fredag den 3. maj 2019

Forglemmigej




Maj....  
sikke tiden den går.
En meget anderledes april er nu gået.
Vi har oplevet meget den sidste måned.
Genforening, fødsel, død, sorg, glæde, forventning, kærlighed. 
Ja vi har mærket livet. Helt tæt på.
I får et billede af nogle af de ting jeg har lagt på instagram i april måned.
Man kan vist kalde det april haven Hos Villa Fryd.




Jeg er stor fan af Forglemmigej.
Så let og sart står de i vinden og svajer.
Selv den lyseblå er skøn.



Den er fast inventar på verandaen hvert forår.
Sammen med Bellis som jeg også ynder.
Den må have vist den var velkommen hos os.
For pludselig så jeg mellem sokkel og fliser, at den selv har sået sig.
Den er kærkommen og får lov at stå der.




Fantastisk at nyde forårssolen på verandaen. Det er som at være i Spanien.
Vi nyde udsigten og sol.
Det var så i sidste uge.
Lige nu løber jeg rundt og dækker blomster for frosten.



Smuk dag til jer alle.
Lad os krydse alt for at der ikke bliver vild frost og sne de næste dage

🍀🍀
Klemmer


Charlotte


16 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Du skulle se mine forglemmigejer de står i hobevis i bedene, det er så smukt med alt det lyseblå tæt sammen. Det er blevet koldt, hvad mon du dækker af? Ja lunere vejr krydser vi fingre for, det ser desværre ikke ud til, at det hjælper.
    Krammer
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh ja måske jeg skulle plante dem i haven Lisbeth.
      Det har jeg faktisk slet ikke tænkt på.
      Jeg dækker alt det ned jeg kan. De to mindste æbletræer kan stadig dækkes med tre fire tæpper.
      Alle sommerblomster er i driverhuset og de krukker der er umulige at flytte er der bobleplast om.

      Smuk 4. maj
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Så smukke billedet fra din have! Her nyder vi også forglemmigejerne i øjeblikket.
    Ja, sikke en kulde. Her fik vi hagl i går.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte for de smukke ord.
      Her er virkelig koldt. Det er både blæst, hagl og sne vi ser her.
      Utroligt i maj.......

      Krammer og smuk dag
      Charlotte

      Slet
  3. Ja det var så skønt med sol og varme i April. Vi skal også havde dække blomster til,det er lidt surt med den kulde der kommer nu,men mon ikke det snart ændre sig igen. Jeg er mest til varme. Hygge til jer i det hvide slot. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jehg lover jeg også er mest til varme.
      Jeg stornød sidste sommer. Det er pragtfuldt.
      Det her vejr er slet ikke mig og AA er så utrolig dårlig så snart vejret skifter så drastisk.
      Klemmer til jer og smuk 4. maj

      Charlotte

      Slet
  4. Armen, altså, hvor er det irriterende at det er så koldt om natten! Jeg har lige været på planteskolen efter 100 m2 fiberdug. Og nu skal jeg ud at dække alle mine babyplanter over. Det er smukke havebilleder, du viser. Og, ja, engang imellem bliver livet meget intenst. Godt at I også har oplevet en masse af alt det gode <3
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hold nu op Nana, du har jo en del planter at tage hånd om.
      Håber ikke de har taget skade.
      Mener det er de sidste par døgn vi går ind i nu med kulde.

      Lykke til med arbejdet
      Klem

      Charlotte

      Slet
  5. Forglemmegei er en av mine absolutte favoritter, Charlotte, den er skjønn, har mange i hagen.
    1.mai var helt nydelig her, men i dag snør det..
    Er mye kaldere, håper det blir mildere snart igjen, skal uansett så erteblomster.
    God helg,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så smuk en forårsblomst Ida.
      Her er også meget koldt. Frost, hagl og sne.
      Så planterne er pakket ind for tiden. Men tror snart det er slut.
      Jeg har sat alle mine ærteblomster. Håber ikke de har taget skade.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet
  6. Smukke Have billeder 🌺 Maj er som regel os en fantastisk måned, hos os er der 2 Fødselsdage 🇩🇰🇩🇰

    Maj Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en smuk måned og en af de smukkeste med blomster.
      Jeg elsker maj så meget. Bare ikke lige det vejr vi har nu.
      Vi har også mange fødselsdage i maj. Ida - Katrine har fødselsdag og Mads-Emil samt alle de andre.
      Tror vi kommer op på 5 i maj..... Ej lidt snyd Madsen har faktisk først 1. juni..... men det er næsten maj :))))))

      Klem og smuk 4. maj
      Charlotte

      Slet
  7. Ja indimellem får man lov til at opleve livet på godt og ondt. Så gælder det om selv at mixe lidt mere af det gode ind. Det er ikke alle mennesker der har den evne, men det har du bestemt på alle planer. Og fantastisk at du deler med alle os andre. Glæder mig til at se resultatet til sommer. Kan se for mig hvordan du spæner rundt med spande, skåle, lagner, tæpper og garanteret også gryder for at skåne sarte planter.

    Rigtig god weekend
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Susanne Josephine.
      Så dejlige varme ord.
      Jep jeg spæner rundt og naboen (vi har jo fået ny)
      De må tænke..... hun er sindsyg. Nu fåer de små æbletræer tæpper på om aftenen.
      Den syriske rose en stor pose af bobleplast og alle de sarte blomster står i driverhuset.
      Tror faktisk de er ret forundret. :))))))))
      Men her hos os har vi nok alle en snært af sindsygdom :))))))))))))

      Krammer og smuk 4. maj
      Charlotte

      Slet
  8. Glemmer dig ej Fru Fryd ❤️
    Elsker Forglemmigej.. De er så fine, og utrolig lette at holde. Og så kommer de igen år efter år. Flere og flere. Det lige mig. Mine er dog blå. Og dine selvfølgelig hvide ❤️ (Vidste ikke de fandtes i hvid) De er vel nok smukke. Hvid og smuk selvfølgelig er de hos Villa Fryd ❤️
    Jeg må ha fat i nogle hvide. Ved lige hvor de skal stå. Eller i hvert fald hvor de skal plantes, og så går/så de jo deres egne veje.
    Jeg har nydt solen i dag. Var en tur forbi planteskolen. De havde fødselsdag, men de gode tilbud var revet væk. Ville ha haft orkidéer og lidt til haven.
    Kom hjem med 3 lavendler (de sidste 3) En art jeg ikke kender, men fik anbefalet. Jeg spurgte til hvordan man holder lavendler i potter,for de visner for mig. I jorden har jeg ingen problemer. Gartneren fortalte om den forholdsvise nye art, så dem måtte jeg jo prøve. Blomsten er mindre og mere rund. Så det er spændende, om jeg kan holde dem.
    Hvem der bare sad der på din fine hvide altan ��
    Jeg skal ha læst op på dine indlæg. De popper ik op ret tit, og ja så kommer jeg åbenbart ikke ind og læser...

    Men glemmer dig ej ❤️

    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lyder det som en skøn lavendel. Den har jeg slet ikke hørt om Henriette.
      Du må altså lige gå ind og skrive et navn. Kunne godt bruge lidt lavendel i haven :)
      (ud over dem jeg har )
      Underligt du ikke får pop op på mine indlæg. Måske du skal trykke at du ønsker notifikationer. Det ved jeg mange andre har skulle. Fb laver konstant om.

      Masser af klemmer til dig
      Charlotte

      Slet