fredag den 26. april 2019

Frk. Pots Have


Som jeg fortalte i sidste indlæg. Så har Frk. Pots
masser af nye tiltag i sin have.
Nu har hun fået rejst en mindetavle af sin far
Og i påsken knoklede vi med at lave hendes indgangs portal færdig.



Vi han nu byde velkommen til Frk. Pots Have.
Ja eller selve pergolaen. For haven roder stadig en del.
Pergolaen er bygget til de 4 klematis der står ved hver stolpe.
De vil lukke hele indgangen til og det vil blive en hule
man skal igennem for at komme til en eventyrlig verden 
fyldt at Frk Pots inderste ønsker.



Skiltet er lavet ud af en gammel ende fra en hestevogn.
Bogstaverne er  kobber fra gamle gravstene.
Lidt vind og skæve og i forskellige størrelser.
De er købt hos en jernhandler.
Langt billigere end alle de markeder jeg har set bogstaverne på.
Der er virkelig gået sport i det for de står til 15-20 kr. stykket.
Det er jo lige før det er hvad man giver for dem alle hos jernhandleren.



På enden af stolperne har jeg støbt beton kugler.
Fyldt med stjerne. 
Den når jo nærmest til himmelen den her pergola...



På toppen er der lagt rivenet.
Så de smukke klematis kan lukke den helt.
Med tiden kommer der også en overraskelse ned i midten.
Men det har vi ikke lige nået endnu.



Frk. Pots er lykkelig.
Endelig sker der noget af det hun længe har ønsket.
Hun er en meget beskeden dame.
Så når hun endelig får krænget sine ønsker ud.
Så gør jeg alt hvad der står i min magt for at opfylde dem.
Tro mig der kommer meget mere.

Vil lige sige at jer der følger mig på instagram har jo set
hvordan der er blevet knoklet i påsken på haven.
Hop ind og følg mig der. Ligger hver dag foto op af min dag.

Den bedste weekend ønske i alle

Knusssss

Charlotte


21 kommentarer:

  1. Det er bare så flot og bliver en drøm når planterne får blomster.glæder mig til at se når pavillonen kommer op.knus herfra

    SvarSlet
  2. Unknown er bare mig fra min tablet hilsen Leila Egebjerg

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det bliver smukt Leila. Jeg har jo set det før og det er så store klematis.
      Alt bliver lukket til. Derfor skulle der også bygges en ny.
      Vi knokler i forhaven. Men det er et stort arbejde. Men skal nok blive flot når vi når enden.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Spændende og venter med længsel på at se hva det ender ud med ❣🌹
    Dejlig weekend
    Og Knuss fra
    Lise-Lotte ❣🌹

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhh det gør jeg også Lise-Lotte.
      Der kommer jo altid nye ideer hen af vejen.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Altså jeg kan nu godt forstå, at frk. Pots er lykkelig, tænk at hun har dig til at lave alt det fine for sig. Hun er godt nok heldig :) Du er så kreativ og forstår at finde tingene, så det kan gøres lidt billigere :) det kan vi lide.
    Krammer og dejlig weekend
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro hun er glad Lisbeth.
      Hun svæver hen over det tørre græs med sin lille kurv og saks.
      Men der er ikke meget hun kan gå og nippe af endnu.
      Vi elsker det er billigt og det er bestemt i frk. Pots ånd.

      Klemmer og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Hvor er det dejligt for Frk. Pots at hun får sit ønske opfyldt <3 Det bliver så godt. Elsker dit skriv, jeg fornemmer stemningen fuldstændig <3
    Rigtig dejlig weekend <3
    Kærlige hilsner,
    Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare utrolig sød Annastasia.
      Tak for du skriver det til mig. Bliver så glad.
      Det er nemlig stemningen omkring Frk. Pots jeg gerne vil have ud.

      Smuk weekend
      Klem

      Charlotte

      Slet
  6. Hvor er frk Pots heldig, at bo hos en der kan opfylde hendes drømme. Glæder mig til at se når klematisen blomstrer :)
    Rigtig smuk weekend til jer.

    Knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone.
      Jeg vil nu sige at jeg er rigtig heldig at have Frk. Pots og alle hendes skønne ideer.
      Hun er det menneske vi alle stræber efter. Varm og betænksom.
      Er så glad for hende.
      Kan love dig det bliver smukt med de klematis. Elsker når de lukker sig sammen om indgangen til en ny verden.

