onsdag den 6. februar 2019

Har i gryderne på bordet




Jeg tænker lidt på
Har i gryderne på bordet når i spiser?




Det har vi til tider.
Jeg elsker at bruge det gamle porcelæn, men kan også 
godt lide flotte gryder der står på middagsbordet.
Det sker normalt kun når vi er os selv!




Jeg elsker smukke bordskåner.
Ja jeg elsker jo næsten alt der er smukt!



Har de ikke farven så males de blot.
Måske de ikke lige var tiltænkt som bordskåner.
Det kan de så hurtigt laves om til.
Der findes så mange søde ting man kan benytte og fine ting at sætte på som fødder.




Mit rum i kælderen har tydelig spor efter maling.
Det er jo det som er så fantastisk ved et krea rum.
Der kan man gøre alt uden at tænke sig for meget om.
For mig skaber det max kreativitet med frie rammer.


Smuk dag der ude i verden
Knus

Charlotte



19 kommentarer:

  1. Ja altid :) Jeg har en bordskåner, der minder om din, men den er ikke malet.
    Dejlig indendørs dag til dig.
    Kram
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth. Ja det er da vist kun indendørs vi kan være i dag.
      Her regner voldsomt. Men så forsvinder sneen jo.

      God dag til jer
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Hvor er du kreativ - dejligt at du har et krearum. Her har vi også en køn gryde på bordet, når vi kun er os selv.
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Ja jeg elsker mit krea rum. Det er virkelig dejligt og rodet......
      Ja gryder kan nemlig være smukke.

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  3. Dine bordskåner er meget smukke.Hos os kan der sagtents være gryde på bordet også når der er gæster,men det kommer meget an på hvad middagen består af.Nogle gange synes jeg en gryde på bordet skaber mere afslappet samvær og siger ta os som vi er. Godt med et rum hvor man kan udfolde sig. Ønsker jer en dejlig dag. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret Leila. Det giver en meget mere afslappet holdning.
      Der findes faktisk også rigtig smukke gryder. Jeg syntes mine er fine. Men ønsker mig smukke emalje gryder.
      Har bare ikke været heldige at finde nogen endnu.

      Skøn dag til jer begge to
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Hehe jeg maler os alle ting - har jeg gjort i små 40 år 💕 og gør det stadig - sætter aldrig Gryderne på Bordet , men øser maden op på Tall i Køkkenet og spiser i Stuen 💕
    Skøn "lille Kone" dag / aften 😍
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde vi også altid førhen, Lise-Lotte. Inden vi fik børn.
      Nu kan jeg slet ikke finde ud af at spise i stuen :))))))
      Onsdag aften er Kim og jeg altid alene om at spise.
      Drengene spiser senere, da de er til aktiviteter.
      Men kan stadig ikke finde ud af det. Kim sidder ofte i stuen og jeg vælger så
      spisebordet i alrummet :)))))

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
    2. Sker os kun når jeg spiser alene , men har ikk en normal spisetid - den kan fint være både 19 - 20 nogen gange 21 , og så passer det altid med noget godt i Tv 😍

      Knuss og go' aften

      Slet
  5. Det er fine bordskånere. Du er så kreativ, Charlotte! Vi har af og til gryden på bordet - også når vi har gæster, men vi har altså også verdens pæneste gryder, i pastelfarvet emalje :-)
    God dag til dig!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dine gryder er så smukke Nana. Noget a la dem vil jeg gerne have i hvid.
      Men er ikke sikker på om det går til induktion?
      Men det er dit komfur jo også....... Så måske du kan komme med et mærke :))))

      God dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  6. Vi fik rustfri Eva Trio gryder i bryllupsgave for snart 25 år siden. De er lige så pæne endnu, selvom de bliver brugt hver dag, og de kommer af og til med på bordet. Men bordskånere skal der til - også til varme skåle. Dine er rigtig fine :-)
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor sjovt dem har vi også Karen. Jeg har haft dem siden jeg flyttede hjemmefra.
      Sidste år da vi fik nyt køkken måtte de så ud da de ikke passede til den nye kogeplade.
      Til jul forbarmede Mads-Emil sig og havde købt hele tre Eva trio gryder til mig. Så nu er samlingen startet igen.

      Skøn weekend
      Klem

      Charlotte

      Slet
  7. I would love to find those old pretty bases for pans to my kitchen too!
    Beautiful!

    Have a lovely day!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear susanna.
      Have a nice weekend

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  8. Flotte bordskånere og ja det gode ved et arbejdsrum er at man kan rode lidt og at det kan ses at det bliver brugt. Og ja vi har tit gryderne på bordet, især nu, hvor vi kun er os to gamle hjemme,
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var simpelthen ja svarene Lene :))))))))))))
      Du har ret. Man kan gå til og fra og det kan rode.
      Hos mig roder det konstant og 5 ideer er igang samtidig. Så går man til og fra.
      Fantastisk. Alle kreative mennesker burde prioritere at have sådan et rum. Det er lykken.
      Jeg elsker mit selv om foæl står i kø for at bruge det til noget andet :)))))))

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  9. Så fine bordskånere, Charlotte. Smart å male de hvite, jeg har noen i terracotta.
    Kanskje jeg skal male dem?

    Ha en fin søndag,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Ja alt er jo næsten helt lækker når det bare bliver hvidt :)))))
      Du kunne forsøg med en først.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet