søndag den 29. november 2020

Den gode advents tid


Nu kommer den skønne december tid.
Midt i mørket tændes der lys, pyntes op og glædes.
Her i huset er det anderledes end de andre år.
Når man er væk hjemmefra i de lyse timer så kan det være lidt svært at nå.
Men jeg er i gang!



Vi har fået noget fuldstændig fantastisk.
Enten er man til dem eller ej.
Men jeg elsker Cypres. Speciel denne Arizonica.
Vi har ikke bare købt den.
Det er endnu en gave fra sølvbryllupet.
Den har et helt specielt sted, at skulle pynte op.



Nemlig i første omgang i vores 3 meter høje fuglebur.
Dette er også en gave fra sølvbryllupet.
Noget jeg havde ønsket mig fuldstændig vanvittigt.
En prototype de havde i kommission for at se om de kunne sælges.
 jeg ikke ved om der laves flere. For ingen ville købe buret.
Ida-Katrine havde opsnappet ønsket og givet det videre.
Så de var nogle stykker der var gået sammen om gaven.
Kim har nu lagt sten under og buret er monteret forsvarligt fast.


 

Prøv bare at se låsemekanismen.
Jeg elsker alt ved det bur.
Madame La Ferallis klapper i sine små hænder,
over hun har fået noget så smukt ved sin indgang.
Jeg deler hendes begejstring.
Også over at den del af haven nu tages i brug.



Buret er pyntet i natur.
Smukke lav grene, kogler og mos.
Samlet på en skøn dag med kollegaer i skoven.
Nu er jeg blot på jagt efter en hvid lyskæde.
Ret svært!
Men en sort ville ødelægge hele indtrykket af det smukke bur.



Så tager jeg hul på sidste uge på job.
Vi har lagt de sidste gran.
Alt blev nået inden 1. søndag i advent.
Som traditionen byder sig.
Jeg fik sågar lov at lave en advents krans til kirken.
På fredag bliver jeg vinter fyret og skal gå hjemme nogle måneder.
Det er godt nok underligt og også sørgmodigt.
Kommer til at savne kollegaer, den friske luft, stabilitet og job glæde.
Men der er heldigvis ikke  sååååååå længe til marts......



I dag er der så advents tid.
Kransen er bundet.
I år er jeg til det helt enkle og traditionelle.
Ville faktisk ikke have haft de hvide franske linnede sløjfer på.
Men det syntes Kim nu høre sig til.
En stor  tyk skøn håndbundet nobilis krans går man aldrig fejl af.
Kan mærke at jeg gerne vil kunne se det oprindelige i traditionerne igen.
I stedet for at dække det til i pynt.
Her dufter så utrolig skønt. Men den rummer også 7,5 kg gran.
Her i huset skal der være masser af advents hygge til brunch.
Sådan som vi altid har i min familie.
I år mangler vi dog de to store børn.
Dem er der sendt pakkekalender til.
Så det skal nok blive en skøn søndag.

Ønsker jer en fantastisk 1. søndag i advent
Husk at nyde det. Julen går alt for hurtigt
Klem





  

13 kommentarer:

  1. Du er fantastisk til at pynte op, Charlotte. Jeg må indrømme, at jeg er mere doven, men jeg nyder at se alt, hvad du finder på.
    Når du fortæller om duften af gran, må jeg have mig en adventskrans - savner denne juleduft.
    Det er dejligt at læse om din glæde ved jobbet.
    Kram og rigtig god adventssøndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare altid så utrolig sød. Så utrolig trofast.
      Altid er du sød at skrive til mig. På så skøn en måde. Tusind tak Gitte.
      Håber du har fået dig en krans. Det er så vildt hyggeligt.

      Skøn mandag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Jeg har det som Gitte, jeg gør i det hele tage ikke meget ud af at pynte til jul, men sådan er vi jo forskellige. Dit bur er flot og pyntningen ligeså.
    Tænk at du er vinterfyret, men godt du skal tilbage igen, nu skal du i det mindste ikke gå og fryse derude, og inden du ser dig til, er det 1. marts.
    Klem og skøn søndag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Lisbeth.
      Ja nu er det så endeligt. Min første dag som ledig......
      Syntes det er så underligt. Tror jeg har fået dagpenge mellem to job engang i to uger.
      Inden jeg fik børn. Så det er nyt og mega besværligt. Bare tanken får mig til at se sort.
      Dejligt jeg er genansat. Men der går lige nogle måneder.
      Må sige den sidste uge har været voldsom kold.
      Intet tøj har kunne holde kulden ude.

