fredag den 10. juli 2020

Den hellige kilde del 2.


Kan i huske jeg viste jer vores nyanlagte sø.
Eller fremgangsmåden på den.
Ellers kan i med fordel få et gensyn ved at trykke HER.
Susanne Josephine har været utålmodig og skrevet
jeg stadig mangler at vise et mere færdigt resultat af søen.
Vi er stadig ikke færdige. Men det har da taget lidt forandring.
Så det har jeg bestemt at vise på opfordring i dag.



Jeg har jo muret og støbt den hellige kilde.
Her ser i udspringet bagfra.
Hvis i kigger til søen er der ikke rigtig nogle planter der.



Min tålmodighed bliver virkelig sat på prøve.
Jeg dur ikke til sådan et sten krater.
Det skal helst være grønt og frodigt inden vi starter.
Skiltet står ved søen: den hellige kilde.



Vi har fået lavet en lille ud kigs plads ved søen.
De gamle sveller er fra remisen i Aalborg.
Der ligger 4 og de var monster tunge at flytte rundt på.
Men hvor der er vilje er der vej......
Og en smadret sækkevogn!



Vi håber at efeuen hurtigt kan lukke læ væggen til.
Det er ikke hyggeligt at sidde et åbent sted.
Kan jo så godt lide at have rum i haven. Det gælder også her.



Jeg har lavet mig en hjemmelavet fakkel.
Så man om aftenen kan have åbent ild ved søen.
Det er ret hyggeligt og de varme hyggelige aftner vi havde i juni
de blev brugt ved søen..... blandt andet.



Kim havde masser af fisk i sin sø.
Han har haft 29 store fisk.
Men nu er der 17 tilbage.
Det er virkelig sørgeligt at de ikke er til at have i fred.
Nu har vi sat overvågning op.
Så må vi se hvem der driller os.



I fars dags gave fik Kim sine længe ønsket waders af børnene.
De hænger i kælderen.
Når Mads-Emil kommer hjem fra byen om natten bliver han altid vildt forskrækket.
Måske det er en lidt dum placering der over de varme rør😉



Ja så har vi også fået muslinger.
Faktisk er det mine.
De har været i mit bygget kar ved Korsbæk.
Men der kunne vi ikke se dem så godt.
Så de er flyttet over til den store sø.



15 roser fylder den ene langside af søen.
Dem har jeg alle fået af Ege
Han skulle lave om i haven og 30 roser blev mine.
Alle denne smukke hvide Escimo.
Det gør altså noget at have så mange ens roser stående sammen.
De blomster helt vanvittigt smukt.



Det var et lille kig på søen som langt fra er færdig.
Men hele tiden sker der en lille udvikling.
Tør næsten ikke sige det.
Men vi har faktisk store planer om udvidelse.
Kommer tid kommer råd så der går nok lang tid!
Men kan afslører at svellerne så bliver til en bro🙈

Fantastisk fredag
Klem og dejlig weekend
Og tak for udfordringen Susanne Josephine

Charlotte


7 kommentarer:

  1. I er da fantastiske! Nu med en denne flotte sø, muslinger, udkigsplads og en lævæg, der snart er dækket af efeu - og den fineste rose. Tillykke med resultatet!
    Klem og rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Gitte.
      Ja vi er kommet et stykke.
      Det tager voldsomt tid så snart der er vand indblandet.
      Men vi nyder virkelig at sidde og kigge på livet i søen.
      Det er faktisk det første Kim gør når han kommer hjem. Det er at fodre fiskene.
      Vi kan næsten røre dem nu. Så tamme er de blevet. Hvis man kan sige det om en fisk.

      Klem og fantastisk lørdag
      Charlotte

      Slet
  2. Ja men det ser jo fint ud, sikken et arbejde med alle de sten, men du knokler jo bare løs, jeg forstår ikke, hvordan du får tid til det. Fine roser du har fået af Ege. Jeg kan godt forstå, at Mads-Emil bliver bange for de waders :)
    Jeg har taget billeder af små ællinger i golfbanesøen, de er så søde, moderen er en løbeand.
    Klem og dejlig weekend
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth jeg orker ikke sidde stille.
      Så snart jeg kan være ude og igang har jeg det bedst.
      Tror jeg er opdraget på den måde.
      Begge mine forældre bliver 70 i år.
      Hvis du anede hvad de formåede. Det er vanvittigt.
      De passer selv gården. De skover, slæber kløver osv deres træ til fyret så de både har varmt vand og varme til radiatorene. Det er et 300m2 stort hus.
      Så det må komme et sted fra. Min søster er jo ironman x flere tror vi er opdraget til at holde os igang. Tænk også på mormor 88 år gammel. cyklede, dansede, hoppede lige til det sidste. Nej ikke de sidste 6 måneder. Men det var der jo en grund til. Men ellers.
      Vi vil holde os unge :))))))))))

      Masser af klem og smuk lørdag
      Nu vil jeg i haven for familien sover

      Charlotte

      Slet
  3. Så hyggeligt det er blevet ❣
    Dejligt Kim fik sine "Gummibukser" 😁
    Knuss og skøn weekend
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lise-Lotte.
      Ja det var rart med de waders. Ellers hoppede vi jo i søen på skift hvis der skulle ordnes noget.
      Jeg gjorde det gerne da der var varmt. Det var så behageligt.
      Gid den var større. Så havde jeg svømmet mig en tur.
      Som barn svømmede vi i en bundløs sø.
      De voksne var rasende af bekymring.
      Men vi gjorde det hvert år.
      For den lå lige ved vores hus.
      Om vinteren skøjtede vi der efter far havde skridtet isen af......

      Klemmer og en skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Så flott det har blitt, Charlotte, virkelig nydelig!
    Det må ha vært litt av en jobb..
    Ha en fin hagesøndag,

    Klem, Ida

    SvarSlet