søndag den 20. januar 2019

Nyt til haven


Selv om det er den kolde lange januar måned og blæsten pisker afsted.
Minusgraderne har indsneget sig og de lover sne.
Så må man gerne drømme sig til havetid og forår.
Eller i det hele taget bare bedre tider.
Drømme store planer og anlægge bede i hovedet.
Jeg har købt så mange frø til blomster i år.
Aldrig som i aldrig før skal vi have blomster i haven.
Så har jeg også været heldig at få en skøn fe til min have.
Der er masser af planer for hende.



Hende her er der også mange planer med.
Hun er en julegave.
Hun er altså bedårende og der er masser af muligheder for at 
hun kan stå blandt de nye blomster og være vandfe for de små sommerfugle.
Jeg husker tydeligt hvordan de tørstede i sommers.



Disse smukke spir er der også planer med
De kommer nok til at pryde forhaven.
De bliver så flotte, når mine ideer er udlevet.
De er fra Cafe Happie. Et helt fantastisk sted og med den sødeste indehaver, Vivi.



Her står så endnu en julegave.
Eller den står jo ikke endnu, men der går ikke længe.



Af min svigermor fik vi den smukkeste pavillon.
Jeg mener den smukkeste, fyldt med masser af krummelurer,
rundt tag i etager.



Og det flotteste spir.
Jeg glæder mig så meget til at få den samlet og sat op.



Jeg havde store planer med forhave og hvordan den skulle se ud med den nye dør.
Men nu er alle planer ændret.
Denne skønhed skal stå i forhaven ved terrassen.
Det bliver jo et helt slot vi ender med at bo på.
Nu med eget spir.

Kan I godt forstå jeg ikke kan venter til der bliver forår
Smuk dag der ude i kulden og nyd søndagen
husk at drømme stort, jeg er igang

Knus

Charlotte


P.s
Nu griner i nok men jeg spurgte engang Kim om ikke vi kunne få bygget et spir
på taget. Men det er bare alt for kostbart. Noget med 
tag konstruktion osv....
Så nu får jeg endelig et spir, bare  på pavillonen.

30 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Sikken en masse dejlige ting og sager, du har fået i julegave. Jeg kan godt forstå, at du glæder dig til foråret, det bliver så fedt i din have. Jeg glæder mig til at se det hele på plads.
    God søndag
    Klemmer fra
    Samsø

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lisbeth.
      Ja jeg tror også det bliver så super fedt.
      Dejligt at have noget godt i vente!

      Kram og smuk aften til jer
      Charlotte

      Slet
  2. Hvor bliver der fint i din have - og det bliver nemlig et helt slot, I ender med at bo på og med dit helt eget spir.
    Jeg glæder mig lige som dig til foråret! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak. Det med spir og slot er virkelig vigtigt :)))))))
      Ja tror vi alle ser frem mod et dejligt forår. Mare det at være ude uden at fryse er jo fantastisk.

      Skøn søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Det vil jeg, helt sikkert glæde mig til og se. Bliver super godt, som alt andet. ❤️😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Helle.
      Ja jeg tror det bliver super fint til døren.
      Ja ja så skal huset jo også lige males :))))

      Knus og hils Lars
      Charlotte

      Slet
  4. Vinter er virkelig tiden for drømme om al det spændende, der skal ske når foråret kommer :-)
    Sikke nogle skønne ting du har fået dig, hvor er du heldig, at dine nærmeste kender dig og giver sådan nogle dejlige gaver.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene.
      Jep det er nemlig nu havedrømmene skal komme og så senere blive til virkelighed.
      Jeg glæder mig vildt til endelig at få en smuk forhave. Den har været forsømt i mange år.

      Masser af krammer
      Charlotte

      Slet
  5. Åhh vilka julegåvor - så vackra, kommer att bli fantastiska i din trädgård !
    Så spännande att se till sommaren !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Isa.
      Jeg håber det. Det bliver fantastisk at se forvandlingen i forhaven.
      Det er næsten det som er bedst.

      Kram til dig
      Charlotte

      Slet
  6. Nøj hvor skønne og lækker ting du har fået samlet 🌹 blir rigtig spændende hva og hvordan du kan trylle med dem 🌹
    Skøn søndag til dig og Familien 🌹
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte.
      Ja det var en vild overraskelse og noget jeg længe har ønsket mig.
      Det bliver så fint når det bliver færdig.

