tirsdag den 16. april 2019

Havearbejde


Det er virkelig en fantastisk tid vi går i møde.
Nu kan vi begynde at tage ind fra haven.
Begynde at nyde lidt blomster fra vores have igen.
Der skal ikke meget til for at trylle stemning frem.



Jeg er gået igang med at hakke kanter.
I Aalborg kommune har vi alle sådan en skræller her.
Den bliver tømt en gang om måneden.
Så her er det virkelig med at fylde det tunge i.
Så jeg ikke selv skal slæbe det tungeste på forbrændingen.




Jeg hakker og hakker luger og planlægger.
Men tiden er ikke med mig. Jeg er bare for langsom!
Ukrudt er super god i vores have til indenom overhalinger.



Roserne er klippet ned.
30 cm over jorden.
Det gjorde helt ondt for de var blevet høje.
Men Rosenfeen fik mig overtalt.
De har fået bio gødning og NPK.
Vi er igang og de gror så flot.



Ja ups så sneg der sig lige 6 roser mere i haven.
Jeg er stor slem.
Kan bare ikke stå for roser. Nu har jeg 75 i haven.



Så min rosenliste og have plan er opdateret.
Den kan i finde her.



Da roserne skulle plantes ja der gravede jeg en halv Ford,
to cykel hjul og en dør op.
Det gør vi hver gang der skal graves dybt.
Det er virkelig nogle slemme fyrer der har haft grunden før.
Vi er sikker på at på et tidspunkt finder vi et lig!



Vil lige vise en stolthed.
Se lige min New Dawn, hvid.
Det er vildt så stor den er blevet siden efteråret.
Min thermokasse må virke godt.

Nu vil jeg ønske jer alle en skøn dag i påskesolen
Klem

Charlotte


15 kommentarer:

  1. Godt at se, at der er gang i havearbejdet og at rosenlisten bliver større. Mon ikke du har haft besøg af rosenfeen, det tænker jeg, da du både er blevet vejledt i klipning og har 6 potter stående. Nu må jeg ind og se, hvad du fik denne gang.
    God plantning
    Stort knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Øv jeg kan jo ikke se, hvilke roser, der er i de 6 potter, det må du lige fortælle om, jeg må jo se, hvad Jas byder på i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Lisbeth.
      Nej nej har desværre ikke haft besøg af rosenfeen.
      Det ville ellers have været dejligt.
      Vores korrespondance er pr. mobil eller sms.
      Det køre glimrende. Hun er så utrolig god til at fortælle mig hvad jeg skal gøre.
      Disse roser er da jeg var på en plante skole. Der er altid fristende tilbud.
      Queen Elizabeth
      Bitten Clausen
      Nina Renaissance
      Royal Copenhagen
      Gråsten
      Jaqueline du pre.

      Disse var skønhederne. Sorry jeg glemte at skrive dem :))))))

      Skøn aften
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Spændende Charlotte når der kommer Blomst i det hele 💟 bli'r smukt..

    Vil ønske dig og Familien en dejlig Påske 🐣🐥

    Knuss
    Lise-Lotte 💟

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og så meget i lige måde Lise-Lotte.
      Ja vildt spændende.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  4. Godmorgen skønne dig, din have den er så fin allerede. Det er altid så godt når man får klippet kanterne. Og du er foran mig, jeg har ikke fået givet NPK endnu. Vi har ikke haft regn og der er ikke tænd for vandet i kolonien endnu, så jeg må vente.
    Din hvide New Dawn er da sindssyg flot. Den får vi nok at se noget mere til nå den blomstre.
    Husk altid at komme med navne når du køber nye roser :) vi er alt fornysgerrige til at bare et billede.
    Kæmpe knuser til dig .

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha søde Rosenfe.
      Jeg vil huske det jeg vil huske det.
      Glemmer det aldrig mere :))))))))))

      Queen Elizabeth
      Bitten Clausen
      Nina Renaissance
      Royal Copenhagen
      Gråsten
      Jaqueline du pre.

      Glæder mig til at stifte bekendtskab med dem.

      Smuk dag skønne dig vi skal hygge med familien og have skønt mad

      Charlotte

      Slet
  5. Åh, ja, det er en skøn tid lige nu (den ville være endnu skønnere hvis den trælse nattefrost ville stoppe) hvor haven vågner til en ny sæson. Til lykke med de nye roser! Må jeg spørge hvor stor jeres have er? (75 stykker må alligevel fylde lidt :-) ). God påske til jer!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Ja de fylder men syntes slet ikke nok. Har plads til mange flere.
      Jeg har jo en hel urørt forhave. Så der bliver masser af plads når den skal ordnes til sommer.
      Mener vores grund er 1200 m2. Selv om vores hus er stort og fylder godt på grunden.
      300 m2 så er det jo et meget højt hus og flere etager. Så syntes jeg har en okay have.

