tirsdag den 9. april 2019

En ny tid


Her har været meget stille de sidste uger.
I lørdags tog vi den sidste afsked med mormor.
Jeg har lige haft behov for at finde mig selv igen.
Det har været et hårdt forløb på 6 måneder.
Nu er mormor det helt rette sted.
Jeg fulgte hende hele vejen. Hånd i hånd og med masser af kærtegn.
Da jeg lavede hendes bårebuket var det med masser af gode 
tanker og glade minder der kom i hjertet.
Nu starter en ny tid.



Mens mormor var syg sad jeg en dag og lavede kort
ja eller labels. Nogle ting kunne man lave der oppe.
For vi sad tit mens hun sov. På instagram blev der også postet vild.
Her har jeg stadsede en masse kort ud.



Det her kort har stor betydning.
det er gamle blonder fra mormor og en vintergæk fra hendes have.
Hun nåede at se mig lave dem.
Hun nød når jeg kunne bruge noget af hendes.
I skrivende stund ser jeg mormor i sengen med smil og klukker blidt
da hun får lov at mærke dette kort.
Den dag var vi på udflugt hen til vinduet, for solen stod højt og der var forår ud over parken.



Jeg lavede forskellige kort.
Her med hortensia.
Hun nød haven og naturen. Hun har lært mig at presse blomster
lige siden jeg var barn.



Elsker at have labels eller kort til at ligge.
Jeg bruger dem jo til alt.



Her har jeg lavet et kort til min barnegine.
Den står foran mormors spejl i stuen.



Jeg har også fået lavet ryge salt og har brugt mormors citron timian. 
Den er blevet plantet i min have.
Den har stået grøn hele vinteren. Det er utroligt.
Her bruger jeg også et af mine kort.



I lørdags brugte Albert-August også et af mine kort for at skrive sin sidste hilsen.
Mormor elskede lyserød og det gav børnene hende.



Nu må vi se frem ad.
Nu må mormor leve videre i vores hjerter, minder og tanker.
Jeg skal holde min første fødselsdag uden hende.
Det har Ida-Katrine og jeg lige talt om.
Det er lidt underligt.
Den her omgang har virkelig tømmeret familien sammen.
Meget meget positivt ment.
Så vi skal lære at leve med savnet og nyde dem der gider være i vores liv.


God aften ønskes i alle
Pas godt på hinanden

Knus

Charlotte


30 kommentarer:

  1. Hei kjære Charlotte, så vakre ord du skriver om din mormor..og så mange gode minner du har, det er godt å ta med seg.
    Livets gang kan være hardt, hun følger nok med deg mormoren din💕
    Nydelige kort du har laget, jeg kjøpte snøklokker i dag.
    Ha en god kveld,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Ja det er virkelig dejlige minder jeg har.
      Så mange skønne at gemme i hjertet.

      Masser af klemmer
      Charlotte

      Slet
  2. Så smukt skrevet og så smukke kort. Godt du tog dig af mormor til det sidste.
    Ja nu må familien videre, og det kommer I, men ting tager tid.
    Klem
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Ja ting tager tid. Kan godt mærke at der ind i mellem er nogle ting
      der skal tænkes en ekstra gang igennem.
      Tak for dine søde ord.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  3. Sikke et smukt indlæg, Charlotte ❤️
    Knus fra Nana

    SvarSlet
  4. Kondolerer søde �� Knus og varme tanker til jer ❤️

    SvarSlet
  5. Tusinde tanker til dig og familien.
    Det er en meget smukt fortælling om de små ting i den sidste tid. Du vil gemme de fine og dejlie minder i dit hjerte - og tænker på både hendes blomster, kortene og alt hvad hun har lært dig.
    Stort knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine smukke ord Susan.
      Ja du kan tro jeg vil gemme, huske, mærke og bruge alle de fine minder på bedste vis.
      Så underligt at hun ikke er blandt os på jorden mere.

      Klem og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  6. Kondolere til Jer alle 💟
    Sød fortælling og dejlige minder, som nu i dit hjerte er gemt.

    Kæmpe Kram
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte for dine søde ord.

      Klemmer
      Charlotte

      Slet
  7. Sikke nogle skønne kort du har lavet - så smukt hvad du skriver her. Det gør ondt at miste sin mormor, selv om du vidste det ville ske snart.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Ja det gør virkelig ondt. Selv om vi var forberedte.
      Hun blev lovet 3 uger men fik 6 måneder.
      Så vi havde masser af tid at sige farvel.
      Hver dag blev brugt som den sidste.

      Klemmer til dig
      Charlotet

      Slet
  8. Så fine kort. Det er dejligt at skabe gode minder fra dem man holder af 💕 Godt I fik en masse timer sammen, og hvor var det godt, du gav din mormor glæde til det sidste.

    Kærlige tanker og knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Lone.
      For alle de fine ord og din støtte.
      Tak også for den smukkeste buket.

      Klemmer til dig
      Charlotte

      Slet
  9. Kondolerer. Godt du har masser af gode minder om din mormor som du kan tænke tilbage på når hun er savnet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rita.
      Du kan tro jeg jeg tænker og mærker efter.
      Der er heldigvis masser af skønne minder og de vil blive brugt altid.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  10. Forunderligt at noget så trist også kan være fyldt med positive minder. Men godt at din mormor endelig fik lov til at give slip. De smukke kort skal gemmes til specielle lejligheder med den historie bag produktionen. Nu skal det blive godt med en forhåbentlig dejlig lang sommer med plads til en masse hygge med familien.

    Masser af kram fra Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret.
      Der var utrolig meget positivt i den her proces.
      Det skal man virkelig huske på når man er længst nede.

      Klem og skøn torsdag
      Charlotte

      Slet
  11. Det er trist at miste, og du har været heldig at have din mormor længe, så du også har haft glæde af hende som voksen. Der bliver et mormorformet hul i hjertet <3
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg love dig Karen. Der er et stort hjerteformet hul.
      Men samtidig så har jeg hende også ved min side altid.
      For jeg fik vielsesringen og har nu både mormor og morfar i min hule hånd.
      Er så beæret over den ring blev min og bærer den for evigt.

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  12. Thinking of you and your family. <3
    I like the labels a lot.

    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
  13. Mon det er din mor? Eller din mormor? Lige meget.... det er meget smukt.
    Hilsen Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Bodil.
      Det var og er min mormor.
      Total åndsfrisk og den mest aktive ældre dame jeg har kendt til nogensinde.

      Smuk dag
      Charlotte

      Slet
  14. Det er hårdt at miste og især en person der har betydet så meget for dig som din mormor. At hun er med dig ialt hvad du laver er tydeligt og det er nogle meget smukke kort som du har lavet. Knus og varme tanker til jer i denne svære tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth hvor er du bare sød.
      Hun fylder ret meget lige nu. Der er et stort hul i hjertet som forhåbentlig
      bliver fyldt af glade minder med tiden.

      Smuk weekend til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  15. very sweet memory, and your lovely creations.

    SvarSlet