      Knus til dig
      Charlotte

      Slet
  7. Dejlige sager du har fået, det kan sagtens give drømme og masser af planer. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på.
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, ja det giver så mange nye planer og ideer.
      Så der kommer virkeligt til at ske noget i den grimme forhave.
      Bliver helt fantastisk .

      Skøn søndag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  8. Du er så heldig at have fået så smukke gaver og din forhave bliver som forvandlet når den smukke pavillion kommer op. Jeg glæder mig vildt til at se det ��
    Knus fra din Rosenfe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde.
      Vi skal sidde i skyggen i pavillonen en lun sommer dag og nyde lidt bobler.
      Jeg bager en kage og så skal der snakkes.
      Glæder mig til det bliver virkeligt.

      Skøn søndag og hils Kit
      Klemmer

      Charlotte

      Slet
  9. den er så sød den lille alf. Lige en der vimser rundt i haven og passer på sommerfugle og andet fefolk. Ug jeg elsker når man kan finde små ting og "spinde en ende" om det.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gunvor💜
      Du har fuldstændig ret. Det er bare det skønneste at finde lige præcis det man har manglet for at skabe historie. Det har jeg klart fået i de her smukke gaver.

      Knus og dejlig dag i kulden
      Charlotte

      Slet
  10. Uhhh kære dronning
    Du får da den skønneste og smukkeste sommer ever. Glæder mig til at se de smukke idéer ført ud i livet. Det bliver da et fantastisk 2019 🤗

    Rigtig god aften til dig og dine
    Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber klart på et godt 2019. Der er bare lige nogle bakker vi skal over før det ksn blive virkeligt.
      Håber at finde tiden til at skabe en skøn have med masser af hygge og skønne rum.

      Klemmer og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  11. Hold nu op en masse havelækkerier. Klart at dine kreative tanker ikke står stille. Gad vide om du taler i søvne. Og fantastisk familie, som fraviger de traditionelle gaveindkøb. Det er vist ikke noget de lige klarer på Black Friday. Det bliver vist en spændende sommer :-)

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Susanne Josephine altid en skøn kommentar. Nejjjj tror de her gaver er der blevet tænk og overvejer nøje. Men de er helt fantastiske og kan kun skabe et smukt have miljø.

      Masser af klemmer
      Og skøn dag

      Charlotte

      Slet
  12. Åh, så mange fine ting, Charlotte..
    Jeg drømmer også om hagen nå, ha en smuk dag søte deg.

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida💜
      Ja nu drømmer vi vildt om sol og små blomster.
      Men her har ikke engang været sne endnu. Så tror der kommer til at gå lidt tid✨

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  13. Jeg blir rent misunnelig, Charlotte. Så mange nydelige ting. Gleder meg til å få se dem plassert i hagen din
    Ha en finfin dag
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Bente.
      Åhhh jeg glæder mig også. Det bliver så vildt flot. Har så mange planer. Håber bare jeg får tid til det hele.

      Klem og fin dag til dig🌸🌸🌸
      Charlotte

      Slet
  14. Uhmmmm, lækkerier-haveguf. Sikke fantastiske gaver, det bliver så eventyrligt og kongeligt smukt, glæder mig til at se det hele-indhyldet i de smukkeste blomster.

    I 1992 købte vi en faldefærdig rønne uden lokum og kun med en koldtvandshane op af gulvet, men over hovedindgangen var der 3 spir-eller det kaldte jeg dem for, det var nok mere en støbt krone. Jeg elskede dem, uanset at jeg blev mobbet for det;-)))!
    Fedt du nu får dit eget spir også endda i forhaven.

    Sjovt nok toner drømmene frem her på min nethinde, altså det min hjerne kan omsætte dine drømme til, glæder mig til at se om de ligger op af virkeligheden;-))))
    Ha den dejligste uge
    Klem
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid en rar og hyggelig kommentar fra dig. Tusind tak Anette 👑
      Ja det bliver så kongeligt og jeg er sikker på at dine drømme kan ligge meget op af mine.
      Vi må vente at se🤞🏻
      Fedt i bare købt huset. Sådan kunne jeg også gøre det. Blot pga. Nogle smukke spir. Tror bestemt vi kan have mange ting til fælles der😄
      Tænk hvad i har fået ud af det i dag. Et smukt hjem med masser af flora🌷🌱🌸

      En smuk og dejlig dag.
      Nu må du da snart få den nye titel.

      Charlotte

      Slet
  15. Skønne sager - vandfeen er vel nok sød - og pavillonen med spir er kurfyrstelig. Det bliver godt :-)
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen. Ja jeg håber virkelig det bliver ret royalt her i forhaven.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet