mandag den 29. april 2019

Pagten


Jeg har indgået en pagt.
- Og man skal holde hvad man lover.



I den tørre varme sommer sidste år, stod jeg troelige
hver aften med vandslangen.
Jeg brugte timer på at passe mine planter.
Man bliver bare så glad for den glæde de kan sprede.



Jeg lovede min lille og eneste kugleprimula at hvis den overlevede tørken.
Så ville den få et helt indlæg på bloggen, at shine sig i.
Man er vel kugle prinsesse primula og vil gerne shines.



Så det var med ekstra stor glæde at se den lille blomst overleve og 
blive fra en kugle til hele 5 i år.
Så glemmer man alt om vandregningen og smiler bredt.
Nu har jeg så lovet den søskende...🙈

Skøn dag og ny uge til jer alle
Klem

Charlotte


24 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Så håber jeg sørme, at den får søskende. Mine kugleprimula forsvandt efter nogle år, så det var nok ikke det rigtige sted, de stod. Der midt i skovens skygge, troede jeg var godt, men det var det ikke.
    Kram og dejlig dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Den må have søskende. Men har bare ikke fundet nogen jeg kunne lide
      Lisbeth. De har jo ofte mange farver og jeg er til de mere sarte.
      Så må på jagt.

      Skøn torsdag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Ej hvor er den da os bare smuk din Kugleprimula ❣ troede slet ikk der fantes sådan en fin Blomst 🌺
    Knuss og lækker uge ❣
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig.
      Jo jo det er en fin blomst.

      Skøn dag til dig søde
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Så fin den er. Godt den overlevede.
    Rigtig god dag.

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det troede jeg bestemt ikke i sommers.
      Men naturen kan overraske.

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Den er yndig, og den fortjener helt sikkert nogle søskende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør den altså.
      Men blomster mor her er så kræsen.
      Alt for kræsen :))))))

      Smuk dag i blæsten
      Charlotte

      Slet
  5. The first Primulas are always so wonderful!
    Have a happy week!

    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      And a lovely week back to you too.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  6. Måske jeg skulle havde indgået en pagt med mine to. For forrige vinter forsvandt den ene og de stod tæt på hinanden. Mystisk. Har faktisk flere tvillinge stauder, hvor den ene er forsvundet. Måske er min have kun til forkælede enebørn :-)))) Men sikkert er, at kugleprimula er en smuk forårsbebuder.

    Knus Susanne Josephine

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha forkælet enebørn.
      Ja måske er det rigtigt :))))))
      Så må du hygge ekstra om dem.

      Klem og skøn torsdag
      Charlotte

      Slet
  7. I can understand how happy you are feeling. I also feel the same, when I saw my plants are blooming.

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes it is so lovely.
      I just love spring and det beautiful flowers.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  8. Kugle prinsesse primula, ordspillet er fantastisk, og det er den også, stor smiler! Så dejligt at den nu kan få søskende, andre små kugle-prinsesser-og-prinser-primulaer <3
    Skønneste dag
    Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk ordspil.
      Lige til et nyt skilt i haven.

      Klemmer og skøn torsdag trods blæst
      Charlotte

      Slet
  9. Hvor er den fin - ja, den fortjener helt sikkert sit eget blogindlæg!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte.
      Ja den er altså så fin :)

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  10. Så søt den er, har hørt at primula kan være vanskelig å få til.
    Ønsker dere en fin 1.mai,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Håber du havde en skøn 1. maj.
      Her var der ret koldt.
      Håber at kunne finde nye primulaer til haven. Ved ikke om de er svære at holde..... Det er min den første.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet
  11. Ja man skal holde, hvad man lover og fin det er den 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde og jeg har endnu ikke fundet nogle søskende. De har bare ikke farven.......

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  12. Kære Fru Fryd ❤️
    Så dem sjovt nok for første gang i dag på planteskolen, men de var i en sørgelig forfatning. Dog nedsat men nej tak. Lovede dog mig selv, at jeg skal ha en - en gang. Nu ser jeg den så for 2. gang, og ved nu den skal være hvid. For hold nu op, den er smuk.
    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde.
      Ja den er altså så fin. Jeg er vild med den.
      Ville gerne have søskende til den. Men svært at finde farver jeg nyder.......

      Masser af krammer
      Charlotte

      Slet