tirsdag den 23. april 2019

Mindetavle


Frk. Pots har i en årrække overvejet en mindeplade for sin far.
Hvordan den præcis skulle udformes har hun længe grublet over
Hun har nu endelig fået modeleret en statue som fuldstændig
ligner Linus Pots på sit højeste, da han var 31. 
For det var her hans karriere tog fart.
Han er nu en meget tung sag. Men også meget smuk at have stående i haven.



Linus Pots betød utrolig meget for sin datter.
Han blev far i en sen alder.
Han var både hjertevarm og arbejdsom.
Netop en mand der kunne lære de gode dyder videre til en yngre generation .
Når Frk. Pots omtaler sin far, så er det med varme og respekt.



Han havde sine svagheder og netop disse er vidergivet til datteren.
Den smukkeste ceremoni af Hr. Pots profil blev afholdt i stilhed.
Blot husets beboer i  Villa Fryd og havens damer var indbudt til kagebord.
Frk. Pots stod op og holdt den smukkeste tale, hvor også
den største svaghed,  blomster og roser blev nævnt.



Den pensioneret lærerinde har mange planer for sin have
det stopper ikke her.
Så mon ikke der kommer flere skønne indlæg omkring Frk. Pots have.


Den bedste dag ønskes i alle fra hjertet
Knus

Charlotte


15 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er han flot. Så fint at Frk Pots fik mindestatue lavet. Godt det blev fejret med kagebord og snak om blomster.
    Glæder mig til at se og høre mere fra Frk Pots have.
    Hyggeligt skriv Fru Fryd ❤️

    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Henriette og så utrolig dejligt at høre fra dig igen.
      Tak for din skønne kommentar.

      Kæmpe kram
      Charlotte

      Slet
  2. Hvem der bare var datter af en hofmestergartner og havde lært af de hemmelige tricks. Spændende hvad Frk. Pots får udrettet i løbet af sommeren.

    knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh jeg ville også ønske det.
      Men kortene holdes tæt ind til kroppen.
      Jeg lover dig der kommer masser af mere fra den kant.

      Skøn aften
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Det er da en uhyggelig Buste og ha stående, skræmmende look.
    Men sød historie 💌
    Dejlig Onsdag
    Lise-Lotte Lund

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja jeg er heldigvis slet ikke enig.
      Jeg syntes han både er smuk og helt genialt at have sin egen byste i haven.

      Skøn aften til dig også
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Hvor er han fin, Linus Pots! Du er så dygtig til at finde smukke ting til huset og haven.
    Ha' en dejlig aften, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Gitte.
      Jeg er faktisk også ret glad for ham.

      Sov godt
      Knus

      Charlotte

      Slet
  5. Altså Charlotte har du selv støbt din lækre hof-mester-gartner? Og hvilke energi mon der nu tilføres haven, altså med sådan en mindetavle stående, det bliver spændende at følge med i.
    Du er god til at lave historier og fortællinger på hele jeres matrikel.
    Faktisk troede jeg da jeg så overskriften på indlægget at det var en mindetavle til din kære mormor, så blev en smule overrasket da jeg så det var til frk Pots far.
    Håber du har det godt
    Stort KNUS fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette, ja tak jeg har det okay.
      Det kunne også godt have været for mormor.
      Men nu skulle vi lige have Linus gjort færdig først.
      Jeg elsker at skrive og fortælle. Alt i vores hjem og have har en mening.
      Jeg kassere det hvis det ikke giver menening til mine små fortællinger og
      de elskede damer i haven.

      Sov god søde ven
      Klem

      Charlotte

      Slet
    2. P.s
      Nej jeg har ikke selv formet Linus :)))))))
      Han er virkelig tung. I hvertfald 15 kg.

      Slet
  6. Fin buste og sød historie 😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for del Lene.
      Jeg er vild med Linus og elsker jo eventyr.
      Forstår ikke altid at jeg ikke er født som prinsesse.

      Klemmer til dig
      Charlotte

      Slet