torsdag den 4. juli 2019

Et inspirerende have besøg


I lørdags var Kim og jeg til åben have i Aalborg.
Jeg havde set frem til at besøge Eges Have.
Har hørt så meget godt og jeg blev på ingen måde skuffet.
En spændende kreativ have i mange niveauer.
Som på alle måder kan anbefales varmt.



Det første der mødte mit blik var denne sø.
Anderledes og gennemtænkt.
Præcis sådan en jeg har søgt og Kim faldt i svime.
Der blev taget mange fotos af netop den konstruktion.
For vi har gang i projekt sø i forhaven.



I vandet var der små hvide "hajer".
Som skabt til vores have.
Jeg er total solgt.



Lige meget hvor man bevæget sig hen så går det op ad.
Eges have ligger i Frydendal i Aalborg. Et vanvittigt stejlt sted.


 
Når man ramte plateauet, nåede man lige at få pusten 
inden næste stigning. 
Overdrevet, men fantastisk alle de højde forskelle den have har.
Bemærk de fede kugler i højre side. Til opbinding.
Dem måtte jeg da bare købe med hjem.



Der er flere drivhuse og i et af dem er der fyldt med pelargonia.
Men se lige et hoved jeg faldt over.
Der er overraskelser over alt.



Her kan man gå i uendelighed.....
Troede Kim!
Men for enden er sat et spejl.
En fantastisk detalje.



Aller aller øverst oppe i haven findes en pavillon.
Kom sådan til at tænke på hvor svært det måtte have været at få
al materiale der op.



Jeg har forsøgt at tage et foto ud over de mange niveauer.
Men havde kun min mobil med, så det blev ikke for godt.



Haven er fyldt med detaljer. Alle steder.
Pynt og naturligt.
Som her en kæmpe mistelten på træet.
Jeg har valgt ikke at vise alle billeder.
Så ville det blive et meget langt indlæg.
I bliver bare nød til selv at gæste haven.



Det er bestemt ikke sidste gang jeg er i Eges Have.
Der sælges også vanvittige skønne hjemmelavede ting til haven.
Lige et sted for mig.

Håber i nød den virtuelle havevandringen
Skøn dag
Knus

Charlotte


18 kommentarer:

  1. Tak for turen i Eges have, det ser meget spændende ud. Der er lige alle de detaljer, du drømmer om.
    Jeg kan godt forstå, at Kim forelskede sig i bassinet, det var en smart måde at lave bassin på.
    Knus og dejlig dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg elsker detaljer. Men jeg elsker også at man ikke kan se gennem haven. Ene af små kroge. Vægge og hygge hjørner. Det er sådan jeg er ved at skabe min have også. Overraskelsen er så fantastisk i en have.

      Skøn weekend
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Der ser godt nok skønt ud, Charlotte! Kuperet terræn giver en hel masse til en have, og her har de forstået at udnytte de forskellige niveauer til fulde, kan man se. Det er så dejligt at blive inspireret i andres haver :-) Tak for smagsprøven!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Nana det er fantastisk med inspiration. Jeg elsker at få sådan en energi sprøjte.
      Man kan pludselig meget mere i haven.

      Smuk lørdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Tak for gensynet for jeg har været der et par gange. Et herligt sted med masser at kigge på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Rita et fantastisk sted man ikke kan nøjes med at kigge på engang.

      Dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Hyggelig og inspirerende Have 🌺
    Og en drøm af en Pavillon, bare jeg fik plads til sådan en 😍
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal ikke have meget plads for at skabe rum til den.
      Det er bare at tænke kreativt. Så skal det nok lykkedes.

      Klem og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  5. Tak, for skønne billeder. Eges have er(som du ved)et af de steder jeg ønsker mig allermest at komme og efter dine billeder er ønsket bestemt ikke blevet mindre. Vi må se om ikke jeg kan komme op engang så det passer med at haven er åben.
    Stort knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne være fantastisk at vi sammen besøgte haven. Så kommer der også mange flere input når snakken går.
      Men tror aldrig vi to ville blive færdige der sammen :))))))

      Skøn weekend
      Klemmer

      Charlotte

      Slet
  6. Jeg elsker disse åbne haver, hvor man kan få idéer til sin egen have. Har selv besøgt flere og er nærmest faldet i svime. Skønne billeder du viser!
    Ha' en dejlig weekend, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte og i lige måde til jer.
      Måske den står på en havevandring til jer!

      Stort klem
      Charlotte

      Slet
  7. Der ser bestemt skønt ud i den have. Jeg er bare glad for at det ikke er mig, der lige skal løbe ned efter sukker til kaffen, når man lige er nået toppen og tror at man skal smække rumpetten ned i pavillonen. Tænker også at jeg må se at få lokket en med til åben have. Jeg skal jo altid bruge en chauffør. Det er fantastisk så mange dygtige havemennesker der er, og så meget man kan blive inspireret.
    Rigtig skøn weekend

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gjorde det gerne hvis det var min have. Den er så skøn...... og alt det der er at kigge på op og ned.
      Eller også så stoppede man måske med at bruge sukker :))))))))))
      Ja du må altså ud og luftes lidt i de sjællandske haver. Man får så meget energi og nye ideer.

      Klem og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  8. Ser nydelig ut der, Charlotte. Så mange fine stier.
    Og fine detaljer, man får masse inspirasjon av andres hager..
    Ha en skjønn helg,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret. Det er så hyggeligt at se andres haver.
      Tusind tak for de fine ord Ida og en smuk helg til jer også.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  9. Love the lily pond. I'm very much in love with little pond in the garden, but it is quite a work. I don't think I will able to maintain that. So, I never tried to put on in my garden. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I have one in my garden.
      I just love it. No work, so you can also do it.

      Hugs
      Charlotte

      Slet