fredag den 14. oktober 2016

Krans til Mor


Jeg ved ikke om i kan huske jeg engang viste jer en krans som jeg fik af min svigermor.
En bedårende krans lavet af blonder og tørret orkide blomster.
Min mor var ved at dåne da hun så den og har lige siden været utrolig vild med den.
Faktisk så vild at hun har sat himmel og hav i bevægelse for at skaffe blomster nok.



Min mor har en klub som består af "gamle" arbejds kollegaer,  hjemmepleje piger.
Min far, søster og jeg har altid kaldt dem for  Varen klubben.
Så har vi grinet og pjattet lidt med det.
Kan i se det for jer. Luk øjnene og tænk på varaner i smukt tøj, flotte kæder
og der lystigt nikker med hovedet, knejser med nakken og grine højlydt.
Siddende rundt om et veldækket bord, med ene af skønne sanse oplevelser.
Dette skal forstås på den mest positive måde. For de er fantastiske hver og en
af dem. De har et fantastisk sammenhold og deler mange mange minder.
Måske er deres arbejdsliv slut. Men nu begynder festen.
Den dag i dag kalder de sig Varanerne, for nu har de hørt så meget på os.
At de lige så godt kunne tage det klub navn til sig.
Men disse varaner og andre af mors veninder blev sat i sving med at høste orkideer. 
Faktisk har jeg fået den ene pose efter den anden.
Der var blomster i mange forskellige farver, arter og sorter.



Så var det ellers bare at komme i gang. For min mor har haft meget svært med at vente.
Mit skema er rimelig booket, specielt i denne tid. Min tid slår absolut slet ikke til
og måske vil i opleve lidt stilhed til tider.
Kan sige at denne krans har taget en rum tid at få planlagt.
Men nu skulle det være! Man skal huske at gøre tingene mens man kan og man
skal huske at glæde og glædes mens det er muligt!



Efter jeg har lavet en kraftig ståltråds krans og bundet grøn blomster tape om kransen.
Har jeg valgt en creme farvet blonde. For min mor er knap så hvid som jeg er.
Orkideerne jeg har valgt er også creme og sart rosa. Så det går smukt sammen.
Halvdelen af kransen vikler jeg med blonden.



Orkideerne limer jeg på med en lim pistol.
Det er lidt puller arbejde og kan love for jeg fik brand vabler.
For den varme lim går nemt igennem de sarte blomster.



Jeg slutter af med en bred blonde strop. 
Sådan en krans har jeg aldrig prøvet at lave før, men som Pippi Langstrømpe siger
"Så det kan jeg nok god"
Det er jo sådan vi skal gå ind til de nye ting.
Spring ud i det og forsøge os frem!






Jeg har fået blomster nok til at kunne lave en fuldendt krans eller 3. Men syntes den får et mere
let og romantisk udtryk ved at tilføre blonden og den brede strop.
Tror det var præcis det min svigermor også tænkte på da hun lavede min.







Faktisk kunne jeg godt selv bruge den krans.
Den er så tilpas shabby i farven og passer utrolig godt ind i min stil.
Men nu er den altså til mor. Så er det bare at overrække kransen og se hvad hun siger....

En fantastisk smuk fredag ønsker jeg til jer alle
Skøn efterårs ferie til dem der er så heldige og
tusind tak for i giver jer tid til at følge, læse og kommentere her Hos Villa Fryd.

Charlotte


40 kommentarer:

  1. Mon der er noget du ikke kan Charlotte. Du håndterer vist sav og boremaskine lige så godt som blonder, blomster og limpistol. Meget yndig krans du har fået lavet.
    Jeg har ikke glemt det og går og holder øje med hvornår mit Tempeltræ smider bladene men de er end ikke begyndt at blive gule så der går lidt tid endnu. Kan du ikke sende din adresse i en PB på facebook så jeg har den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de flotte ord Rita..... Jeg håber at kunne betjene det meste eller også så må jeg lære det........
      Det er da rigtigt med de blade, det havde jeg helt glemt! Ja det lyder utroligt men det havde jeg totalt.... Kan godt huske nu du lavede noget enormt smukt med de blade. Var det en krans eller var det træer. Kan huske der var noget. Må vist ind og kigge det ud...... Ellers må du hjælpe mig lidt på vej :)))))

      Rigtig skøn weekend
      Charlotte

      Slet
    2. Det var vist både træer og en krans.

      Slet
    3. Tænk at ens hoved kan være fyldt med så meget at jeg kunne glemme det......
      Godt du er vågen søde Rita :)

      Slet
  2. Your wreath is beautiful Charlotte. It belongs in a JDL publication. The colors are so gentle. x

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much, you are always so sweet.

      Nice day to you Kerrie
      Charlotte

      Slet
  3. Den er så guddommelig smuk orkide-kransen! Og herlig historie om varanerne;-)))
    Ha også du en fantastisk dag:-)))
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have søde Anette. Rigtig smukke ord.
      Skøn dag til jer også.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  4. Kære Charlotte
    Hvor er det en bedårende krans, du har kreeret. Lige siden du lavede det fine indlæg med din egen krans, har jeg samlet blomster fra mine orkideer. Nu har jeg nok til en krans, så der er ingen undskyldning for ikke at gå i gang med at fremstille en selv efter dine fine anvisninger og billeder fra dit skønne indlæg i dag. Rigtig god weekend fra Kirsten♥️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kirsten:)
      Ja kan fornemme at det indlæg er ret kærkommen og hvor er det bare fantastisk.
      Sikke mange som har samlet orkideer. Syntes simpelthen det er så skønt. Rent affald kan blive til noget smukt.

      Skøn weekend tilbage til dig
      Charlotte

      Slet
  5. Hvor er den smuk! Og din mor bliver da helt vild. Jeg skal til at samle orkide blomster ;)
    Hehe så sjovt et billede jeg fik i hovedet af de varaner. Jeg ønsker jer en rigtig dejlig efterårsferie 🌸

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lone:)
      Du kan tro jeg selv danner sjove billeder i hovedet når jeg beskriver Varanklubben. Men de er så fantastisk de piger. Det er ren og skær sjov og drillerier;)

      Rigtig dejlig lørdag, som for en uge siden var helt vild......
      Knus
      Charlotte

      Slet
  6. Hold nu op hvor er den bedårende, jeg skal i gang med at samle orkide`blomster. Og en skøn historie. Jeg har lige lavet lavendel olie (efter din opskrift ). Glæder mig til den har trukket færdig.
    Skøn weekend til dig.
    Kh Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Anja, ja du må endelig igang med at samle. Husk at lade dem være helt tørre inden de kommers i en pose eller bøtte. For de rådner. Sådan en pose fandt jeg nu jeg ville lave kransen. Det er jo lidt øv......

      Rigtig skøn weekend til dig også
      Charlotte

      Slet
    2. P.s glæder mig til at høre om olien er okay.....

      Slet
  7. Oh, it's so beautiful!!!
    Have a lovely weekend! ❤️
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you sweet Susanna and the same to you

      Charlotte

      Slet
  8. For en fantastisk krans ...SÅååå nydelig !!!
    Sammen med blonden er den jo bare så bedårende !!!
    Må i gang å samle orkideer skjønner jeg ...men det vil nok ta tid ..
    Din mor må jo være i lykkerus av å få en så vakker krans laget av deg .
    Ønsker deg en god weekend og fine høstdager !
    Klem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Anne.
      Ja du må endelig igang med at samle orkideer og få endelig veninderne igang også.
      Så kan du hurtigt få tryllet en krans frem.
      Rigtig herlig weekend til jer også

      Knus
      Charlotte

      Slet
  9. Kransen er helt nydelig, Charlotte. Jeg har laget en i stoff, men tror sannelig jeg må lage en med orkideer.
    Ha ei fantastisk helg
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Bente:)
      Ja den her orkide krans er noget helt særligt. Den passer så godt i den lyse stil, så man må bare have sådan en. Jeg overvejer også at lave en mere til mig selv. Jeg vil sagtens kunne finde plads......

      Rigtig skøn helg
      Knus
      Charlotte

      Slet
  10. Charlotte dear, this wreath is absolutely gorgeous! Your mother must be so thrilled with it. I'm not sure I could have parted with it even to my mother :) I would really love to make one myself with my dried daffodil blooms. I would love to use your idea if that's okay?
    I can imagine how much fun your mother has with her friends! It's wonderful to have a group of women who can share their times with one another.
    I want to thank you so much for your lovely comment you left for me on my last post. You can truly understand the ups and downs that come with having a child with needs so unique. When I was younger, I wondered if I would have the strength to do all that was necessary for his care and his well-being, but I can honestly say that he has helped me grow much more than I have helped him. He is the joy of my life!
    sending warm hugs...

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you for the beautiful words you send me and welcome here on my blog June. So lovely a warm message to receive.
      Yes clearly use my idea. I have even dried the same flowers and will try my way with them. So you really must try. So, can I get some inspiration from you.
      Yes I can follow you to have a sick child. There are many emotions in play. But rising to the challenge and come so many different pleasures. I would not be without the experience and the close ties it creates. Do you have it in exactly the same way i think.
      Many warm thoughts to you

      Charlotte

      Slet
  11. Wauw! Hvor er den blevet smuk- mon ikke din mor blev meget glad ❤
    Dejligt at følge din kreativitet og jeg trak altså lidt på smilebåndet af "varanerne" hi hi..
    Rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have, ja den varan klub har skabt mange smil på læben.....
      Du kan tro min mor blev glad for den og den kom op på hæderspladsen med det samme.
      Med ordene, det var du lidt længe om, med et smil på læben........

      Rigtig skøn lørdag
      Charlotte

      Slet
  12. Kransen din er nydelig, Charlotte, elsker de duse fargene...
    Tenker moren din ble veldig glad for den,
    Ha en herlig høst weekend,
    Klem fra Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida for de smukke ord.
      Du har ret, farverne er så smukke, så sarte og så svage.
      Det var nu også lige før den ikke kunne forlade mit hus;))))))

      Rigtig dejlig lørdag til jer
      Knus
      Charlotte

      Slet
  13. Hej Charlotte.Så har du igen lavet en smuk ting.Smuk krans af de fine orkideblomster.
    Er sikker på at din mor vil elske den.Og fin historie om veranerne.
    I dag stormer det..........så håber tiden er til at lave lidt kranse.
    Rigtig dejlig weekend til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Jette:)
      Ja sikke et vejr, her stormer der vild og man burde gå ud og få sommeren pakket væk.
      Men syntes ikke rigtig energien er til det, i det her vejr.
      Det indbyder mere til hygge og varme.

      Rigtig dejlig weekend til jer
      Knus
      Charlotte

      Slet
  14. Hallo Charlotte,
    ein wunderschöner Kranz. So richtig Shabby. Ganz toll!
    Liebe Grüße und einen schönen Abend,
    Christine

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you sweet Christine

      Nice day to you
      Charlotte

      Slet
  15. Kære Charlotte.
    Det er en rigtig smuk krans du har lavet. Jeg vil også gå i gang med at samle blomster, for sådan en ville pynte på min gamle hattehylde, og sådan en krans kræver jo ikke gode fingre som en bundet krans. Men det lyder slemt med de brandvabler. Jeg har en stor aloe vera som er mægtig god til brandsår og andet og den venter bare på en ny ejer, så du må snart sende flytte forbi eller selv komme herover.
    Rigtig dejlig weekend til dig, søde Charlotte.
    Kærlige hilsner fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Eliane:)
      Ja med mit program for tiden og presset tidsplan så når de vabler jo at hele inden jeg kommer over........ Vi må satse på Flytte!
      Men har altid så gerne ville have sådan en plant. Nu ved jeg hvorfor jeg ikke har taget mig sammen. Din ventede jo på mig. Den har groet sig stor og stærk hos dig og fået masser af positiv energi. Så kan den komme til mig og blive drænet lidt. For med tre børn i huset er der nok den kan anvendes mod. Du er altid så sød og betænksom....

      En rigtig smuk søndag til jer også
      Knus
      Charlotte

      Slet
  16. Sikken en smuk krans. Begyndte faktisk at samle blomster sidst du viste din krans. Men jeg syntes, at det gik for langsomt, så jeg mistede tålmodigheden. Tænkte slet ikke at tigge visne blomster hos veninderne. Men heldigvis er der mange, der anskaffer den populære plante til jul, så der er håb for indsamlingen.
    Rigtig god efterårsferie.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tålmodighed er en dyd kære Susanne Josephine:)))))))))
      På den igen så du også kan få dig en smuk orkide krans.
      Spørg endelig veninderne, for næsten alle har orkideer og er man flere om at samle så
      går det enormt stærkt.....
      God efterårsferie til jer også.

      Charlotte

      Slet
  17. Din mor må blive så glad, for den fine krans. Tænker hvor mange blomster har jeg ikke bare smidt i skraldespanden fra alle orkiderne, men det er da slut nu, de må gemmes..... Ønsker jer en dejlig efterårsferie, min starter på onsdag, glæder mig. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro hun blev glad Carina. Ja nu er det med at gemme alle de visne blomster. For de kan gøre nytte og det er ren genbrug.
      Rigtig dejlig ferie til dig på onsdag, vi er jo tyvstartet:)))))

      Knus
      Charlotte

      Slet
  18. Hvor er den smuk. Nu er der vist ingen der længere smider de afblomstrede orkideblomster i komposten mere :-) Jeg har nogle blomster liggende i en lille kasse, men der er slet ikke nok til en krans.
    Er sikker på din mor er blevet meget glad for kransen. Sikke dejligt med sådan en klub hun er medlem af. Dem er der heldigvis mange af rundt omkring, jeg har i hvertfald ofte besøg af forskellige klubber.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Anette:)
      Jeg er selv blevet ret vild med den. Så overvejer nøje om der skal laves en til os også. Tror ikke to er for meget :-)
      Ja der er heldigvis masser af de klubber og de hygger. Jeg har selv et par stykker og faktisk kunne vi godt ligne varaner når vi sidder der og vender verdens situationen......

      Rigtig dejlig dag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  19. Såååå fint og jeg elsker hortensia ... og perfekt detalje med den lækre blonde
    Tak for ideen
    Annette

    SvarSlet