fredag den 17. juli 2020

Buketter skal der til


Hver dag sommeren igennem er jeg i haven og plukke mig en buket.
Blomster må vi bare ikke gå ned på.
Det er med at nyde dem mens de er her.
Jeg elsker at have mange buketter inde i huset.



Når jeg kommer hjem fra arbejde så dufter
der himmelsk hvis buketten er af latyrus.



Jeg tror faktisk jeg er storforbruger af blomster.
Men de gør det så godt for maven, specielt på en regnvejrdag.



Regndage har vi vist haft en del af de sidste to uger.
Så det er skønt de lover flot vejr nu.



Nogle dage er det bare en enkelt hurtig buket jeg laver.
Nu som løvefod. Den er så smuk at den sagtens kan stå selv.



Men sammen med de lyserøde roser der er 
den som skabt til skønhed.



Jeg binder faktisk altid rokokko  buketter.
Elsker de tætte fyldige runde buketter.
Jeg er vist mere til romantik end tidens trend.



Mine roser er noget skidt i år.
Men en af dem som bare levere er Long John Silver.
Der er store tunge klaser af den skygge tolerant rose.



Min uge har været ret hektisk, anderledes og lærerig.
Så der er mange halve projekter i vente til weekenden.
Min tid er  sparsom og der er meget jeg skal nå den næste måned.
For der har vi  to store begivenheder i vente.
Men  til morgen inden job, fik jeg øje på min knold begonia er kommet i blomst.



Anne fra Norge sendte nogle knolde til mig som hun har fra England.
Hun har vist hundrede knolde i sin have. 
Hendes mand er ret dygtigt til den plante.
Det har været sjovt at følge processen.
Gå og vente og pludselig er den der. 
Blomsten er utrolig smukke og lige i min stil.


Jeg vil ønske jer den bedste weekend med smukt vejr og hygge
Klem

Charlotte



21 kommentarer:

  1. Det er helt fantastiske billeder, Charlotte - wow!
    Lige som hos dig er mine roser også noget skidt i år.
    Ha' nu en rigtig dejlig weekend, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte at skrive, at din knoldbegonia er noget af det smukkeste! Klem

      Slet
    2. Tusind tak søde Gitte.
      Dejligt at vide buketterne er okay.
      Er også begyndt at lave buketter til kirkerne nu.
      Er vilde med de begonia og så syntes jeg det er sjovt de kommer fra en blog ven.

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  2. Flotte buketter, godt du ikke kan se mine, jeg har huset fuldt, så jeg får slet ikke plukket ind for tiden, end ikke smidt dem ud, der trænger. Vent til du får børnebørn på besøg, men det varer nok lidt endnu.
    Flot med din Long John Silver.
    Klem og dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja når der er gang i den i huset så kan man ikke også servicere haven. Du har jo en mega lækker stor have.
      Min er blot et frimærke ved siden af.

      Rigtig lækker søndag
      Håber i får lidt regn

      Klem
      Charlotte

      Slet
  3. Billede 1 og 2 er mest mig, de er kanon flotte ❣
    Bukker pynter i et hver hjem, men har man dem ikk lige uden for døren, kan de godt være halv peberet.
    Knuss & Klem
    Lise-Lotte ❣

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja blomster er så dyre altså.
      Men her om sommeren kan der findes så mange i naturen.
      Elsker at gå og plukke når jeg er ude på tur.

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  4. Oh, so beautiful and romantic flower bouquets!
    Wishing you lovely weekend.
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      I am an romantic person :)))))

      Nice and warm day
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  5. Ljuvliga buketter!! Ja nu får man frossa i sommarblommor :)
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn årstid Titti.
      Elsker at fråse og bruge store armbevægelser.
      Så føler man sig lidt royal i nuet :))))

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  6. Smukke romantiske buketter...Long John Silver er jeg vild med.
    Kærlig hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ingeborg.
      Elsker lyse romantiske blomster.
      Den Long John har været hård at etablere i haven.
      Men skal love for at nu har han fået fat.

      Klem og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  7. Du er nu også ualmindelig dygtig til at sætte buketter sammen og jeg kan se at du har masser af "råmateriale".
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh så sød du er Ulla.
      Tusind tak.
      Men ja har godt med blomster. Elsker jo at fråse vildt.....

      Klem og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  8. Så ljuvliga buketter - blir så inspirerad !
    Ha det så gott i din fantastiska trädgård !
    Kram/Isa

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Isa, hvor er du bare sød.
      Elsker små romantiske og gerne duftende blomster i huset.

      En fantastisk søndag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  9. Det er imponerende du binder en buket hver dag, men jeg ved jo hvor højt du elsker det. Her bliver der kun bundet buketter når jeg skal på besøg :o) Jeg burde blive bedre til det.
    Long John Silver er fantastisk. Den må jeg lige se på, hvordan er tornene ?
    Og nu fortryder jeg igen at jeg ikke har fået sat Latyrus. Næste År så må du minde mig om det :o)
    Knus og kram Fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er en lille romantiker gået tabt i mig :))))))
      Du burde glæde dig selv med buketter. Du har så utrolig mange skønne blomster.
      Jeg skal nok sørge for Lathyrus bliver en af dem næste år.
      Syntes jeg gav dig nogle hvide sidste år........
      Long John har været lidt svær at få til at lykkes. Er flyttet tre gange på to år.
      Det sidste sted må være helt perfekt.
      Han skyder og vil tro han er 7 meter nu. Han bliver 15.
      Meget tykke kraftige grene og med få men meget store og synlige torne.

      Klem og dejlig søndag til dig
      Charlotte

      Slet
  10. Herlige buketter til glede og inspirasjon, Charlotte!
    Ha en fin helg,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Det glæder mig at mine daglige buketter kan sprede glæde og inspiration.

      Klem og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet