fredag den 6. januar 2017

Bomulds-træ


Så er det nye år skudt igang.
Håber i alle er kommet godt ind i 2017.
Efter en formidabel og den aller bedste tid for mig, DECEMBER.
Så kommer vi nu til mine to hade måneder på året.
Koldt, blæsende, mørkt, gråt og vådt.
Sådan ser jeg januar og februar.
Jeg savner pynt, blomster og min have.
Men så var det jeg fik en ide.
Vil da selv skabe lidt forår.
Jeg vil lave mit helt eget forårs bomulds-træ.



Jeg elsker oliventræer. Men sidste år gik de alle til om vinteren.
Jeg havde 12. Ikke en eneste overlevede i drivhuset.
Trods indpakning og diverse foreskrifter.
Hele sommeren gav jeg dem en chance for at vise liv.
Det skete bare aldrig. I september skulle de på forbrændingen.
Men så tænkte jeg. Gemmer lige 5 stykker. For der må da være en mening med det her.
Det var der så en blæsende januar dag.
Jeg har simpelthen bare malet træet med hvid kalk maling og stukket stammen
ned i en god klat ler.



Nogle af de blegede koglerne som jeg vist jer i min julekalender.
Har jeg nappet i stykker. 



Med en limpistol har jeg limet koglerne på runde vat kugler.
Derefter limet dem på oliventræet.
Det med at skaffe hvide runde vat kugler er svært nu om dage.
Jeg måtte simpelthen på nettet efter dem.



Så nu kommer der til at blomstre bomulds-træer i hele huset.
Hvor var det godt jeg gemte nogle af de døde oliventræer.
De kan altså gøre nytte måde med og uden blade.
De hvide klatter lyser dejligt op, her i den mørke tid og jeg drømmer fortsat om forår.......

💮💮💮


Rigtig fantastisk fredag
og 
en dejlig weekend ønsker jeg til jer alle

Klem

Charlotte


P.s
Husk i stadig kan nå at deltage i min Give-away



18 kommentarer:

  1. Genial ide. Der er vist ikke noget som du ikke kan få noget ud af. En potte med hvide forårsløg ved siden af og så er det næsten forår. Jeg elsker jo begyndelsen på et nyt år. Så er alt det julehalløj overstået og det går den rigtige vej dag for dag...thi hi ja det er måske godt nok lidt køligt i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rita.
      Åh gid det var mig der havde det som dig. Syntes godt nok der er trist i de første par måneder. Men tror det er fordi jeg elsker december så højt. Kan jo ikke får nok pynt og hygge....

      Fantastisk dag til dig
      Charlotte

      Slet
  2. Hej Charlotte. Hvor er det bare en super ide. Det ser meget smuk ud og det med genbug af oliventræet er da bare perfekt. Den ville da også kunne bruges til jul ,med hvide kugler i (eller sølv). Glæder mig til at se dine kreative idéer i 2017. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Leila.
      Jeg er selv rigtig godt tilfreds med træet og nyder alt det lyse vi kan få ind i den mørke tid.
      Jeg brugte dem også her til jul. Så det er genbrug, genbrug, genbrug.....

      Fantastisk lørdag til dig
      Charlotte

      Slet
  3. Hold da op en god idé 😊👍🏻
    Du er simpelt hen genial, og kan få noget ud af alt. Det ser så smukt ud og lyser så dejligt op. Havde også to oliventræer der gik ud, men har desværre ikke gemt dem, øv.
    Men måske kan jeg finde nogle grene at bruge.
    Jeg er også begyndt at glæde mig til foråret, men her er vinteren lige startet, så det varer nok lidt. Men så må vi finde på noget forår selv 😉 Og jeg glæder mig til at se hvad du finder på, af skønne ting her i det nye år.

    Rigtig god dag til dig
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lone.
      Ja her er virkelig vinter. Vi har fælles gartner og min yndlings farve over alt.
      Men kulden er ikke god!
      Fantastisk lørdag i svalehuset

      Knus
      Charlotte

      Slet
  4. Så ærgeligt med dine oliventræer, men bliver det rigtig koldt klarer de den desværre ikke. Godt tænkt at gemme nogle, hvor er det blevet fint. Dejligt med nyt fra dig, har siddet og set dine indlæg fra sidste vinter, til stor fornøjelse. Vi trænger så meget til noget der minder om forår og lyser op. Lige nu er der heldigvis et godt lag sne udenfor.
    God dag til dig
    Knus Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var bestemt bund ærgerligt og jeg var så ked af det. Syntes ikke vi havde en hård vinter. De var pakket total ind og kronerne var pakket ned i gran så de stadig fik lys. Det plejer de at kunne holde til. Men så er jeg blevet den oplevelse rigere.......

      Rigtig skøn lørdag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  5. Hej Skønne Charlotte, ja jeg siger som Rita. Januar og feb er der hvor jegkan se at dagene bliver længere og jeg begynder at leve igen efter en hektisk Dec. Jeg elsker det helt særlige lys der er på den tid af året når solen skinner og med alle de skønne foråsplanter der er i butikkerne nu så kan man lave forår hjemme i sin stue og drømme om alt det der kommer sammen med en god havebog med fantastiske ideer.
    Dit Lille søde bommuldstræ minder også om forår og inden vi får set os om så bliver det rigtigt forår.
    Stort Knus og dejlig solskindsdag til dig.
    Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Linda.
      Gid jeg havde det på samme måde for syntes det er lange tunge måneder.
      Men så må kreativiteten igang og der må fornyes indendørs.
      Tror først når vi når april jeg begynder at leve lidt udendørs igen.......

      Rigtig skøn lørdag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  6. Du kan da osse få alt ud af ingen ting��
    Elsker dine idér����
    Kom til at tænke på om der ikke kan formes kugler af fåreuld eller andet uld?
    Mange glade hilsner
    Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Vibeke.
      Jo mon ikke man kan. Er ikke helt klar over det. Det er nok en ting jeg aldrig har været ude i. Men måske en ny mulighed til fornyelse..........

      Rigtig fantastisk weekend
      Charlotte

      Slet
  7. Så lurt, Charlotte. Oliventreet ble kjempefint med hvitmaling.
    Ha en riktig god helg kjære Charlotte
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Bente.
      En fantastisk weekend til dig og dine
      Klem
      Charlotte

      Slet
  8. Hej Charlotte.

    Tusinde tak for den gode idé.

    Jeg håber nu ikke mit oliventræ går ud ;-)

    Rigtig god weekend til dig og din familie!

    Kærlige hilsner,
    Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Annastasia.
      Det må jeg sige jeg heller ikke håber det gør.
      De er så smukke og skaber så meget glæde.

      Rigtig skøn weekend til dig og dine også

      Klem
      Charlotte

      Slet
  9. Sødt lille træ. Ja årets første måneder er temmelig trælse at komme igennem, og såmænd også marts, med mindre påsken falder her. Så vi må få lidt hygge ind, når hjemmet bliver tomt efter julepynten er væk. Så rigtig sød ide med et lille lysende træ. Vi er heldige at vores oliventræ har stået godt i vores udestue de sidste mange år.
    Fortsat rigtig god weekend

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine. Jeg er godt tilfreds med det og har lavet nogle stykker.
      Det kan jo pakkes væk og tages frem igen og igen og igen.
      Et lille forårs evigheds træ.
      Nu har du vel fået pynten væk og måske endda gået i gang med jule sysler til næste jul!
      Hvor er i heldige at have en udestue. Så kan man pludselig have glæde af langt flere planter.

      Rigtig dejlig søndag til jer
      Charlotte

      Slet