      Glad påske til jer
      Charlotte

      Slet
  6. Hvor lyder det skønt, at du har 75 roser! Og så er jeg lidt misundelig på jeres haveaffaldsordning - den måtte vi gerne have også her. Det er en rigtig god idé, at du bruger den til alt det tunge!
    Ha' en dejlig forårsdag, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en skøn ordning Gitte.
      Faktisk var det fordi den container i sin tid var til papir.
      Så fandt man ud af at de skulle se anderledes ud.
      Så skrev de rundt til os indbyggere at havde vi lyst måtte vi beholde den.
      Hvis vi inden en uge gav dem svar. Så kunne den blive om konverteret til haveaffald.
      Tror ikke der var mange som læste brevet til ende.
      For ser ikke ret mange af dem.
      Men vi er så glad for vores.

      Smuk Skærtorsdag
      Charlotte

      Slet
  7. Du gir' den da også fuld gas. Men beskæring af så mange roser tager da også en hel del tid. Synes der er ekstra meget ukrudt i år. Det har høj prioritet her, inden det smider frø. Må se om jeg kan komme ud med NPK og vandkande i løbet af påsken. Mine roser er ikke nået så langt efter beskæringen. Håber manden kan lokkes på planteskolen. Jeg skal nu blot have en enkelt rose og et par klematis.

    Rigtig dejlig påske
    Knus fra Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh det er så hyggeligt med planteskole tur, men altid så dyr for mig.
      Kan ikke rigtig holde igen :)))))))
      Nej syntes ikke det tager ret lang tid med at beskære roser. Men som man bliver stukket.......

      Skøn Skærtorsdag til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  8. Spændende at følge med i. Er dog sikker på det bliver godt :)
    God påske
    Kh Birgitte

    SvarSlet
  9. Sikke du knokler. Ser godt ud. Men ja det tager lang tid.. Da jeg så dine udgravninger tænkte jeg, som du. En dag graver de vel et lig op.... Måske jeg læser for mange krimier.
    Ville være rart hvis du gravede lidt små ting op, du kunne bruge.
    Jeg kan desværre ikke rigtig gå til den i haven i år. Fik en ryg operation i marts (nr 2 indenfor 7 mdr) Så må være lidt forsigtig..Lidt kan jeg, men slet ikke hvad der er nødvendigt. Øv, men vigtigst er det, at jeg har det bedre end før operation ❤️
    Men når jeg laver have arbejde, så har jeg lydbog i ørerne. Love it !

    Lige nu ser jeg han, hun og drømmeslottet. Og det fik mig til at tænke på dig. Ikke deres valg af farve men alle deres kreative og til tider vilde projekter ❤️

    Tillykke med dine nye roser. Snart er det Fru Fryds Rosenhave. Endnu en blomst, jeg ikke rigtig kan holde. Men er vild med roser. Der er så mange, helt vidunderlige. Både hvide, farvede og duftende.. Så en utrolig smuk en i et blad forleden. 2 farvet - lilla. Måske jeg skulle prøve bare en.
    Jeg har jo ikke en fin oversigt og ej heller styr på hvad passer sammen. Har muligt og umuligt blandet. Noget kommer igen andet gør ikke, men så har jeg prøvet det.
    Jeg kan jo selvfølgelig godt se hvad passer sammen, forstå mig ret. Dit ser jo fuldstændig smukt og vidunderligt ud. Så flot når det hele passer sammen.
    Folk med Ocd ville nok få et angst anfald hos mig... Og rigtig have mennesker ville sikkert tænke, hold da op en farve forvirring og den der kan da ikke stå der, den der burde ha surbund, de der burde stå bag dem der osv. Hi hi. Men ja det min have og jeg planter, hvor jeg kan, når jeg finder en fin blomst. Og hvert år er jeg spændt på, hvad kommer op.
    Så det er mig der luger, for manden han tror det meste er ukrudt..

    Kh Henriette

    PS. Nu fik jeg lige læst nogle dage tilbage og spammet dig lidt Kære Fru Fryd ❤️ Nu det Go Nat.. Vender frygteligt tilbage, som en Forglemmigej

    SvarSlet