søndag den 6. september 2020

Denne tid på året


Underligt at vi nu skriver efterår.
Her mod nord har vi været meget "heldige" med vejret.
Der har været sol og varmt. Lige efter min næse.
Men haven trænger meget til vand.
Den er gået ind i efteråret og mange blade og blomster er faldet.



Faktisk hader jeg efterår.
Regn og rusk er slet ikke mig.
Vi har indtil videre været forskånet for det vejr.
Er spændt på at være ude i efterårsvejret 8 timer om dagen.

Græskar er for mig efterår.
Sommerblomsterne fjernes og græskarene pynter op.
Jeg tør næsten ikke tænke på, at næste op pyntning er julen!



Fonderie de glace bliver altid pyntet op først.
Jeg har fundet det fedeste sted med billige smukke græskar.
Så i år går vi ikke ned på dem.



Mine hostaer er helt vanvittige.
De bliver så kæmpe store. Selv dem i krukker, som her.
Elsker denne regnvandsopsamler.
Den former en skål af bladet og samler vandet til senere brug.
Eller for insekter og sommerfugle.



Når jeg kigger sådan et billede her,  kan jeg sagtens fornemme efteråret på farverne.
Så er der mørkt når vi står op og skal på job.
I t'shirt og shorts, det er vist på lånt tid.
Men vi arbejder os til varmen kan jeg love jer.



I dag satser jeg lidt på haven.
Håber græsset kan slås efter lidt regn i går.
Det er 14 dage siden sidst, tiden har ikke været der.
Så nu må det vist være tid.
Men vi har også en høne bolig der hænger lidt i bremsen.
Hønemokkerne bor stadig her inde om natten🐓



Onsdag eftermiddag trængte der i den grad til en rengøring i Korsbæk.
Duer er ikke helt så fantastiske til rengøring og oprydning.
De sviner ret meget og kræver en hård hånd.
Beboerne fik lov at få en flyvetur,
 mens vi holdt godt øje med høgen.
Her er det Frk. Friis der kigger på de yndige pelargonier.




Der gik ikke to sekunder inden hønemokkerne
havde indtaget Korsbæk.
Bodil er stadig lille i forhold til skuden Bertha.
Men de er ret små endnu i forhold til slut resultatet.
(luk øjnene for svineriet i duehuset, det blev klaret senere)



Her er der faktisk nok at se til.
Jeg vil ønske jer alle en fortsat fantastisk weekend
Med høj sol og brede smil

Klem

Charlotte







14 kommentarer:

  1. Dejligt med en lille opdatering fra dig, når jeg nu ikke er til Insta.
    Og jeg som elsker efteråret med de smukke farver, men regn og rusk er jeg nu heller ikke til. Derimod holder jeg meget af at kunne trække ind fra haven allerede ved 19 tiden, hvor jeg så kan nyde en god bog eller film. Haven kan heldigvis stadig passes om dagen, senere når det er mørkt både morgen og aften, kan jeg gå lange ture med hundene og gå rundt på mine haveture i egen have, der er altid noget at kigge på.
    Mon ikke du vænner dig til at arbejde ude i alt slags vejr, det håber jeg, selvom nogle dage nok bliver værre end andre. Jeg håber, du stadig er glad for jobbet.
    Klem og dejlig søndag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så styret af lys og varme Lisbeth. Jeg elsker forår og sommer.
      Kan ikke få nok af de årstider.
      Jeg elsker december måned og ellers må alt være forår og sommer for min skyld.
      Du kan tro jeg er glad for mit job.
      Har det meget svært med vi skal sendes hjem fra 1. december.
      Det er en gammel regel og så ansættes vi til foråret igen.

      Klem og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  2. Jeg har helt opgivet min Have, nok fordi jeg bare går og venter på den Aalborg Bolig, er heldigvis heller intet der skal passes... kommer der næsten kun når Vennerne 🦔🦔🦔 skal ha Mad.
    Så er det altid fedt og kan få en dosis Have via din Blog 😘🥰

    Søndags Knuss
    Lise-Lotte
    Pose Damen 😁

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord Lise-Lotte.
      Håber der snart kommer en bolig til dig i Aalborg.
      Syntes ellers der står en del lejligheder ledig. Men der er jo ikke have.
      Så er der små rækkehuse.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Jeg elsker efteråret og de smukke farver og at sidde med tæpper og lune mig med ild i brændeovnen. Masser af stearinlys i tusmørket. Bøger og gode film. Jeg håber det går med jobbet og
    Så i det kølige og mere våde vejr 😁
    Jeg håber også det går godt med dine smukke høns. Langt om længe ser det ud til at jeg får lov til “at hoppe med på vognen” Så nu er projekt hønsehus igang 😁👍
    Fortsat dejlig søndag. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ejjjjj hvor super skønt Carina. Hvor er jeg glad på dine vegne.
      Du bliver så glad for de høns.
      De er til så meget glæde.
      Jo jeg er vanvittig glad for mit job.
      Jeg er jo ude altid og det er præcis det jeg elsker.

      Klem og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  4. Underbara bilder av en underbar tid...så vackert med den vita duvan!
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine fine ord Titti.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  5. Skønne billeder, Charlotte - jeg er også helt vild med dine duer! Og så håber jeg, du vænner dig lidt til at være ude i efterårsvejret i 8 timer om dagen. Jeg tror, man har godt af det - masser af lys og luft. Det er i hvert fald mange gange bedre end mine sidste år som lydtekniker, hvor jeg sad ved en computerskærm i 7½ time om dagen.
    Kram og ha' en go' ny uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret Gitte.
      Det er så sundt for krop og sjæl.
      Elsker at være ude. Ved også at jeg vil vænne mig til kulden.
      Vi har fået så fint noget tøj. Så det skal nok kunne holde kulden ude.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  6. September er nu en dejlig måned, især som vejret har været i dag med sol og blide temperaturer. Jeg fik lagt de første tulipanløg i dag..:)
    Stort arbejde med duerne? Men de trives da vist hos jer.
    Tak for skønne billeder.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja elsker september når vejret er skønt og det lover de næste uge.
      Der bliver der sommer. Helt fantastisk.
      Ja dyr de fylder og kræver tid.
      Men de giver så meget glæde tilbage.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  7. Beautiful pictures. Love it. Hugs Yvonne

    SvarSlet