mandag den 21. december 2020

Glædelig Jul


 Julen er skudt i gang.
Selv om der har været stille på bloggen så er der hver dag
lagt december billeder op på instagram.
Min tid har nok som så mange andre været ret presset.



Men nu er det lige før at det er årets skønneste dag.
Juleaften for mig er den bedste på året.
Trods den er meget anderledes for mange af os i år.
Lige nu skriver vi historie.
Ikke bare Danmarks historie, men en global historie.



Jeg syntes ikke december har været lige så hyggelig som den plejer.
Alle de hyggelige traditions rige begivenheder med venner og familie er blevet aflyst.
Så kan godt mærke jeg mangler det sidste stik for at den vilde julestemning
indfinder sig.



Men vi gør hvad vi kan for at finde den indre juleglæde frem.
I lørdags hjalp det vildt, vi fik Mads-Emil hjem.
Nu er hans 1 årige højskole ophold slut.
Der er gået et år.....
Hvor blev tiden af!



I aften kommer Ida-Katrine til Danmark.
Jeg ser hende dog ikke før den 23 december.
For hun er igennem corona tests.
Spørg lige om mit mor hjerte er ved at sprænges.
Lige om lidt er familien samlet igen♡
Der bliver altså jul og jeg glæder mig.



Jeg har lidt en ide om det er muligt at se hende gennem en glas rude
når hun ankommer i aften.
Går stadig og fundere, hvordan jeg lige får det arrangeret.
Jeg vil så gerne se hende IRL og ikke skype.



Jeg er altså så Corona træt
Det er mit kunstige juletræ også!
Det tror jeg vi alle er.
Men vi må bare stå sammen og holde ud.
For at det hele skal blive godt igen.



Hønemokkerne er vist klar til jul.
Kan i huske jeg pakkede mine dahlia ned.
Hønemokkerne er så ved at pakke dem ud igen.
De elsker simpelthen flamingo.
Så nu er kasserne pakket totalt ind i gran og mos.



Som jeg også skrev på instagram.
Det er nu 11/2 måned siden de kom ind i en vase.
Det er en ide til en sejlivet blomst i haven.
Jeg kan stadig tage nogle ind.



Jeg vil slutte med at vise et foto fra kirkegården.
Jens Peter fangede mig i en granpyntning.

Her fra skal der lyde en glædelig jul til jer alle
Tak for i er så trofaste følgere, læsere og debattører hos mig. 
Håber jeres jul bliver helt fantastisk trods de mange restriktioner.
Julen er hjerternes fest det må vi alle huske

Glædelig Jul







13 kommentarer:

  1. Kære Charlotte
    Hvor jeg kender den fornemmelse, når de kommer hjem VIL vi altså se dem, jeg håber det lykkes for dig og glæder mig over, at I alle bliver samlet. Vi skulle have været over til mellemste sønnen og samles alle der, vi tør ikke, så Bent og jeg holder en stille jul herhjemme. De to små hos ham er lige blevet testet for corona, der var smitte i vuggestuen :( men vi havde nu bestemt at blive hjemme inden da.
    Rigtig glædelig jul til dig og din familie
    Klem Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Den corona Lisbeth den ødelægger bare alt for meget.
      Vi har godt nok fået en anderledes hverdag efterhånden.
      En stor beslutning i har taget. I skal sidde alene.
      Så må der tages revanche når alt det her er overstået.
      Det bliver det forhåbentligt i løbet af 21.
      Til tider har jeg løst at være rebel..... men tør alligevel ikke.

      Rigtig glædelig jul til jer på Samsø
      Krammer

      Charlotte

      Slet
  2. Dine billeder er skønne, Charlotte ♡
    Hvor har du dog ret i, at det er en anderledes juletid, end vi er vant til. Men du har dine børn hjemme. Min søn er i England.
    I dag er det vintersolhverv, og nu begynder dagene at blive længere.
    Rigtig glædelig jul til dig og din familie, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ønsker jer den glædeligste jul.
      Med skønne og varme juledage. Smil og dejligt humør.
      Velsmagende mad og rig på hygge.
      Det er øv jeres søn ikke nåede hjem før der blev lukket.
      Håber i kan holde en virtuel juleaften. Eller måske endda flytte julen i jeres familie

      Sender masser af krammer
      Charlotte

      Slet
  3. Det bliver for mange en anderledes jul, men vi må huske på at det kun er en overgang og at vi forhåbentlig kan give den fuld gas i december næste år.
    Dejligt at dine unge mennesker kommer hjem til jul, ved lige hvordan du har det.
    Der er så smukt pyntet hos dig, det har jeg nydt at se.
    Rigtig glædelig jul til jer.
    klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for så mange fine ord Ulla.
      Ja det er en Corona jul..... tror ikke det bare er en overgang.
      Tror vores hverdag bliver forandret for evigt.
      Det er godt nok underligt at tænke på. Hvad det sidste år har gjort ved os.

      Rigtig glædelig jul ønsker jeg til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. Kære Charlotte
    Gætter på dit mor hjerte spreder lyset ud i alle kroge(ser det tydeligt for mig), altså hvor er det dejligt i kan samles, at dine unger er kommet hjem <3 <3 <3
    I ønskes den aller bedste jul
    Juleklem og og julekram
    Stjernestøv og bling
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødeste Anette.
      Vi havde den mest formidable jul ever.
      Kan slet ikke huske hvornår den har været så god.
      Ida-Katrine kom hjem den 23. kl. 19
      Der var jubel og vild glæde.
      Tænk vi er alle i Danmark igen.

      Kæmpe stort klem og ønsket om det bedste nytår
      Charlotte

      Slet
  5. Sååå julmysigt hos dig! Ja vi är nog alla lite trötta på koronan nu...det tar ju aldrig slut på eländet heller!
    Ha det gott och ta väl hand om dig!
    Kram Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Titti.
      Nej den Corona racer vildt gennem verden og mutere konstant.
      Men nu er vi heldigvis så langt at vaccinen er kommet til landet.
      Hjælper nu ikke mig, da jeg ikke må få den.
      Men den gavner næsten alle og hele samfundet. Det er så fantastisk.

      Klem og et fantastisk nytår
      Charlotte

      Slet