tirsdag den 19. maj 2020

Gadekæret


Gadekæret har fået nyt varemærke.
Ikke nok med den gamle gadelampe vi lavede fin sidste år.
Så har vi nu fået kunst, kultur og søjle i den lille have.



Sidste efterår fik jeg lov at købe denne smukke krukke af en ældre dame der
ikke længer skulle have en have.
Den kantede fod passer perfekt til den kantede søjle.
Elsker når udtryk passer perfekt sammen.
Det giver en fantastisk smuk og elegant helhed.



Jeg fandt denne lille klovn eller baby om man vil i en genbrug.
Syntes han var så fin at den absolut måtte komme hjem
og bo i vores have.
Jeg elsker også små overraskelser i haven.
Så der er noget forskelligt at se på.
Der skal være kanter, vægge og hjørner.
Alt skal ikke gives i et kig.



Der er også blevet lavet et nyt bed ved gadekæret.
Et primula bed.
Jeg har flere endnu men de står  smukt i krukkerne.
Er blevet helt skudt i primula, fik virkelig
øjnene op for den plante da jeg besøgte Gartneri Pedersen.



Der er så hyggeligt når man er ude om aftenen og der er 
lys ved den lille sø. Eller man bare kigger ud af vinduerne.
Den gamle gadelampe kan virkelig lyse den del af haven op.

Så vil jeg også lige sige tusind tak for alle de fine
beskeder på sidste indlæg.
Det er skønt at få så mange lykønskninger.
Her som privat og i privat beskeder.
Det er altså helt fantastisk at mærke.

En skøn dag ønskes i alle
nu i et mere åbent Danmark
Klemmer

Charlotte


10 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Det ser så flot ud, dejligt at kunne se lys i haven, det kan jeg også godt lide, men jeg har nu ikke noget, jeg går jo mest op i mine blomster.
    Selvfølgelig skal du have kommentarer, især i sådan en anledning, det er jo det, der får os til at lave indlæg, men når det er sagt, er det også ok at springe over nogle indlæg, når man blogger så tit som mig.
    Knus og dejlig dag til dig
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord Lisbeth.
      Jeg tænker også jeg kommer til at gå voldsomt op i blomster nu.
      Tænk en ny viden mit hoved skal rumme..... Jeg bliver nok træt!
      Har tænkt på om jeg kan følge med i blogland.
      Man er nok både træt og brugt efter en dag i marken.
      Man må gøre det så godt man kan....

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  2. Lige en tester 😁

    For havde skrevet en fin hilsen, som jeg ikk ku sende 🙈

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv hvor trist altså.
      Ved ikke lige hvad der skete.
      Godt du kunne efterfølgende.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Det er vel nok en god ide med sådan en gadelampe. Den gad jeg godt have ;-)
    Det ser SÅ sødt ud.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth hvor er du bare sød.
      Ved du hvad. Jeg har faktisk en mere til at ligge.
      Magen til bare kortere. Måske jeg skulle tage mig samme.......
      Lys er nemlig skønt i haven.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  4. Der er godt nok stil over det :) Og primulabedet er da så fint, det er dejlige blomster.

    Tillykke med jobbet, hvor er det godt :)

    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ulla.
      Ja her går vi ikke ned på udstyr :)))))))
      Eller som nogle ville sige gammelt skrot.
      Primula er en skøn plante. Der findes nogen for enhver smag.

      Klem og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  5. Du er simpelthen så god til at lave en hyggelig stemning i jeres have, Charlotte. Skøn, skøn lampe og figur - og en fin idé med et primulabed.
    Ja' en dejlig dag, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Jeg nyder alle de hyggelige hjørner.
      Nu må vi se om jeg kan holde det, når jeg starter på job......

      Klem og dejlig dag i det smukke vejr
      Charlotte

      Slet