      Klemmer og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  7. Så fint det blir i frk Pots have, hun må være riktig fornøyd🌸
    Herlig å lese din fortelling, har du støpt bysten av Linus selv? Den er flott,
    Ha en fin weekend,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Nej det er en kunstner der har støbt ham. Står initerialer men ved ikke hvem han er.
      Har nu heller ikke undersøgt det. Men syntes han var så fin og passede perfekt i haven.

      Masser af klem og skøn helg
      Charlotte

      Slet
  8. Du er simpelthen så go Charlotte, og jeg elsker at høre hvordan du finder og bruger tingene, det kaldes vist fra skrot til slot!
    Ihh altså som der sker en masse på jeres matrikel, et helt forrygende smukt og spændende paradis i får skabt jer:-)))))
    Ha den bedste weekend
    Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Anette. Tak for de smukke ord. Bliver bare så glad.
      Ja vi arbejder i døgndrift. Så snart tiden er til det.
      Nu er det jo ikke længe til jeg skal på job. Så disse ting skulle gerne være færdige og klar.
      Men vi håber at kunne skabe vores eget lille paradis og med en have der bliver lidt nemmere at holde.

      Klemmer og skøn weekend
      Nu med masser af vand

      Charlotte

      Slet
  9. Hvor er det blevet flot. Vandvittige smukke bogstaver. Det bliver eventyrligt med klematisserne. Jeg elsker pergola'er, men synes ikke rigtigt at det passer til vores have, som den er lige nu. Men tilgengæld er der blevet sat en lægte op på terassen, som blåregnen godt må kravle hen af. Rionet er en fantastisk opfindelse. Har fået det op af vores plankeværk og er ved at bestemme mig for planterne. Har fået overtalt manden til at plankeværket skal være hvidt, man bliver jo inspireret ;-)
    God arbejdsweekend, håber på tørvejr indimellem.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja man bliver vel inspireret :))))
      Hvor er jeg glad for det......
      Jeg har lige sået alle mine frø op af vores plankeværk. Håber det bliver flot.
      Der er selvfølgelig tre hvide roser. Masser af hvide ærteblomster og hvide skærmplanter samt dufte liljer også hvide. Glæder mig sådan til at se det til sommer.
      Min blåregn i hvid er desværre død. Den er ellers så utrolig smuk. Der missunder jeg dig og så duften....

      Skøn søndag
      Klemmer

      Charlotte

      Slet
  10. Ja, nu kan man godt forstå, at frk. Pots er lykkelig - så dejligt at læse, hvad du skriver!
    Håber, du har haft en skøn weekend!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Du kan tro hun er lykkelig. Hun nyder haven og mangler nu bare noget varme så hun kan få gang i krukkelivet og hendes yndlingsblomster kan komme frem. De fylder det hele i driverhuset.....

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  11. Jeg forstår Frk Pots. Selvfølgelig er hun lykkelig. Hvem ville ikke være det? Ja jeg spørger bare. Jeg ville i hvert fald være /blive super glad for sådan en smuk forandring til min have/sted. Og jeg ville være så taknemmelig over at nogen gad lave så stort et stykke arbejde for mig. At være tænkt på i hver en detalje. Ting der var nøje udvalgt, kreeret og pusler om i forbindelse med det hele.
    Er nu ganske sikker på at Frk Pots er taknemmelig ❤️

    Flot arbejde Fru Fryd. Glæder mig til at se når pergolaen blomstre.Og til at se, hvad der ellers sker. Mon ikke også Frk Pots bliver aktiv nu hun kan nyde arbejde og rod er væk �� Nu kan hun nyde i fred og ro til Fru Fryd finder på nye projekter ❤️

    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle de smukke og varme ord Henriette.
      Jeg lover hun er lykkelig og allerede nu er stopperne halvt dækket af klematis.
      Det bliver et smukt syn og jeg lover at ligge et foto ind når tiden er her, hvor alt stråler.
      Frk. Pots venter på varmt vejr. Hele driver huset er fyldt med smukke blomster. Men frosten har racet her og en del roser har måtte lade livet :(

      Så om et par dage tør vi pakke blomsterne ud.

      Knus og dejlig dag til dig og dine
      Charlotte

      Slet