fredag den 13. marts 2020

Work shop


(reklame.... tror jeg. Er ved at lære det)
Jeg har lovet jer et indlæg fyldt med kreativitet.
Det får i her både med billede og navn på planterne.
Der satte Hillebrocom  os på en work shop.
Vi skulle lave et kræmmerhus og pynte det efter bedste evne.



Det her blev så mit bud.
Svag rosa.
Det er lavet af  vibeæg og Scilla Rosea.
Masser af rosa æg og skønne fjer.



Elsker det her billede af Hillebrocom.
Anne Marie er så utrolig kreativ og sød.
Altid i dejligt humør og med et smil på læben.
Hende er jeg virkelig glad for at kende.
Her står hun og forklarer på pædagogisk vis,  at der skal laves en buket.



Dette blev mit bud.
2 stk. Scilla og 3 stk. Iris Katharine Hodgkin er benyttet her.
Samt en del vagtel æg og hø.



Så blev opgaven stillet med at pynte en påske bakke.
Det var så spændende for her kunne virkelig fyldes skønne sammensatte planter i samt gåseæg.
Jeg har brugt :
Ornithogalum balansae.Narcissus White Petticoat, Narcissus Minnow,
Muscari white magic og Ornithogalum balansae.
Tænk når de har blomstret af. Så ser jeg dem jo næste forår i haven.
Elsker allerede nu tanken.




Vi gik total shop amok nede hos Henning.
Vi fik alle forårs hjerner.
Det gartneri har virkelig så mange skønne planter.
Dette var noget af det som kom med hjem.



Så der blev fyldt ud og byttet rundt og samtidig pyntet op i havekrukkerne.
Jeg er blevet total vild med primula.
Så kan de jo plantes ud i haven og komme igen næste forår.
Det er fantastisk.



En af mine store pokaler fik disse smukheder.
Her er brugt:
Snow Belarina, Stjerne primula, kugle primula,
Narcissus white petticoat (den er ny for mig, tjek den ud. Guddommelig), narcissus Thalia.
Alt hvad jeg viser er selvfølgelig hvidt!



Så har jeg pyntet en gammel postkasse med Narcissus Thalia.



Her er det perlehyacinter og Ornithogalum balansae.
Jeg har en regel. Gå helt amok.
Forstået på den måde.
Det er bedre at have 5 smukke havekrukker pyntet. Der slår benene væk under en.
End at have 20 og det er sådan lidt små kedeligt pyntet.



Gartneriet laver også hvidløg.
Jeg elsker at have dem til at stå.
Så selvfølgelig skulle de også med hjem til den hvide have.
En sød detalje kunne også være små potter og så have et væld af hvidløg i klynge.
Måske nogle nu skal igang med den opstilling....... jeg skal!



Dem her elsker jeg.
De er så skønne i krukker og som bunddækken.
Syntes det er en fed detalje med logo på at planten ikke er spiselig.




Pludselig var alle bakker og potter tomme.
Lige nu står et vel af smukke forårsblomster og pryder haven.
Det er altså det bedste ved denne tid. 
Haveglæde til fingerspidserne.


Klem og en fantastisk fredag 
TRODS DATOEN
man er vel lidt overtroisk!

Charlotte



I skal også lige se pokalen med ko bjælder.
Bemærk også de to stjerne primula. 
En med små og en med store blomster.
Den er bare for lækker.

4 kommentarer:

  1. Du er så skrap til den slags, det er jeg ikke, måske fordi det ikke har min interesse.
    Men hos dig bliver det fint.
    Klem og dejlig forhåbentlig tør weekend.
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Lisbeth.
      Jeg har jo et pyntegen.
      Tror det går foran alt andet.

      Skøn søndag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Nydelige lyseblå blomster i din oppsats, Charlotte!
    Hvilken glede blomster gir🙏
    Herlig å se din forårshave,
    Riktig god helg i disse spesielle tider,

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Ja jeg nyder også når haven får sine lyspunkter.
      Elsker når have og hus har samme samspil.
      Hjælper jo ikke noget det er smukt og lækkert indenfor hvis det ligner en ruin udvendig.
      Skøn helg søde. Ja det er meget specielle tider

      Klem

      Charlotte

      Slet