søndag den 23. august 2015

Udekøkken






Jeg har i flere år gået og tænkt på at få mig et UDEKØKKEN.  Et ganske 
simpelt et til ingen penge, rent genbrug. Det skulle være total primitivt.
For enden af min sydlandske teresse.
Jeg ved faktisk ikke hvad der har holdt mig tilbage. Men pludselig stod
jeg i projekt udekøkken. 



Det har faktisk lykkedes mig at lave et køkken til næsten
ingen penge. Jeg har brugt ting som jeg havde. 
Selve bordet er et gammelt spisebord som er skåret igennem.
Så det er blevet smallere og passer til verandaens mål.
Forhænget er syet ud af en dug. Gamle trækasser danner hylder
under bordet. Til opmagasinering. 



Den lækker krydderi hylde har jeg fået af en rigtig sød veninde.
Den passer perfekt ind til køkkenet.



Knagerækken er lavet af en gammel fodliste.



Det eneste jeg har investeret i er et gammelt gasblus og en gas flaske.










Her eksperimenters med alt. Det er sådan en nydelse at stå ude
og lave sin mad. Vi laver alt her ude. Lige fra "rigtig" grill mad
til flæskesteg med sov, rødkål og kartofler.



Man behøver altså ikke en måneds løn for at lave et lille primitivt
køkken. Tror bestemt at glæden er lige så stor ved at trylle ting frem
og virkelig lade fantasien arbejde.
Det er nok et af mine projekter i år som jeg har mest nydelse ved.
Må så lige tilføje at mit hoved nu er igang med at tænke videre.
For selvfølgelig vil jeg gerne have en pizza ovn nu........
Men på samme primisser som køkkenet, billigt og primitivt.
Det må absolut være næste års projekt!

Rigtig skøn søndag

Charlotte










8 kommentarer:

  1. Hvad har du bare ret, et udekøkken behøver ikke koste en formue, og det du har lavet er mere charme i end et til 20 000👍👍. Tror at det bliver et projekt for mig til næste sommer . Har lige fundet din blog , så den skal følges fremover ❤️. Ha en rigtig fin søndag sammen med dine kære ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din dejlige besked Åsa <3 Ja jeg går meget mere ind for det man selv har og videre bygger ud fra det. Giver så meget sjæl og charme at bruge de gamle ting:)
      Tak for du giver dig tid til at læse min blog og ydermere skriver en hyggelig besked til mig.
      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  2. Du er simpelthen genial, det er så fortryllende, en fantastisk løsning på et udekøkken. Det rummer så meget hygge og sommer. Vi har i flere år snakket om det, men har ikke været vild med de løsninger jeg har set. Nu skal jeg i gemmerne og drømmen føres ud i livet. Elsker tanken om at bruge det man har, give det nyt liv og slippe fantasien løs. Hvad det angår er du unik, du er simpelthen så dygtig. Så dejligt at du vil dele ud, tusind tak. Rigtig dejlig dag til dig
    Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Majbrit <3 endnu engang tak for dine dejlige beskeder og hvor er jeg bare glad for du endelig har fået inspiration til et udekøkken. Du vil få så meget glæde af det og ofte tænke..... hvorfor har jeg ikke gjort det her for længst.
      Tusind tak for de skønne rosende ord. Det er jo lige så man svæver over jorden. På det punkt er du total unik med rosende ord:)
      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  3. Så herlig :))))
    Et kreativt og koslig utekjøkken,praktisk også - som man sannsynligvis kan kose seg ved og lage mat nesten hele dagen!!!! Og et sjarmerende innslag i Hagen!Kunne tenkt meg selv,men her blåser det for mye til at jeg kan ha ting stående!!!!!!
    Toveklem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tove. Rigtig mange tak for din skønne besked <3 Så dejligt med skønne tilbage meldinger. De betyder alverden:)
      Ville ønske du kunne få et udekøkken. Det giver så megen lykke og glæde at forberede al maden udendørs:)
      Blæst er noget af det værste jeg ved samme mening har jeg om regn!!!!!!!!!!
      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  4. This is wonderful Charlotte! How brilliant is this idea!
    You have lovely blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you for your sweet comment June. Lovely you like about my blog. You must be sincerely welcome.

      Really nice day to you

      Charlotte

      Slet