lørdag den 12. september 2015

Små roser





ROSER er helt vidunderlige, lige gyldigt om de er store eller små.
Jeg har mange forskellige roser i haven. Et har de til fælles.
Enten er de hvide eller også er de sart lyserøde.
Det skal altid være ROSER jeg kan tage ind og få mest mulig glæde af!
Roser kan pynte enhver ting op.



Jeg har arvet denne gamle tårnbuffet fra min onkel.
Han skulle flytte til Guatemala. Den var simpelthen for stor at slæbe med.
Det er nu 20 år siden og han er stadig ikke vendt hjem til Danmark!
Men skænken har en dejlig familie historie. For det er min oldefar, Tømrermester Nielsen
som har lavet den. Den stod flot i mørkt bejset  egetræ da jeg fik den. Men så blev den afsyret.
For 5 år siden blev den dyppet i det hvide kar! Som det sidste her i huset!
Jeg tror det havde noget at gøre med at oldefar jo havde lavet den så sirligt og nu ville
jeg så smører den ind i hvid maling. Men stilen og mit mod vandt...... 
Jeg har på ingen måde fortrudt det, bare en gang. 



Disse yndige ROSER har jeg i sin tid fået af min veninde. Hun gad dem ikke i sin have.
Så jeg gravede dem op og plantede dem. 
Jeg skal lige love for, at de gror. Det er vanvittigt.
Så det er bestemt uden dårlig samvittighed, de flittigt bliver skåret til en buket.



Over alt kan denne lille spinkle busk ROSE pryde. Det får den så bestemt lov til!



Skal der inviteres på kaffe og kage. Så er et bord fyldt med rosen hoveder og
kronblade bestem et smukt syn for gæsterne.
Selv til de gamle tallerkener fra Villeroy og Boch.




De gamle ballet sko fra det Kgl. Teater i København bliver kun endnu
smukkere ved at blive prydet med små rosen hoveder.
Brug jeres roser i haven, nyd dem inden de forsvinder. For nu er vi
jo gået i efterårs månederne!
Efter min helt fantastiske ferie i Tyrkiet, kan jeg virkelig se hvor meget
det hele har taget sig på en uge. Så det er nu alt skal nydes. For
efteråret puster os i nakken.

Rigtig skøn dag


Charlotte







6 kommentarer:

  1. Kære Charlotte.
    Jeg elsker historier, specielt når de kan hæftes på et eller andet. En historie får en genstand til at leve og blive noget ganske særligt. Jeg synes skænken er rigtig flot, den stråler så flot der hvor den står. Det bliver heller ikke dårligere at du er god til at sætte andre ting på som er med til at give det ekstra som den fortjener.
    Små roser er bare så kønne og ofte dufter de bare så herlige. Jeg får altid lyst til at stikke hovedet ned i en klasse af mange små roser og jeg må indrømme at jeg gør det ofte uden jeg egentlig tænker over det. Hvilket ofte skaber morskab i mine omgivelser. Man skal jo nogen gange passe på at der ikke er andre der har tænkt det samme. Jeg har selv nogle enkelte roser, bl.a lykkefund og en anden som også har små lyserøde, sirlige blomster hoveder.
    tak for dine dejlige billeder med dejlige historier
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Kirsten.
      Du er fantastisk til at skabe en fortælling ud fra det du læser og ser. Det hele bliver så levende.Tak for dine søde beretninger og dejlige indlæg. Elsker simpelthen at læse dem.
      Jeg kan tydeligt fornemme og se for mig når du dykker ned i roserne....... Jeg har nemlig samme "problem" :)
      Jeg gør det også ved krydderurter og min gartner siger at jeg altid stjæler al duften fra dem:)

      Rigtig skøn mandag til dig og dine

      Charlotte

      Slet
  2. Når man tager barnet i hånden, tager man moderen ved hjertet. Det er da vist præcis det din veninde har gjort. Hvis ens børn kæmper og de så får et lille frirum, bliver man da så lykkelig som mor. Varmen og solen er nogle gange lige præcis det der skal til for at klare hverdagens udfordringer. Roser er så skønne og fra ens egen have bliver de endnu skønnere :) Håber der kommer mere fra din smukke have. Tusind tak for inspiration, det ser så skønt ud.
    Rigtig dejlig søndag aften til dig og dine.
    Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligste Majbrit.
      Tusind tak for dine skønne kommentarer. Jeg bliver virkelig så glad når jeg læser dine beskeder. Det gør mig bare så godt :)
      Du kan tro der kommer mere på bloggen. Elsker at give inspiration og ideer videre til jer der værdsætter mine indlæg.
      Tusind tak for dine altid trofaste varme og dejlige kommentarer.

      Rigtig skøn mandag

      Charlotte

      Slet
  3. Hej Charlotte
    Hvor har du dog ret. Roser er vidunderlige og de kan virkelig gøre så meget for hyggen, udseendet på noget eller bare som et fantastisk lille pift til rigtigt meget. Og så dufter de jo vidunderligt :)
    Hvor er det smukke ting du her viser og det gamle skab er da helt fantastisk smukt :)
    Mange hilsner
    Lilian

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lilian.
      Tusind tak for din skønne besked. Så dejligt at du giver dig tid til at ligge så varm en besked. Bliver så glad hver gang jeg ser der er nogle der har taget sig tiden til at gøre mig glad.
      Roser er vidunderlige og hver enkelt er en lille gudinde som står så smuk og svajer i vinden. De er uimodståelige og slet ikke til at undvære.

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet