Og der er da ikke noget bedre end når man bliver super lykkelig over noget man selv har lavet. Du får 5 ***** af mig for flid og skønhed <3
    Hvis vi også skal lege med stencil til væggene sig du bare til du kære ;-D
    Tillykke med det super smukke resultat Charlotte.

    Kærligst Sisse, The White Cottage

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Sisse.
      Tak for verdens smukkeste stencil. Tror aldrig jeg bliver gladere for en anden end den her.
      Den er så smuk og så lige mig.
      Tak for hjælpen sødesen.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  12. This is so beautiful..

    SvarSlet
  13. Jeg er , som altid når du har været DIY-Dronning, næsegrus af beundring :D
    Over at du GØR det og over DET du gør !
    FLOT resultat, Dronning Fryd! ;) ⚜ ⚜ ⚜

    God weekend til jer på Bakkedraget ⚜

    Knus, Helle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Helle.
      Åh så varm og skøn du er. Tak for altid smukke ord.

      Knus og dejlig weekend
      Den første af slagsen i 2018 men den sidste inden operation.

      Charlotte

      Slet
  14. Okey,og jeg som troede, at du allerede havde overimponerede mig i kunsten at bruge sav og hammer. Skide flot og imponerende resultat. Hvis jeg også tænkte lidt mere som Pipi, så kunne det måske være, at der skete lidt mere herhjemme.
    Rigtig fantastisk weekend.

    Stort knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh tusind tak Susanne Josephine.
      Ja tænk endelig som Pippi. Hun er helt genial og har en fantastisk personlighed.
      Man skal turde og så bare gøre det. Hvad er det værste som kan ske......
      At det skal laves om!!!!!

      Knus og en dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  15. WAUW!! Du har gjort det igen :0)
    Hvor ser det bare knaldgodt ud! Elsker at følge med i alle dine projekter - store som små..
    Håber du får et fantastisk 2018.. Jeg glæder mig til at følge og se hvad du finder på ;0)
    KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de flotte ord.
      Jeg vil elske at få et kanon 2018 år. Et år hvor alt bare lykkes og der er masser af glæde. Men hvem har ikke det :))))
      Godt nytår til jer også.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  16. Godt nytår :-). Jeg troede du helt havde nedlagt den gang.....men hvor er den blevet flot, du er bare så god, Queen Handywoman ;-) glæder mig til at se hvordan du pynter den op. Ønsker dig og familien et dejligt 2018. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er også blevet en hel del anderledes den gang. Men nedlagt bliver den ikke lige med det samme. Først når jeg bliver rig og kan lave en rigtig hall til huset :))))))
      Godt nytår til dig og dine også Carina.

      Masser af knus og en smuk dag
      Charlotte

      Slet