fredag den 30. oktober 2020

Opbrugte gavekort


Det her er min Lime light syrenhortensia.
Den står i en krukke og har gjort i over et år nu.
En test på at den ikke forandrede farve her i vores have.

Jeg gravede jo alle hortensia op og gav til Linda, Casa Rosen.
For de skiftede farve og blev noget tynde og grimme at se på.
Som hun har sagt flere gange så har jeg overset syrenhortensiaen.
Som ikke kan sammenlignes med have hortensiaen.
Hun har jo fuldstændig ret.



Da vi havde sølvbryllup fik vi en del gavekort til planteskoler.
Kim og jeg aftalte at jeg kunne købe til haven og han til søen.
Ligeligt fordelt. Jeg tror  dog jeg skylder lidt.....
Her er endnu en syrenhortensia Bobo.
Den er blevet plantet ved kælderdøren.



Midt i haven er der plantet en opstammet syrenhortensia.
Hønemokkerne skal lige inspicere jorden der er vendt rundt.
Hydrangena Pan.



Op til forhaven ved trappen, er der plantet en over 5 årig stor syrenhortensia.
Pinky Winky.
Håber jeg ikke fortryder. For den er stor og flot.
Men den får  lyserøde blomster snart.
Tror bestemt Linda vil hjælpe mig af med den hvis det bliver for meget for mig.




Hos Madame La Ferallis er der også plantet en syrenhortensia.
I modsatte side af trappen når man kommer op i forhaven.
Den er virkelig kraftig og robust.
Hydrangena Grandiflora.



Den sidste der kunne blive til på gavekortene er
Brussels Lace.
Meget meget små og forfinet blomster.



Jeg har virkelig sat mig ind i hvordan de skal passes 
og plejes for ikke at sige beskæres.
Så mon ikke det lykkedes for mig.



Men her slutter plante eventyret ikke helt.
For når man har mit arbejde. Så får man så mange ideer.
Specielt til en have der kan være i blomst om vinteren.
Det kan denne nye busk i haven.
Vinter snebold.
Den står fra november til februar med hvide duftende blomster.
Den er en fryd og måtte med hjem.


Der er flere planter.
Men de er ikke blevet sat.
Dem må jeg vise næste gang.
For nu vil jeg ønske jer alle en henrivende weekend
forhåbentlig med have vejr.

Klem

Charlotte



10 kommentarer:

  1. Du er rigtig gået amok i syrenhortensia, det håber jeg ikke, at du fortryder, de er ikke til at undvære i en have. Jeg nyder overgangen fra hvid til lyserød, men sådan har du det jo ikke ;) det er godt vi kan forære planter til hinanden, jeg har jo også noget Linda ikke brød sig om, som jeg er glad for.
    Samme Linda ser jeg nu ikke meget til mere, hun har sikkert travlt med have og arbejde.
    Knus og skøn weekend efter regnen.
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord Lisbeth.
      Ja jeg elsker at vi kan dele ud til hinanden.
      Det der er skidt for en er guld for andre.
      Genial tænkning.
      Linda har travlt med rigtig meget. Men det syntes jeg også jeg har.
      Kommer til blogland så ofte det er muligt.
      Men hænger lidt i bremsen med mange ting.
      Det skal der løsninger på.
      Så må andet ligge.
      Syntes hele tiden man skal prioritere og det er mindre sjovt.

      Skøn lørdag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Sødeste Charlotte, hvor er det dejligt du har fået øjnene op for de smukke syrenhotensia , der jo efterhånden er til at få i mange forskellige slags. Som Lisbeth så rigtigt skriver, så bliver en del af dem rosa når de er blomstre af, men det er nu rigtigt flot når man når efteråret, så det holder du nok ud :) Pinky Winky er så smuk og jeg nyder det farveskift den har i eftersommeren.
    Et super godt valg med vintersnebold, den glæder jeg mig til at se mere til.
    Knus og dejlig dag til jer deroppe nordpå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Linda og skønt at høre fra dig igen.
      Som jeg lige skrev til Lisbeth så syntes jeg vi har så mega travlt alle mand.
      En stor prioritering.
      Men om en måneds tid bliver jeg hjemsendt.
      Så har jeg et par måneder inden det går løs igen.
      Jeppppp elsker syrenhortensia. Godt du blev ved at presse.
      De giver liv i haven.

      Klem og en helt fantastisk weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Hvor er det dog skønne billeder, Charlotte, og din Lime light syrenhortensia er vidunderlig. Her har vi kun almindelig hortensia og en klatrehortensia, som dog ikke vil blomstre.
    Ha' en dejlig weekend!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak.
      Jeg har også en klatterhortensia.
      Kan ikke huske om du var med på bloggen da de to blev klippet ned.
      Er du vimmer mand de fyldte hele karnappen i forhaven.
      Men vi skulle jo have vandskuret huset. Så de måtte lade deres krop.
      Men nu er den ved at tage til igen.
      Ca. 1 meter høje på hver side af havedøren.
      De plejer at blomster i et væk.
      Glæder mig til et blomsterende gensyn.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Det var da skønt med sådan et gavekort :)
    Syrenhortensia er så dejlige, men som Lisbeth skriver, bleger de ofte af i rosa eller brunt, men det synes jeg nu har sin egen charme. De er hvide ret langt hen i forløbet.
    Jeg er spændt på at se de nye hortensia du har købt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ulla.
      Ja jeg tror også de bliver ret fine at have i haven.
      Det giver noget at få nyt ind.
      Jeg kan se nu at jeg har et træ som bliver helt rødt nu her
      inden alle bladene smides. Så må jeg også kunne leve med
      de lyserøde kroner.

      Klem og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  5. Ja man kan ju bara älska hortensia i alla dess former och färger...vilken tacksam blomma :)
    Underbara bilder och alltid så kul att kika in till dig här på bloggen!
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Titti.
      Ja jeg håber at blive utrolig glad for de nye planter.
      Er meget spændt på at se dem igen næste år.

      Klem og skøn helg
      Charlotte

      Slet