      Klem og en skøn lørdag til jer
      Charlottre

      Slet
  3. Åh så fint det hele er. Prøv at kigge på Rikkitikki.dk om ikke der er en hvid kæde der duer :). Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for et godt fif Carina.
      Var tilfældigvis i Bilka og der kommer jeg aldrig.....
      Hvide kæder til en Vejgård dollars.
      Hvad er oddsene.
      Nu skal den op i dag.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
    2. Herligt, hvor var du heldig 😊. En vejgård dollars hvad står sådan een i idag på markedet 😂. God weekend. Knus Carina

      Slet
  4. Så vakkert pyntet, Charlotte, elsker din granbarkrans. Jeg liker også best det enkle.
    Det fugleburet er jo helt fantastisk, en dekorasjon i hagen. Det er så koselig nå å tenne lys i hagen og om kveldene.
    Bloggingen min går i sneglefart, men det kommer da et innlegg innimellom. Energien er ikke helt på topp,men det blir nok bedre. Leser alltid dine innlegg selv om jeg ikke skriver kommentar.
    Ønsker deg og dine en hyggelig adventstid.

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde besked Ida.
      Ved du hvad. Her går tingene også ret langsomt.
      Til tider har man bare andet at foretage sig end blogland.
      Vi kan ikke være alle vegne, desværre.
      Satser på jeg får lidt mere tid nu, hvor jeg er vinter hjem sendt.

      Klem og en dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  5. Uhh det sølvbryllup har været så indbringende, i har fået så mange lækre ting, og det fuglebur er så vildt SMUKT, og som skabt til den hvide dame og mand. Det er overvældende romantisk.
    Fedeste adventskrans, jeg rå elsker også de helt enkle, i smukt nobelis, også lige det naturlige, også lige det overvældende lidt underspillede bling, smiler, elsker denne kreative årstid.
    Har ikke julepyntet endnu, har simpelthen det luksusproblem, at det hele bliver solgt for næsen af mig;-)))))
    Og du har et fantastisk job, engang var det også mit drømmejob, og syntes nu at det lyder lidt rart at kunne være lidt mere hjemme, især i denne jule tid, og januar og februar, for at skyde foråret i gang igen i marts.

    Ha den bedste nye uge
    Klemmer og stjernestøv
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid er du bare skøn og så glad mellem linjerne.
      Tak for alle de søde ord du sender.
      Alt gør godt og luner.
      I dag er en øv dag. Den første ledighedsdag i hverfald i børnenes historie.
      De syntes det er så fedt mor bliver mulig at nå alle døgnets 24 timer igen:))))))
      Jeg kaster op ved tanken om ansøgninger og dokumentation når mit job er igen lige om hjørnet.....
      Jaaaaa sikke et luksus problem du har i år. Det er så vildt godt at du sælger alt du får lavet. De store mastodontiske kreationer. De er vildt flotte.

      Klem og en helt igennem skøn lørdag
      (med mere salg)

      Charlotte

      Slet
    2. Uhhh havde lykkeligt glemt vores dagpengesystem, hadede det også dengang, det er så stressende....
      Og de heldige børn:-)))))) Vældig genkendeligt;-)
      Advents klemmer

      Slet
  6. Jeg kiggede dit indlæg igennem for mange dage siden, men tog mig ikke tid til at kommentere.
    Hvor er det flot, det fuglebur og så flot pyntet.
    Adventskransen er heller ikke helt almindelig, men den klæder jeres hjem så fint.
    Håber du kan nyde din ledighed på trods af jobansøgninger og hvad man nu ellers skal. Hvis ikke du havde udsigt til job igen 1. marts, så var det nok en helt anden sag.

    Klem og god ny uge.

    SvarSlet