fredag den 25. september 2020

Cafe au lait


Noget af det bedste jeg har i haven, ud over mine roser,
er nok mit bed med cafe au lait dahliaen.
Det bed gør mig glad i låget, hver gang jeg går forbi det.
Hvor heldigt er det lige, at det er ved bagdøren.
Så jeg ser på de smukke blomster hver gang jeg er ude.



Det var Linda der introducerede mig for denne skønne plante.
Jeg var netop blevet opereret i min kæbe.
Så Linda havde plukket den smukkeste buket i Casa Rosen til mig.
Der bestemt jeg mig for altid at have denne dahlia i haven.
Det har jeg så haft lige siden.




I år har jeg fundet nogle arts farve fæller.
Det er det yndigste, nude farvet bed.
Roser, phlox, vinter asters, hibiscus og dahlia passer smukt sammen her
Det er så afstemt og fint.




Aldrig har jeg haft så mange og så fine cafe au lait som i år.
Jeg plukker den ene buket efter den anden.
Men jeg byggede jo også et helt specielt stativ til dem.
Så de står ranke og flotte med deres dinner plate hoved.



instagram har jeg vist stativet.
Er ikke sikker på jeg har her på bloggen.
Sikke en forskel der er på de to billeder?




Altså jeg elsker den farveskala den blomst bevæger sig i.
Ikke et hoved er ens.


min profil på instagram går der også dahlia i den lige nu.
Det kan I se på oversigts billedet.




I bund og grund så fråser jeg helt vildt med mine dahlia.




Dahlia vil altid være en del af vores have.
Den glæde de giver her i sensommeren er vidunderlig.
De bliver ved og ved at blomster.
Virkelig en fryd for øjet.

Fantastisk weekend til alle
Klem

Charlotte



14 kommentarer:

  1. Ja de er flotte, smart stativ du har lavet til dem. Jeg har en dahlia med mørkt løv og ellers ingen, jeg har nok at gøre med alt det andet, men så kan jeg nyde dine :)
    Klem og dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er ret glad for stativet Lisbeth. Det gør bare noget at det står så højt og rankt med blomster i et bed.
      Jeg elsker dahlia. Men syntes godt de kan være lidt svære at få til at gå amok med
      blomster. Men i år er det lykkedes.

      Klem og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  2. Dine dahliaer er fortryllende smukke! Og stativet til at holde dem oprejst er genialt - sådan et så jeg for første gang i en have for nylig, da jeg var til åbne haver.
    Ha' en dejlig weekend, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Ville ønske jeg kunne komme til åben have.
      Men det er ikke mange der har været holdt i år.

      Klem og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  3. De er helt vildt smukke og smart stativ du har lavet til dem 😁♥️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Carina.
      Jeg stor nyder den dahlia. Den kan virkelig noget godt.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Die Idee mit dem Gitter über denDahliebn ist ja toll-das werde ich mir für das nächste Gartenjahr merken.
    Liebe Grüße aus Deutschland!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes it is a good idea.
      The flowers loves the support.
      And i love dahlia.

      Nice evening
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  5. Wonderful pictures! I love the "Cafe au lait" so much. I have one in a pot in my garden, but I recognize that this year the pot is to small ;-) Next year I will try your idea! Thanks for sharing! Hugs Yvonne

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear.
      I also loves dahlia. A lovely flowers.

      Hugs and a nice evening
      Charlotte

      Slet
  6. Sikke et smukt bed, Charlotte. Det er da en fryd for øjnene. Og stativet er super praktisk. Jeg har fået et tip til Dahlia bede af Ole Hviid - grav en rende - et spadestiks dybde og bredde og fyld det op med sand. Læg knolde i sandet. Så er de lige til at grave op og ryste af i efteråret. Smart, ikke? Det vil jeg gøre næste år, for jeg er så træt at af grave i den stive lerjord :-)
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Sindsyg god ide Karen.
      Det må jeg huske.
      Dog har jeg lidt andre planer med knoldene.
      Men skal lige opleve det på job og så skal jeg nok skrive det til jer.
      For kan man undgå al den graven. Så er det at foretrække.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  7. Det er simpelthen det rene kræs og smart med det stativ. Jeg har Cafe au Lait for første gang - i to krukker og de har blomstret fint, men dit ser bare bedre ud :)
    klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha kom virkelig til at smile højt.
      Mit ser bedre ud. Det tror jeg altså ikke på Ulla.
      I har så vildt grønne finger.
      Håber du har mod på at have skønheden igen næste år.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet